Itse olen kyseistä ominaisuutta myös liikkeissä kokeillut ja hyvin on kyllä toiminut. Aluksi haastetta voi aiheuttaa oikean kohdan löytäminen, joka ei suinkaan ole keskellä takapuskuria vaan hieman keskeltä oikealle. Uskoisin, että kun oikea kohta löytyy niin homma pelittää.kadett90 kirjoitti:Tuota joskus näyttelyssä kans testailin ni ei meinannu millään toimia.Jukkis69 kirjoitti:
- Takakontin aukaisu jalkaa puskurin alla heilauttamalla: ei ole auennut kertaakaan. Ei mulla eikä autoliikkeen myyjälläLiekkö tekniikkavirhe vai susi jo syntyessään.
Astra K
-
SportsT_Innovation
- 'Admiral'

Re: uusi astra (k) suomessa
Joo juurikin tuossa kohdassa pitäisi olla takapuskurissa olevan pyöreän anturilätkän kohdalla. Autoliikkeen edustajan mukaan jalan liike pitäisi olla poikittainen, hidas ja pehmeä, ei mikään potkaisu. Mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Ensiesittelyssä olevaa autoa kävi varmaan kymmenen ihmistä kokeilemassa muttei kukaan onnistunut. Manuaalissa taas on jotain juttua että avatessa auton avain pitää olla metrin päässä puskurista jalkaa heilautettaessa. Ota näistä sitten selvääSportsT_Innovation kirjoitti:Itse olen kyseistä ominaisuutta myös liikkeissä kokeillut ja hyvin on kyllä toiminut. Aluksi haastetta voi aiheuttaa oikean kohdan löytäminen, joka ei suinkaan ole keskellä takapuskuria vaan hieman keskeltä oikealle. Uskoisin, että kun oikea kohta löytyy niin homma pelittää.kadett90 kirjoitti:Tuota joskus näyttelyssä kans testailin ni ei meinannu millään toimia.Jukkis69 kirjoitti:
- Takakontin aukaisu jalkaa puskurin alla heilauttamalla: ei ole auennut kertaakaan. Ei mulla eikä autoliikkeen myyjälläLiekkö tekniikkavirhe vai susi jo syntyessään.
-Jukkis
Bridgestonet on alla.otj kirjoitti:Onnea Jukkis uudelle autolle! Nyt vaan kovaa ajoa!
Onko ensiasennusrenkaat Misukat vai Bridgestonet? Jos jälkimmäiset, ne on brittifoorumin mukan aika meluisat.
Kolme päivää auto alla, eniten on huomio kiinnittynyt juurikin rengasmeluun karkealla asfaltilla. Michelinit on alla. Muuten ihan tyytyväinen. Joissain pikkuasioissa on tingitty mutta ei mitään vakavaa.
-
SportsT_Innovation
- 'Admiral'

Avain on joo oltava vaikka taskussa mukana, jotta homma toimii. Ja itse sain ainakin liikkeessä juurikin pelkällä potkaisuliikkeellä eteen ja taakse luukun aukeamaan ja niin sai muutama muukin yrittäjä. Eli kaikkea kannattaa kokeillaSportsT_Innovation kirjoitti:Itse olen kyseistä ominaisuutta myös liikkeissä kokeillut ja hyvin on kyllä toiminut. Aluksi haastetta voi aiheuttaa oikean kohdan löytäminen, joka ei suinkaan ole keskellä takapuskuria vaan hieman keskeltä oikealle. Uskoisin, että kun oikea kohta löytyy niin homma pelittää.kadett90 kirjoitti:Tuota joskus näyttelyssä kans testailin ni ei meinannu millään toimia.Jukkis69 kirjoitti:
Nyt iskarit vaihdettu eikä siinä suurempaa draamaa.Semyorka kirjoitti: Parin viikon päästä vaihdetaan siis molemmat takaiskarit. Näitä ei vielä varastossa ollut ja tulee merirahtina niin vähän kestää. Kyseessä on siis valmistusvirhe iskarissa ja ajoa kuitenkin voi jatkaa. Kannattaa kuitenkin tarkkailla josko itsellä jotain lätäkköä sinne muodostuu. Aika äkkiä huomasin kun itsellä auto on laatoituksen päällä parkissa.
Sain muuten vihdoin tuon Flex Organizer-jakajan ja ihan pätevän oloinen on. Ainoa miinus tässä on se, että tätä ei voi käyttää samaan aikaan tuon takakontin suojamaton kanssa. Ainakaan ilman väkivaltaa. Eli pitää valita kumpaako meinaa milläkin reissulla enemmän tarvitsevan.
Astra K Sports Tourer 1.6T -16
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
Saksassa tullut uusi hinnasto 22.6. voimaan, ilmeisesti siis MY17 (myös pdf:n nimestä päätellen). Uusi esite tietysti tullut samalla
Adaptiivinen vakkari tullut valikoimaan. Kuitenkin saatavilla vain moottoreiden 1.4T 150hv, 1.6T 200hv ja 1.6CDTI 136hv kanssa.
1.6CDTI ja automaatti yhdistelmällä adaptiivinen vakkari sisältää stop&go -toiminnon, eli pysähtyy ja lähtee automaattisesti liikkeelle.
Tullut joitain uusia vanteita myös ja 5-oviseen on tilattavissa OPC-line paketti, jossa erilainen etupuskuri, sivuhelmat ja takapuskuri. Jännä että tämä OPC-line paketti tuli vasta nyt, koska näyttää esim. etupuskuri olevan täysin sama joka oli joissain esitestiautoissa kiinni. Kuva
Muita suurempia eroja ei nyt äkkiseltään sattunut silmään.
Adaptiivinen vakkari tullut valikoimaan. Kuitenkin saatavilla vain moottoreiden 1.4T 150hv, 1.6T 200hv ja 1.6CDTI 136hv kanssa.
1.6CDTI ja automaatti yhdistelmällä adaptiivinen vakkari sisältää stop&go -toiminnon, eli pysähtyy ja lähtee automaattisesti liikkeelle.
Tullut joitain uusia vanteita myös ja 5-oviseen on tilattavissa OPC-line paketti, jossa erilainen etupuskuri, sivuhelmat ja takapuskuri. Jännä että tämä OPC-line paketti tuli vasta nyt, koska näyttää esim. etupuskuri olevan täysin sama joka oli joissain esitestiautoissa kiinni. Kuva
Muita suurempia eroja ei nyt äkkiseltään sattunut silmään.
Suomen Opelin sivuille näköjään myös konfiguraattori päivittynyt. Löytyy adaptiivinen vakkari ja esim. OnStar, mutta OPC-line pakettia ei näy. (Tässä vielä pari kuvaa minkä näköinen tuo OPC-line olisi: Kuva 1, Kuva 2, Kuva 3)
Suomen sivuilla antaa valita adaptiivisen vakkarin esim. biturboon, vaikka Saksan sivuilla ei anna sen koneen yhteyteen.
Hinnastoja sivuille ei kuitenkaan ole vielä päivitetty.
Nopeasti katsottuna esim. Innovation varustetasossa muutokset vanhaan ovat pienentyneet vanteet ja OnStar:in mukaan tulo. Parin värin nimet muuttuneet, tiedä sitten onko itse värisävy muuttunut mitenkään.
Suomen sivuilla antaa valita adaptiivisen vakkarin esim. biturboon, vaikka Saksan sivuilla ei anna sen koneen yhteyteen.
Hinnastoja sivuille ei kuitenkaan ole vielä päivitetty.
Nopeasti katsottuna esim. Innovation varustetasossa muutokset vanhaan ovat pienentyneet vanteet ja OnStar:in mukaan tulo. Parin värin nimet muuttuneet, tiedä sitten onko itse värisävy muuttunut mitenkään.
Jokseenkin tyhmä tuo vanteiden pienennys. Pitää soittaa myyjälle että pitää huolen että ne 17". Toisaalta hyvä että tuli enemmän valinnan varaa talvirenkaiden vanteiksi.
Onko se sitten niin paha juttu? Nopeasti mietittynä en keksinyt huonoista puolista kuin ulkonäön heikkenemisen. Pienemmillä vanteilla kulutus ja melu laskee, mukavuus kasvaa ja renkaiden uusinta aikanaan edullisempaa. Tästä syystä en lähtenyt meidän Astraan tavoittelemaan 17" pyöriä, vaikka kieltämättä se isompi vanne paremmalta näyttäisi.TerOpel kirjoitti:Jokseenkin tyhmä tuo vanteiden pienennys. Pitää soittaa myyjälle että pitää huolen että ne 17". Toisaalta hyvä että tuli enemmän valinnan varaa talvirenkaiden vanteiksi.
No nehän on niitä mielipide juttuja.
Itselle olisi selkiö että 17" tulee tän hintaluokan autossa vakiona. Kylhän 15"lla olisi vielä hiljasempaa ja edullisempaa kaikinpuolin ;o)
Mä olen tottunut noihin 17" ajotuntemukseen. Kilsoja ei tuu paljoo, enkä paina motarilla pitkiä pätkiä. Näyttäis paremmalta, tuntuis paremmalta. Ja ostopäätös perustui sen hetkiseen tietoon.
Toisaalta tilaus- ja toimitusaika ketjussa oli juttua siitä että josko linjasto toimis nopeammin niin saiskohan sitä kuitenkin 16.5 versioisena omansa. Mene ja tiedä.
Itselle olisi selkiö että 17" tulee tän hintaluokan autossa vakiona. Kylhän 15"lla olisi vielä hiljasempaa ja edullisempaa kaikinpuolin ;o)
Mä olen tottunut noihin 17" ajotuntemukseen. Kilsoja ei tuu paljoo, enkä paina motarilla pitkiä pätkiä. Näyttäis paremmalta, tuntuis paremmalta. Ja ostopäätös perustui sen hetkiseen tietoon.
Toisaalta tilaus- ja toimitusaika ketjussa oli juttua siitä että josko linjasto toimis nopeammin niin saiskohan sitä kuitenkin 16.5 versioisena omansa. Mene ja tiedä.
-
Pistoolisankari
- OCF Member 2023

Tilauspapereissahan lukee, että auto on tilattu 17" vanteilla, niin ei kai niitä silloin voi kysymättä vaihtaa 16" vanteisiin?
Tilasin omaan J-Astraan roiskeläpät autoa tilattaessa. Kotona huomasin, että ne ei lukenutkaan siinä tilauspaperissa ja pistin sähköpostiin myyjälle, että haluan ne siihen vielä. Auton saapuessa roiskareita ei ollutkaan asennettu, ja sähköpostista löytyneen viestin turvin sain roiskeläpät roiskeläppien hinnalla asennettuna
Tuossa vakiovanteet oli 16" tilasin sen 17" vanteilla, päästöt nousi 131g -> 138g ja veroa ~400e lisää
Silti auton luovutuksessa oli 16" talvirenkaat alla. (Jotka tosin itse toimitin autoon)
Tilasin omaan J-Astraan roiskeläpät autoa tilattaessa. Kotona huomasin, että ne ei lukenutkaan siinä tilauspaperissa ja pistin sähköpostiin myyjälle, että haluan ne siihen vielä. Auton saapuessa roiskareita ei ollutkaan asennettu, ja sähköpostista löytyneen viestin turvin sain roiskeläpät roiskeläppien hinnalla asennettuna
Tuossa vakiovanteet oli 16" tilasin sen 17" vanteilla, päästöt nousi 131g -> 138g ja veroa ~400e lisää
Moi
Uusi Astra 5 ovinen innovation 150hp automaatti ledeillä tilattu maaliskuun alussa. Luovutusta suunniteltu heinä-elokuun vaihteeseen.
Mitenkähän tämä toimitetaan? Tuleeko WattiLinkillä ja Acoustic pacilla?
On star näppäimet ei varmaankaan ole asennettuna?
Saattaapi aiheuttaa asiakkaassa hyperventilointia luovutustilaisuudessa, jos nämä (Watti ja äänieristeet) puuttuu. Tilatessa WattiLikkiä mainostettiin.
"Ylivoimainen ajettavuus. WattiLinkki takaa vaivattoman ja vakaan käsiteltävyyden".
Ovatko kukaan saanut kompensointia irroitetuista osista?
Uusi Astra 5 ovinen innovation 150hp automaatti ledeillä tilattu maaliskuun alussa. Luovutusta suunniteltu heinä-elokuun vaihteeseen.
Mitenkähän tämä toimitetaan? Tuleeko WattiLinkillä ja Acoustic pacilla?
On star näppäimet ei varmaankaan ole asennettuna?
Saattaapi aiheuttaa asiakkaassa hyperventilointia luovutustilaisuudessa, jos nämä (Watti ja äänieristeet) puuttuu. Tilatessa WattiLikkiä mainostettiin.
"Ylivoimainen ajettavuus. WattiLinkki takaa vaivattoman ja vakaan käsiteltävyyden".
Ovatko kukaan saanut kompensointia irroitetuista osista?
Muutaman päivän on nyt bensafarkku ollut käytössä ja kovin on mieluisa omaan makuun.
Yksi asia kuitenkin ihmetyttää kun automaattivaihteisto kytkee vitosta ja kutosta silmään jo taajamanopeuksissa kierrosluvun jäädessä n. 1100-1200 tienoille ja auto jyristää eteenpäin loivaa ylämäkeä. Kaasua hiukan lisäämällä vaihtaa pienemmälle mutta kohta taas takaisin isommalle. Soittelin jo myyjälle asiasta ja on kuulemma nykyautojen ominaisuus.
Saahan manuaalisti vaihteen pienemmälle mutta kuitenkin
Yksi asia kuitenkin ihmetyttää kun automaattivaihteisto kytkee vitosta ja kutosta silmään jo taajamanopeuksissa kierrosluvun jäädessä n. 1100-1200 tienoille ja auto jyristää eteenpäin loivaa ylämäkeä. Kaasua hiukan lisäämällä vaihtaa pienemmälle mutta kohta taas takaisin isommalle. Soittelin jo myyjälle asiasta ja on kuulemma nykyautojen ominaisuus.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Sama on volkkarin dsg:n kanssa. 7 sisällä välillä alle 50 nopeuksissa.Fisherman kirjoitti:Muutaman päivän on nyt bensafarkku ollut käytössä ja kovin on mieluisa omaan makuun.