AdBlue neste ja CDTI 2,0 (B20DTH)
AdBlue neste ja CDTI 2,0 (B20DTH)
Moi,
kirjaan ensimmäisen viestini tuoreena Insignia Country Tourer 4x4 CDTI 2,0 kuskina foorumille. Jos hyvin käy, tiedätte jo suoralta kädeltä vastauksen aiheeseen, mihin törmäsin kesälomareissun alussa. Nimittäin pitäisi lähteä pidemmälle ajelemaan perheen kanssa, ja ikäväkseni huomasin, että auto käynnistäessä valitteli AdBlue-nesteen vähyydestä. Auto on varoitellut tästä käytännössä ostamisesta saakka, kun mittarissa oli 6000km ostohetkellä. Manuaali sanoo, että kun em. nestettä riittää enää 900km ajoon, niin seuraava käynnistäminen estetään. Viimeisin minulle tullut ilmoitus oli 1100km, niin meinasi tulla halvaus, että näinköhän lähdetään tällä autolla mihinkään.. No, Laakkoselle oli muutenkin asiaa, kun auton hankin heiltä, ja siellä ystävällisesti lisättiin tankki täyteen hyvin edullisesti. Aikaa heillä meni pari minuuttia tähän lisäykseen.
Jäin miettimään sitä, että kun esim. Motonet myy 10l pönikässä tätä AdBlue-nestettä hintaan 18,90 sisältäen "annostelijan", niin voiko tätä lisätä helposti itse kotioloissa? Manuaali korostaa puhtaita olosuhteita sanoo, että täyttöletkun toinen pää ruuvataan kiinni AbBlue-täyttöaukkoon. Onko tuollainen motonetin pönikkä ja annostelija siis kaikki, mitä kotioloissakin tarvitsee?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605906/AdBlue-10L
Hieno foorumi tämä muuten. Olen jo toisella Insignia-kierroksella, ja ensimmäisen auton ostopäätöstä tuin lukemalla tätä foorumia kuin hartaasti.
kirjaan ensimmäisen viestini tuoreena Insignia Country Tourer 4x4 CDTI 2,0 kuskina foorumille. Jos hyvin käy, tiedätte jo suoralta kädeltä vastauksen aiheeseen, mihin törmäsin kesälomareissun alussa. Nimittäin pitäisi lähteä pidemmälle ajelemaan perheen kanssa, ja ikäväkseni huomasin, että auto käynnistäessä valitteli AdBlue-nesteen vähyydestä. Auto on varoitellut tästä käytännössä ostamisesta saakka, kun mittarissa oli 6000km ostohetkellä. Manuaali sanoo, että kun em. nestettä riittää enää 900km ajoon, niin seuraava käynnistäminen estetään. Viimeisin minulle tullut ilmoitus oli 1100km, niin meinasi tulla halvaus, että näinköhän lähdetään tällä autolla mihinkään.. No, Laakkoselle oli muutenkin asiaa, kun auton hankin heiltä, ja siellä ystävällisesti lisättiin tankki täyteen hyvin edullisesti. Aikaa heillä meni pari minuuttia tähän lisäykseen.
Jäin miettimään sitä, että kun esim. Motonet myy 10l pönikässä tätä AdBlue-nestettä hintaan 18,90 sisältäen "annostelijan", niin voiko tätä lisätä helposti itse kotioloissa? Manuaali korostaa puhtaita olosuhteita sanoo, että täyttöletkun toinen pää ruuvataan kiinni AbBlue-täyttöaukkoon. Onko tuollainen motonetin pönikkä ja annostelija siis kaikki, mitä kotioloissakin tarvitsee?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605906/AdBlue-10L
Hieno foorumi tämä muuten. Olen jo toisella Insignia-kierroksella, ja ensimmäisen auton ostopäätöstä tuin lukemalla tätä foorumia kuin hartaasti.
Re: AdBlue neste ja CDTI 2,0 (B20DTH)
Tuskin se eroaa raskaan kaluston AdBlue tankkauksesta. En ole siis vielä tankannut henkilöautoon kyseistä litkua, enkä edes ollut tietoinen Opeleissa olevan tuota järjestelmää. Kuorma-autoihin tankannut AdBlueta jo vuosia.
Jos siis tiedät, minne sitä laitetaan autossasi, niin anna mennä vain. Ainoa vinkki, mitä voin antaa on, että varo läikyttämästä liuosta esim. maalipinnalle tai ainakin pyyhi välittömästi pois. Muodostaa kuivuessaan aika ikävää kerrostumaa.
Jos siis tiedät, minne sitä laitetaan autossasi, niin anna mennä vain. Ainoa vinkki, mitä voin antaa on, että varo läikyttämästä liuosta esim. maalipinnalle tai ainakin pyyhi välittömästi pois. Muodostaa kuivuessaan aika ikävää kerrostumaa.
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Lueskelin manuaalia vain nopsasti, mutta oliko siellä että adblueta pitää lisätä kerralla vähintään 5l.
Eikö sillä säiliöllisellä pitäis päästä ainakin 25tkm, ei se kulutus kait niin iso ole.
Ei mikään uus juttu, rekassa joutunut käyttämään jo vuosia ja yllättävän vähän niissä on alkuvaikeuksien jälkeen ollut vikoja.
Eikö sillä säiliöllisellä pitäis päästä ainakin 25tkm, ei se kulutus kait niin iso ole.
Ei mikään uus juttu, rekassa joutunut käyttämään jo vuosia ja yllättävän vähän niissä on alkuvaikeuksien jälkeen ollut vikoja.
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Ex:Opel Insignia Country Tourer 2.0CDTI 4x4 A -16 ja lisäksi opeleita varmaan 20kpl.. vaan ei tule enää ainoatakaan.
Ford Fiesta 1.0T -21
Tuossa Insignian MV16 käyttöohjekirjassa sanotaan sivulla #167, että AdBluen kulutus on noin 0,7 litraa per 1000 kilometriä riippuen ajotavasta. Minä sain omani niin, että siinä oli mittarissa 6000 km, ja nyt 8300 km ajettuna se tänään käynnistyi sanoen, että 1100 km jäljellä AdBlue-nestettä. Toisin sanoen, en kyllä ihan keksi, miten tuon pitäisi kestää normaali huoltoväli eli 15 000 km, tai sitten sitä on jo tehtaalla laitettu vähemmän kuin täys tankki. Sitä pitäisi tuon matematiikan mukaan olla 10,5 litraa, että se kestäisi 0,7l per 1tkm kulutuksella huoltovälin eli 15tkm. Minulle sitä lisättiin nyt tänään Laakkosella laskun mukaan 8 litraa.=KASSU= kirjoitti:Lueskelin manuaalia vain nopsasti, mutta oliko siellä että adblueta pitää lisätä kerralla vähintään 5l.
https://www.opel.fi/content/dam/Opel/Eu ... _fi_fi.pdf
Täytyy hakea tätä nestettä seuraavan kerran itse, koska ei siitä huollolle kannata maksaa, jos se ei mitään erikoisvälineitä tosiaan vaadi. Huolellisuus toki erikseen, ettei niitä loiskeita tule.
Kyllä sitä pitäisi voida itse lisätä ihan hyvällä omallatunnolla. Kaupasta vain tönkkä kusta ja kaadat autoon. Suojaa tosiaan mahdolliset läikkymiskohdat hyvin niin ettei tavaraa pääsisi läikkymään maalipinnalle tai auton sisälle. Omassa autossani joka juo kusta lukee, että minimimäärä ilmoituksen tultua olisi 10L mitä sinne pitäisi kaataa.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
On se kyllä jokseenki hölmöä että tuo adbluen tankkaus reikä on jossain auton sisällä ja osas autoista vielä puoli vittumaises paikas mihinkä ei pääse ku purkamalla puolesta kontista verhoilut pois.... Pitääs vaan olla siinä polttoaineen täyttö luukus niinkun muutamas oon nähnykkin, ne on kyllä ollu pakuja/ kevytk-a mutta jokatapaukses..
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Mersun henkilöautoissa on muistaakseni vierekkäin polttoaineen ja adBluen täyttöputket.cGv kirjoitti:On se kyllä jokseenki hölmöä että tuo adbluen tankkaus reikä on jossain auton sisällä ja osas autoista vielä puoli vittumaises paikas mihinkä ei pääse ku purkamalla puolesta kontista verhoilut pois.... Pitääs vaan olla siinä polttoaineen täyttö luukus niinkun muutamas oon nähnykkin, ne on kyllä ollu pakuja/ kevytk-a mutta jokatapaukses..
Opel oli virheostos, mutta nyt en halua kuitenkaan siitä luopua. Aina taistelemassa, mutta eteenpäin mennään.
Ainakin uudehkossa riihimäkeläisessä taxissa säiliö on vararengaskotelossa.Nalen kirjoitti:Mersun henkilöautoissa on muistaakseni vierekkäin polttoaineen ja adBluen täyttöputket.cGv kirjoitti:On se kyllä jokseenki hölmöä että tuo adbluen tankkaus reikä on jossain auton sisällä ja osas autoista vielä puoli vittumaises paikas mihinkä ei pääse ku purkamalla puolesta kontista verhoilut pois.... Pitääs vaan olla siinä polttoaineen täyttö luukus niinkun muutamas oon nähnykkin, ne on kyllä ollu pakuja/ kevytk-a mutta jokatapaukses..
Mulla näkyy omassa olevan ainakin korkki saman luukun alla, missä tankinkorkkikin on
Volvo V60 D4 AWD - 19
Ford Fiesta 1.0T -21
Ford Fiesta 1.0T -21