1.2-1.6 OHC koneen viritys
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Ja aikonaan 1.3s ja irmun osilla otettu penkissä jo sataa heppaa ulos
Kadett B 1.9 -70 . Volvo V70 -08
Mulla olis tehdaskunnostettu ja vähän ajettu 13S ja nimenomaa takaveto.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Ja niihin laakereihin ja tiivisteisiin vielä tarttuakseni niin ite kun kasasin 1.3 uusilla osilla eli kaikki laakerit, renkaat, tiivisteet, kannen lasku ja ihan uusi nokka nostajineen ja keinuineen meni noin 200e niin ei se minusta kallis oo.... Johonkin moottoriin ei viälä tuolla rahalla ostettu edes nokkaakselia/ akseleita
Ei, mutta kannattaako minun uhrata euronkaan tähän. Minulla olisi saatavilla e kadetin 1.3 ruisku kone kaikkineen. Tästä ottaisi vaan tuo nokkakotelon.
Mutta riittääkö vaan sitten etupalkin ja tukivarsien vahvistus ja jarrujen vaihto?
Vai murehtiiko niitä sitten syyskuussa 2017 kun tämä pitää leimata seuraavan kerran.
Mutta riittääkö vaan sitten etupalkin ja tukivarsien vahvistus ja jarrujen vaihto?
Vai murehtiiko niitä sitten syyskuussa 2017 kun tämä pitää leimata seuraavan kerran.
Jos sul on levyjarrut eressä ja laitat 1.3 ni ei tartte vahvistella eikä jarruja päivitellä, toki jos haluaa ni voihan niitä vähän ylimitoitella. Itse en tee mitään kun leima noillakin irtoaa.
Varmaan sit evo2 vaihees panostetaan jarruihin ja etupalkkiin.
Se on jokaisen oma asia mihinkä rahat työntääWoody kirjoitti:Ei, mutta kannattaako minun uhrata euronkaan tähän.
Mun mielestä on rahan tuhlausta jos otat aihioksi moottorin johon pitää viritys mielessä työntää rahhoo jotta edes 100hv ylittyy
Itse ainakin olen yrittänyt hommata valmiiksi suht tehokkaan aihion johon kohtuullisella rahamäärällä saa tarvittaessa voimaa "tarpeeksi".
Pikku ohc vs iso (D)OHC/CIH sovittamisessa tilpitapin tilalle kovin suurta eroa ole työn/rahan määrässä,varsinkaan pitkällä tähtäimellä.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Mutta Hakalan lasku opin mukaan et voi laitaa 1.3 ruiskua kun siinä on 82hv. N koneen voi laittaa kun siinä on 60hv. Ilman ettei alusta muutoksia joudu tekeenjarkkis kirjoitti:Jos sul on levyjarrut eressä ja laitat 1.3 ni ei tartte vahvistella eikä jarruja päivitellä, toki jos haluaa ni voihan niitä vähän ylimitoitella. Itse en tee mitään kun leima noillakin irtoaa.
Niin sitä mieltä tässä tuumailen.?! kirjoitti:Se on jokaisen oma asia mihinkä rahat työntääWoody kirjoitti:Ei, mutta kannattaako minun uhrata euronkaan tähän.![]()
Mun mielestä on rahan tuhlausta jos otat aihioksi moottorin johon pitää viritys mielessä työntää rahhoo jotta edes 100hv ylittyy![]()
Itse ainakin olen yrittänyt hommata valmiiksi suht tehokkaan aihion johon kohtuullisella rahamäärällä saa tarvittaessa voimaa "tarpeeksi".
Pikku ohc vs iso (D)OHC/CIH sovittamisessa tilpitapin tilalle kovin suurta eroa ole työn/rahan määrässä,varsinkaan pitkällä tähtäimellä.
Toisille pitää olla 500hv ja kaikki muu on paskaa ja turhaa. Sitten sitä toitotetaan kaikkialla ja kaikille.
Käyppä kysymässä konttorin mielipidettä.
Ja 13N lohkossahan voi ihan jotain muuta sisällä. Lohkon numerothan sen määrää.
Käyppä kysymässä konttorin mielipidettä.
Ja 13N lohkossahan voi ihan jotain muuta sisällä. Lohkon numerothan sen määrää.
Siis sitä minä kysyin jo katsastuksessa. Ja heidän näkemys oli että en voi 1.3 ruiskua laittaa ilman edellä mainittuja muutoksia.
Mutta sen N koneen voin.
Ehkä minä laittelen tuon koneen, on se varmaan käynniltään ja toiminnaltaan sivistyneempi kuin tilpadappa jota en saa tyhjäkäyntiä käymään.
Kaikki neuvot ja vinkit otan vastaan kuin kannattaa menetellä. Tuossa kannessa ainaki 1 ja 4 pako vuotaa nesteen perusteella, mutta varmaan lappaus riittää.
Mutta sen N koneen voin.
Kaikki neuvot ja vinkit otan vastaan kuin kannattaa menetellä. Tuossa kannessa ainaki 1 ja 4 pako vuotaa nesteen perusteella, mutta varmaan lappaus riittää.
Nakkaa sinne S männät sisään.
Minulta löytyisi ässän männät ja veivit
Mulla olis uudet +.50 ylikokoset...
Tosin mä en ymmärrä mistä leimamies näkee mikä lohko on. Ei tuossa ainakaan lue mitään. Tehään nyt jonkun kanssa kauppaa kun saan setvittyä.
Tietenkin artulta se vahvistettu etupalkki ja jotkut toiset jarrut niin sithän vois heittää muutakin.
Tietenkin artulta se vahvistettu etupalkki ja jotkut toiset jarrut niin sithän vois heittää muutakin.