Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Semyorka
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: uusi astra (k) suomessa

Viesti Kirjoittaja Semyorka »

Itse olen säätänyt säädöistä päälle, että ovet menevät automaattisesti lukkoon jonkun ajan päästä kun avain vaan on ulkopuolella. Ei tarvi jäädä miettimään tuliko lukittua ovet vai ei. Menevät myös automaattisesti lukkoon hetken päästä jos vahingossa ne avaa nappia painamalla.
Astra K Sports Tourer 1.6T -16
ex: Astra J HB 1.4T -11, Astra H HB 1.6 Twinport -06
Semyorka
'Kapitän'
'Kapitän'

Semyorka kirjoitti:Itse olen säätänyt säädöistä päälle, että ovet menevät automaattisesti lukkoon jonkun ajan päästä kun avain vaan on ulkopuolella. Ei tarvi jäädä miettimään tuliko lukittua ovet vai ei. Menevät myös automaattisesti lukkoon hetken päästä jos vahingossa ne avaa nappia painamalla.
Niin juu peräkontista tuossahan tosiaan pääasiassa puhuttiin. Tuplapainallus taskussa tosiaan kuulostaa aika epätodennäköiseltä mutta toki mahdollista.
tommypee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja tommypee »

Jälleen kerran sain tämän ja nyt olin todistetusti vieressä. Ei liity avaimien painallukseen taskussa, vaan jotenkin avaimettomaan järjestelmään ja sen bugailuihin. Olin nousemassa autosta ulos (virta sammutettu, käsijarru päällä), mutta auto herjaa että kauko-ohjainta ei havaittu, paina jarrua käynnistääksesi uudelleen tms. Alkaa piippaus, tulee ns triplatööttäys ja hetken kuluttua takaluukku aukesi itsestään.

Sain avaimilla laitettua ovet lukkoon, auki jne mutta auto herjasi edelleen ettei kauko-ohjainta ole havaittu. Vein avaimet sisälle autoon, heiluttelin niitä joka paikassa mutta herja jatkui. Tämä lähti ainoastaan pois kun käynnistin auton hetkeksi ja sammutin uudelleen.

Tätä "kauko-ohjainta ei havaittu" virhettä muistan nähneeni aikaisemmin, mutta ilmeisesti se eskaloituu Astran osalta johonkin takaluukun avaamiseen.

Sen verran sekava keissi ja harvinaisesti todistettavissa, et melkein helpompi ottaa vaan sähköinen luukku pois käytöstä :/
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Minulla taas ei toimi kontin aukaisu jalkaa heilauttamalla juuri koskaan. Automyyjäkään ei saanut sitä luovutuksessa aukeamaan, sitten itse kokeilin ja sattui silloin aukeamaan. Myöhemmin en ole saanut sitä oikein toimimaan. Autoliikkeen esittelyautossa toimi silloin joka ikinen kerta, ihan eri herkästi.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Täällä kokemuksia ja kuvia autosta: http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 3&t=259266
Jukkis69
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jukkis69 »

otj kirjoitti:Minulla taas ei toimi kontin aukaisu jalkaa heilauttamalla juuri koskaan. Automyyjäkään ei saanut sitä luovutuksessa aukeamaan, sitten itse kokeilin ja sattui silloin aukeamaan. Myöhemmin en ole saanut sitä oikein toimimaan. Autoliikkeen esittelyautossa toimi silloin joka ikinen kerta, ihan eri herkästi.
Tuli taas tutkittua tuota potkuaukaisu-systeemiä. Itsellä onnistuu nykyään joka kerta. Emännällä taas ei ollut onnistunut kertaakaan. No, ruvettiin tutkimaan, mitä tehtiin erilailla. Emäntä piti jalkaansa paljon enemmän maasta irti kuin minä. Minä laiskana heilautan niin että kenkä hipoo asfalttia ja luukku aukeaa. Emäntä alkoi apinoimaan minua ja niinhän se luukku rupesi aukeamaan. Voi sitä ilon määrää :D

Tuli haettua Tarviketorilta ST:hen Thulen kattotelineet kun niitä sovitepaloja saa nyt Suomestakin. Halvimmalla neliöputkella koko setti kustansi 153€. Paikallaan en ole vielä käyttänyt. Aika hurjalta tuntuu se kiinnityssysteemi kun se sovitepala-lattarauta-hässäkkä tulee suoraan oven karmin reikään tapilla kiinni. Sovitepalan metalli on oven karmin maalipinnassa kiinni. Luulisi, että tuossa on joku pehmike välissä. Britti-palstalla joku valitti, että GM:n originaali kattoteline olisi aiheuttanut vesivuodon oven tiivisteiden välistä joka neljässä kiinnityskohdassa. Saa nähdä miten noiden omien telineitten kanssa käy. Jos vuotaa yhtään niin vien takasin. Raportoidaan tästä lisää kun laiska saa telineet katolle asti :oops:

3500km mittarissa ja kaikki toimii niinkuin pitääkin. Ei harmita ostos vieläkään. Kop Kop...

-Jukkis
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja TerOpel »

Mä tota samaa katoin kaupassa kanssa että ompa omituinen viritelmä. Ja juuri nuo kaksi tuli mieleen että a) ruostuu b)ei oo ovi tiivis.
Tosin itsellä ei kyllä oo ikuna ollut kattotelineille käyttöä, vielä.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Kiitos Jukkis vinkistä, nyt toimii potkuaukaisu täälläkin! Tosiaan tärkeää on liikuttaa jalkaa suht hitaasti ja melkein tennari maata viistäen, niin jopa toimii!
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

TerOpel kirjoitti:
Fisherman kirjoitti:

Ei voi olla totta :o
Mitähän tuo ihan oikeasti tarkoittaa? Auto myytiin tehdaskoukulla varustettuna eikä todellakaan ollut tarkoitus pelkkää polkupyörää kuljetella.

Sen kun tietäisi. My16 ohjekirjassa ei ole ko. mainintaa, mutta my16.5 on. Oma auto siis tilattu 18.6, oma myyjä vielä pari viikkoa vapailla mut soitan sille sit vielä ja kysyn tarkemmin. Tämä myyjä jonka kanssa juttelin sanoi laittavansa heti maahantuojalle viestiä. Nyt enemmänkin on kysymysmerkkinä, onko koukku pyörätelineenpidike my16 vai my16.5 malleissa ja millä valmistus välillä tuo koukku on ongelma.

Harva suomalainen ottaa tonnin koukkua pyörätelinettä varten, etenkään jos ei pyörätelinettäkään ole,saati pyörää.

Kandee kysyy myyjältä että miten on.
Noniin. Sain soitettua sille lomalta palanneelle myyjälle ja sieltä tuli vahvistus.
Kun manuska on tehty my16.5 versiolle ei ollut tullut vielä tyyppihyväksyntää vetolujuudelle. Nykyään saa siis tuolla vedellä huoletta jotain 1400kilosta jarrullista. Eli ei sen isompaa draamaa siinä.
Fisherman
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fisherman »

Rekisteriotteeseeni on präntätty sallituksi perävaunumassaksi 640kg jarruttomana ja 750 kg jarrullisena eli aikalailla on tuota massaa jostakin syystä rajoitettu.
Ei ainakaan asuntovaunua vedellä mutta eipä ole onneksi tarvettakaan.
Astra K Sports Tourer innovation 1.4T At6 My16
Ex: Astra J Spots Tourer cosmo 1.4T Mt6 My13
Semyorka
'Kapitän'
'Kapitän'

Mielenkiinnosta katsoin Trafin palvelusta omat tiedot ja 1.6 manuaali pelissä tosiaan seuraavat arvot:

Perävaunumassa jarruin (kg) 1500
Perävaunumassa jarruitta (kg) 680
TerOpel
'Kapitän'
'Kapitän'

Fisherman kirjoitti:Rekisteriotteeseeni on präntätty sallituksi perävaunumassaksi 640kg jarruttomana ja 750 kg jarrullisena eli aikalailla on tuota massaa jostakin syystä rajoitettu.
Kattokohan se meikäläisen myyjä taas ihan omiaan kun sano ton jarrullisen sallitun vetomassan olevan yli 1400.. noh. Tänään se ehkä soittelee kun kyselin että kumpaa my versiota auto tulee olemaan niin kysyn samalla uudestaan tuosta. Varmuuden varuiksi.
En siis halua hämmentää pakkaa millään lailla mutta ihmettelen vaan asiaa omankin edun mukaan kun itelle se koukku tulee.
Redezki
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Redezki »

Tervehdys,

Uusi foorumilainen esittäytyy.

Tuli tilattua Opel Astra ST Innovation 1,4 Turbo 110kW AT6 Innovation kamppiksella:
Mukaan ruksasin:
Nahkat + AGR-istuin
Emerald Green-metalliväri
LED MAtrix
Irrotettava koukku
Webasto
Jaettava takaistuin
Mukautuva vakkari

Myyjä lupaili autoa jouluksi kotiin.
En ole koskaan oottanut joulua näin paljon kotoota pois muuttamisen jälkeen. :D

Nykyinen auto on Skoda Octavia Combi 1.4TSI DSG -14 ja Opelissa on kyllä fiksumman oloinen tavaratila. Luukun yläreuna ei kaareudu niin jyrkästi ja kontin korkeuden pystyy hyödyntämään paremmin. Tämä tuli koiran häkillä testatuksi ja valokuvin todistettua.
Todella lyhyen koeajon perusteella en löytänyt ajettavuudesta eroja. Sisämelusta en osaa sanoa mitään.

Täytyy toivoa että ensivaikutelma laadusta ei petä.
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Tervetuloa sieltä VAG:in leiristä "pimeältä puolelta" tulevaksi Opel-kuskiksi. :) Aika täydellisen oloinen paketti sulla, varusteet kohdallaan. Tuo mukautuva vakkari on varmaan hyvä varuste.
kWh
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja kWh »

TerOpel kirjoitti:
Fisherman kirjoitti:Rekisteriotteeseeni on präntätty sallituksi perävaunumassaksi 640kg jarruttomana ja 750 kg jarrullisena eli aikalailla on tuota massaa jostakin syystä rajoitettu.
Kattokohan se meikäläisen myyjä taas ihan omiaan kun sano ton jarrullisen sallitun vetomassan olevan yli 1400.. noh. Tänään se ehkä soittelee kun kyselin että kumpaa my versiota auto tulee olemaan niin kysyn samalla uudestaan tuosta. Varmuuden varuiksi.
En siis halua hämmentää pakkaa millään lailla mutta ihmettelen vaan asiaa omankin edun mukaan kun itelle se koukku tulee.
Meillä tuossa 1.0 sports tourerissa manuaalilaatikolla perävaunumassa jarruin 1150 ja jarruitta 620.
Vastaa Viestiin