Vectra c Ahto ongelmaa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jepu
'Agila'

Vectra c Ahto ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Jepu »

Auttakaa!!! Elikkä tehot häviksissä ja näyttöön tulee auto ja jakoavain kuva! Ei ahda kunnolla. Ei mitään tietoa mistä johtuu. Vikakoodi on P0033 = Turboahtimen Bypassventtiili toimintahäiriö.
Auto piti pihinii kuin olisi ollut dumppi mutta sellaista ei autpssa ole. Vaihdettii ilmesesti bypass solenoidi ja hukkaportin solenoidit päittäin ja auton pihini muuttui normaaliksi ja akku irrotettiin samalla. N.30km auto toimi kuin unelma kunnes taas jakatin kuva tuli ja tehot hävisi. Mikä vikana?? Auttakaa tyhmää. Autona opel vectra c vm2004 ja 2.0 turbobensa.

Lisäys. Solenoidien päittäin vaihdon jälkeen autoon tuli tosiaan jakoavain uudelleen ja tehot hävisivät, mutta poikkeus edelliseen on se että nyt tehot saa takaisin auton uudelleen käynnistykellä ja tuntuvat olevan pidempää tallessa. Mikä voisi olla vikana? Moni veikannut alipainekellon kalvoa mutta ei oikeen sekään ole fiksun kuuloinen nytten solenoidien vaihdon jälkeen. Jos kalvo olisi sökö niin ei se siihen vaikuttaisi?? Toinen veikkaus on ollut ahtovuotu mutta kun olevinaan ei puhalla mistään ohi. Normaali pihahdus kuuluu mutta ei lähelläkään ahtovuodon kuuloinen. Olen pahoillani jos laitoin keskustelun väärään paikkaan tai tästä oli jo aihe. Itse en löytänyt ja viripuolelta ei vastausta oikein saanut. :cry:
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Re: Vectra c Ahto ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Jos se rikkinäinen mankkuvena siirrettiin bypassiltä ohjamaan hukkaporttia ja on rikki niin ahdot ei nouse kuin ns. peruspaineille. Varmasti tuntuu tehoissa ja venan ollessa rikki antaa koodin.

Missäs päin vaikutat? mulla on parikin noita venoja pajalla.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Jepu
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jepu »

Miro.Simounen kirjoitti:Jos se rikkinäinen mankkuvena siirrettiin bypassiltä ohjamaan hukkaporttia ja on rikki niin ahdot ei nouse kuin ns. peruspaineille. Varmasti tuntuu tehoissa ja venan ollessa rikki antaa koodin.

Missäs päin vaikutat? mulla on parikin noita venoja pajalla.
Laitoin yv! Tarvitsisin kyseisen mötikän jo mahd tänään!
whathifi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja whathifi »

Ootko Jepu purkanut sen bypassin, onko se kalvo ehjä siellä?
Vectra C Estate -07
Vastaa Viestiin