vectra 2.0 dti tehoja hukassa
vectra 2.0 dti tehoja hukassa
eli palasin opeliin takas tuossa 01 vekkulissa semmonen vika kylmällä moottorilla alkaa vetään vasta 2500 kierroksen jälkeen ja lämpöisellä moottorilla vasta 2000 kierrosta niin alkaa liikkumaan kunnolla eli ala vääntö on täysin hukassa ja ei polta vikavaloa
olisko porukalla järkeviä vinkkejä tuohon hommaan
olisko porukalla järkeviä vinkkejä tuohon hommaan
Re: vectra 2.0 dti tehoja hukassa
Ilmamassamittari, imusarja tukossa,...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
vois ollakin imusarja tukossa kun egr näytti olevan vielä käytössä
480tkm ajeltu jo vois vaikka siivota sen imusarjan 
Onko meno sellasta "kanttista"? Eli potkasee sitten kerralla vedon päälle.
Mulla teki tuota kun turbon alipainesäädin päästi löpi ja se kellolle.menevä letku oli halki. Vaihdoin imusarjan läppien purkin hukkaportille niin alko toimia jouheasti.
Mulla teki tuota kun turbon alipainesäädin päästi löpi ja se kellolle.menevä letku oli halki. Vaihdoin imusarjan läppien purkin hukkaportille niin alko toimia jouheasti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
juuri noin potkasee kaikki kerralla mukaanJuho M-P kirjoitti:Onko meno sellasta "kanttista"? Eli potkasee sitten kerralla vedon päälle.
Minulla on nyt juuri tuollainen probleemi omassa Vectrassa 2,0 DTI 2001, että potkaisee kerralla ja vasta lähellä 3000 kierroksia ja muutaman kerran syttynyt vikavalo ja heittäytynyt voimattomaksi, mutta palautunut, kun seisonut.Onko meno sellasta "kanttista"? Eli potkasee sitten kerralla vedon päälle.
Missä turbon alipainesäädin ja kello sijaitsevat?
Entä imusarjan purkki ja läppien hukkaportti?
Kun katsot konetilaan keulasta päin niin turbon hukkaportti on keskellä koneen takana turbon alla. Sitä ohjaava magneettiventtiili etuvasemmalla korissa kiinni. Imusarjan pyörreläpät on koneen etupuolella keskellä, alumiinisen kopan alla. Jotta sinne pääsee kurkkimaan pitää irrotella polttoaineputket edestä. Niitä ohjaava magneettiventtiili on etuosassa oikealla pissapojan täyttöaukon vieressä. Siinä vieressä on myös egr venttiiliä ohjaava samanlainen magneettiventtiili. Voit selvittää alipaineletkuja seuramalla kumpi on kumpi. Minulla teki tuota samankuulosta nykäsyä kun imusarja oli muurautunu käytännössä tukkoon.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Pitääkö imusarja ottaa irti, jotta sen kunnon voi tarkistaa ?
Ota egr venttiili irti imusarjan päältä, on vaan kahella ruuvillla kiinni. Siitä reiästä voit kurkkia lampun kanssa sisään nii saa vähä esimakua siitä mitä on luvassa.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997