Auto on -84 mallinen Daavidi 1.2S tikkukoneella ja jakopään kopassa on KAKSI ajoitusmerkkiä. Kumpikaan ei mun silmään näytä jälkeen päin meistetyltä (voin toki olla väärässäkin) eli mikäs idea tässä ny on ja mihin kohtaan sytyn ajoitus siis pitäis säätää?
KUVA
Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Re: Kadett-D 1.2S OHV ennakon säätö
Vasen ennakko, oikea yläkuolokohta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Ok, kiitos! Jostain syystä tuo mysteeri ei selvinny edes haynesin oppaasta tai sitten mulla on vaan liian vanha -82 vuoden painos. Ainakin C-kadeteissa oli muistaakseni vain yksi merkki...
Jatkokysymys: oon kuullu puhetta jotta nää vanhat laitteet pelais paremmin nykybensoilla jos ennakkoa säätäis pari astetta lisää, kellään kokemusta tästä?
Jatkokysymys: oon kuullu puhetta jotta nää vanhat laitteet pelais paremmin nykybensoilla jos ennakkoa säätäis pari astetta lisää, kellään kokemusta tästä?
Ei vaikuta mitään.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Asia selvä, kiitokset vastauksista.
- ooppelifani
- OCF Member 2023

opelixxx kirjoitti:
Suositus on käyttää 98 oktaanista. Jos säädät liian aikaiselle sytytystä niin kuulet sen kyllä kun kuormitat moottoria isolla vaihteella.
Elämä On Juhla.