Joo, pitkästä aikaa taas "peelo" oikkuilee. Nyt vikavalo syttyy moottorin käydessä tyhjäkäyntiä. Käynnissä ei mitään erikoista, aivan kun vikaa ei oliskaan. moottori vetää aivan normaalilla tavalla ja vastaa kaasuun normaalisti. Valo sammui kun painoi kaasua reippaammin. Mikä ihme tota vaivaa? Edellisen kerran vikavalon syttyi kun laturi sanoi sopimuksen irti sillon ei menty autolla mihinkään.
Miten luetaan koodit, kun ei oo semmosta laitetta mihin lukijan vois liittää, johto ja adapteri löytyy.
Vectra A 2.0 -90 vikavalo syttyi ja sammui
Vectra A 2.0 -90 vikavalo syttyi ja sammui
Opel Vectra A 1995 1.8i 8ventt., Opel Astra G 1.6 1998
Re: Vectra A 2.0 -90 vikavalo syttyi ja sammui
Mulla poltti vikavaloa kun laturin vaihdon yhteydessä sössin osumia siihen laturin yläpuolella olevan lämpötilananturin johtoihin. Johtojen kiinnitykset uusiksi, akun kenkä irti tunniksi ja vikavalo sammu.
Mulla ei ole sähköhommia ollut sitten joulukuun, laturi meni sillon tienpäällä vaihtoon. Pyrin olemaan huolellinen ettei piuhat osuneet toisiinsa eikä vääriin paikkoihin. Tää on jo toinen kerta lyhyen ajan sisään kun vikavalo syttyy ja sammuu itekseen. Viimeks vikavalon sytyttyä joutokäynti putos johonkin 500 tienoille ja hienoista värinää tai nykimistä huomasin esim. l-valojen vaihtumista ootellessa. Meno maistui kuten normaalistikin, ei siis liene kovinkaan suuri häikkä. V-valo sammui ja pysyi sammuneena kun ajelin vähän reippaammin, saa sitten nähä millon tuo jättää tiellle, toivottavasti ei jättäisi. Kunhan kelit tosta alkaa lämmetä niin otan tyhjäkäyntimoottorin hyppysiin ja katon jospa siinä olisi taas musta moskaa sisällä. Miten on jääkö vikamuistiin jotain tietoa, mulla on Opelin obd-piuha vanhassa läppärissä, eiköhän sillä jotain selviä, vai katooko häikkä valon sammuttua.tursas kirjoitti:Mulla poltti vikavaloa kun laturin vaihdon yhteydessä sössin osumia siihen laturin yläpuolella olevan lämpötilananturin johtoihin. Johtojen kiinnitykset uusiksi, akun kenkä irti tunniksi ja vikavalo sammu.
- kadett90
- OCF Member 2024

Keijo A.J kirjoitti: Miten luetaan koodit, kun ei oo semmosta laitetta mihin lukijan vois liittää,
http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... _codes.htm
No, kun siinä on kaksi anturia. Kampiakselin anturi siellä edessä oikeella alhaalla ja sitten toi em. lämpöanturi. Vika on niissä johdoissa tai antureissa, ei siihen mitään vikakoodeja kaivata...Keijo A.J kirjoitti:Mulla ei ole sähköhommia ollut sitten joulukuun, laturi meni sillon tienpäällä vaihtoon. Pyrin olemaan huolellinen ettei piuhat osuneet toisiinsa eikä vääriin paikkoihin. Tää on jo toinen kerta lyhyen ajan sisään kun vikavalo syttyy ja sammuu itekseen. Viimeks vikavalon sytyttyä joutokäynti putos johonkin 500 tienoille ja hienoista värinää tai nykimistä huomasin esim. l-valojen vaihtumista ootellessa. Meno maistui kuten normaalistikin, ei siis liene kovinkaan suuri häikkä. V-valo sammui ja pysyi sammuneena kun ajelin vähän reippaammin, saa sitten nähä millon tuo jättää tiellle, toivottavasti ei jättäisi. Kunhan kelit tosta alkaa lämmetä niin otan tyhjäkäyntimoottorin hyppysiin ja katon jospa siinä olisi taas musta moskaa sisällä. Miten on jääkö vikamuistiin jotain tietoa, mulla on Opelin obd-piuha vanhassa läppärissä, eiköhän sillä jotain selviä, vai katooko häikkä valon sammuttua.tursas kirjoitti:Mulla poltti vikavaloa kun laturin vaihdon yhteydessä sössin osumia siihen laturin yläpuolella olevan lämpötilananturin johtoihin. Johtojen kiinnitykset uusiksi, akun kenkä irti tunniksi ja vikavalo sammu.
Kiitti neuvosta, pitää ottaa aikaa ja tutkia johdot ja anturit. En oikeen viittis alkaa arpomaankaan vian lähdettä ja uusia pelkän arvailun perusteella, varma on aina varmaa. Voiko yleismittarilla mittailla noita antureita ja mitä kunnossa olevan näyttämän pitäisi olla.tursas kirjoitti:No, kun siinä on kaksi anturia. Kampiakselin anturi siellä edessä oikeella alhaalla ja sitten toi em. lämpöanturi. Vika on niissä johdoissa tai antureissa, ei siihen mitään vikakoodeja kaivata...Keijo A.J kirjoitti:Mulla ei ole sähköhommia ollut sitten joulukuun, laturi meni sillon tienpäällä vaihtoon. Pyrin olemaan huolellinen ettei piuhat osuneet toisiinsa eikä vääriin paikkoihin. Tää on jo toinen kerta lyhyen ajan sisään kun vikavalo syttyy ja sammuu itekseen. Viimeks vikavalon sytyttyä joutokäynti putos johonkin 500 tienoille ja hienoista värinää tai nykimistä huomasin esim. l-valojen vaihtumista ootellessa. Meno maistui kuten normaalistikin, ei siis liene kovinkaan suuri häikkä. V-valo sammui ja pysyi sammuneena kun ajelin vähän reippaammin, saa sitten nähä millon tuo jättää tiellle, toivottavasti ei jättäisi. Kunhan kelit tosta alkaa lämmetä niin otan tyhjäkäyntimoottorin hyppysiin ja katon jospa siinä olisi taas musta moskaa sisällä. Miten on jääkö vikamuistiin jotain tietoa, mulla on Opelin obd-piuha vanhassa läppärissä, eiköhän sillä jotain selviä, vai katooko häikkä valon sammuttua.tursas kirjoitti:Mulla poltti vikavaloa kun laturin vaihdon yhteydessä sössin osumia siihen laturin yläpuolella olevan lämpötilananturin johtoihin. Johtojen kiinnitykset uusiksi, akun kenkä irti tunniksi ja vikavalo sammu.
Mulla paikallinen nyrkkipaja vaihto ensin sen kampiakselin anturin sieltä öljyn keskeltä oikealta alhaalta ja kun ei toennut, katsoi piuhat ja uusi sitten ne.