Toki tärkeintä olisi löytää tuo kansi varuiksi jos vanha sattuu olemaan vaikka halki jostain syystä. Onko tämä muuten yleinenkin vika? Itse olin Opel-huollossa asentajana mutta lopetin -91 eikä tätä konetta vielä pahemmin tehty.
Vectra B 2.0-16v sylinterikansi
-
LateMonday
- 'Kadett'

Vectra B 2.0-16v sylinterikansi
Peeveli, kansa alkoi vuotaa nestettä ulospäin ilman kummempaa syytä, auto ei esim. ollut nestevajakki missään välissä. Ajokilometrit 219000km. Kansi vuotaa vain ulos eli nesteet ei ole sekoittuneet, eli siis vesikanavan kohdalta vuotaa. Diagnoosi on kyllä AD-korjaamossa tehty ja laskussa luki kansi rikki, paineet menee paisuntasäiliöön. Outo lauseke sinänsä, paineethan tulee järjestelmässä ollakkin
Nyt seuraa kysymys, onko jollain kyseiseen malliin kantta sopuhintaan, kunnossa olevaa. Toiseksi, itselläni ei ole nykyään kun "pohjolan talli" enkä taivasalla kyllä ala hommaa tekemään, eli haluisiko joku keikan Jyväskylässä tai ympäristössä?
Toki tärkeintä olisi löytää tuo kansi varuiksi jos vanha sattuu olemaan vaikka halki jostain syystä. Onko tämä muuten yleinenkin vika? Itse olin Opel-huollossa asentajana mutta lopetin -91 eikä tätä konetta vielä pahemmin tehty.
-
LateMonday
- 'Kadett'

Re: Vectra B 2.0-16v sylinterikansi
Kyllä se ainakin varma että kansipahvi on rikki
Mutta ajattelin että jos löytyisi valmis ehjä kansi niin aikaa säästääkseni vaihdan/vaihdatan sen kun auton tarve suuri. Mutta kiitos vinkistä laitan rompetorille tuon saman!
Miten se kansi on varmasti rikki? Ei sitä purkamatta näe. Pahvia mä veikkaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
LateMonday
- 'Kadett'

Ei se kansi ole varmasti rikki mutta kansipahvi on, siinä vielä tuuria että vuotaa vain ulos eikä nesteet ole sekaisin, säästää aina vähän... tai paljon jos glygoli pääsee pyörähtämään laakerikauloissa. Ja se miksi etsin valmista kantta on A. ajansäästö B: saan kunnostettua vaihtokannen. Olet oikeassa, ei sitä purkamatta näe, joitain vikoja ei näe ede purettuna vaan työskennellessäni moottorikorjaamolla etsittiin hiushalkeamia erillisellä väriaineella johon laitettiin sitten kehitettä ja pienimmätkin halkeamat löytyi. Vieraillessani Finnairin moottorikorjaamossa, mistä väri oli kotoisin, tuolla värillä mm. etsittiin hiushalkeamia turbiinin roottoreista, kutsuivat niitä muuten repeämiksi! Hiukka tarkempaa hommaa... Mutta joo, kiitos terävästä kommentista 
Ihan tunkeumaneste siis.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Tuon kannen, tai pahvin muuten vaihtaa ihan pihaolosuhteissa yhdessä illassa. Jopa jakopään saa tehtyä yläkautta, ei tartte edes autoa pukeille nostaa. Been there, done that ... kun oli pakko 
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00