Tuli ostettua tuollainen 2001 Vectra farkku ja siinä kiertokangen laakeri ääntää. Osaako kukaan sanoa kuinka vaikea tuo on vaihtaa itse vai pitääkö viedä suosiolla liikkeeseen? Kone toimii ihan ok mutta veto päällä kiihdytettäessä tietyllä kierrosluku alueella ääntää rallatellen. Epäilin itse jakopäätä mutta myyjän mukaan se oli vaihdettu ja vika kiertokangen laakerissa. Öljypohja pitäisi saada siististi irroitettua mutta ... kenelläkään kokemusta moisesta manooveristä?
Etukäteen kiittäen.
Opel Z22SE ja kiertokangen laakerin vaihto
Re: Opel Z22SE ja kiertokangen laakerin vaihto
En tiedä miten kiertokangenlaakeri rallattelee mutta, onko varmaa että molemmat ketjut on vaihdettu ja ne ei varmasti pidä ääntä?
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Ketjut on vaihdettu ja autolle on tehty koneremontti jokunen vuosi sitten. Mietin itsekin jakopäätä mutta eikö sen pitäisi ääntää kokoajan ja äänen seurata kierroslukua sekä mahdollisesti näkyä esim. tehoissa? Auto kulkee hyvin, kulutus ja tyhjäkäynti normaalit. Vain ääni häiritsee.
Jos kiertokangen laakereita meinaa vaihtaa niin miksi tuo runkolaakeripukkihässäkki pitäisi irrottaa? Itse ottaisin vain öljypohjan pois ja vaihtaisin sitäkautta, tuossa runkolaakerisysteemissä on reiät joista se onnistuu.