Jerevo kirjoitti:Moikka,
Olisiko jollain Hyvinkään lähistöllä op-comia käytössä ja halua tulla pientä korvausta vastaan lukemaan tietoja?
Elmi toimii jotenkin, saa luettua moottorin vikakoodit kikkailemalla. Op-comin saat ebaysta halvimmalla ja siihen tällä hetkellä löytyy 2013 asti vauxcom ohjelma. Toki joutuu kikkailemaan silläkin, mutta pitäisi päästä monipuolisemmin autoon kiinni kuin tuolla pelkällä obd palikalla. Obd palikka halvempi, mutta op-com palikka monipuolisempi ja tarvii tietokoneen toimiakseen.
Halvimmillaan Elm327 maksaa alle 4e ja op com kiinaversio 15e
Onko nykyään minkäänlaista kiina-op-comia, millä pääsis tutkimaan 2014 vuotista Insigniaa? Löytyy kyllä vanha op-com, mutta en ole sitä edes kokeillut, ko en löytäny toimivia win7 64-bit ajureita.
Olisiko jollain Hyvinkään lähistöllä op-comia käytössä ja halua tulla pientä korvausta vastaan lukemaan tietoja?
Mulla olis Vihdissä mutta työ aikataulujen (18-02) takia onnistuu vain päivällä, ja ton op-comin kanssa oon vähän vielä harjottelija mutta aina oppii uutta
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 209tkm
Astra k -16 1,4T 193tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
t3mu kirjoitti:Onko kukaan saanut vielä kiina op-comia toimimaan insigniassa? Minulla on tällä hetkellä china clone 08/2010 ja auto on 10/2010 eli varmastikkin siinä vika. Mikä on uusin ohjelma versio mikä on ollut toimiva?
E: Kellään muulla tästä kokemuksia?
zippo kirjoitti:Laittelin OP-Comin toimimaan Windows 10:ssä. Kiitos ohjeista! Tosin nyt mulla taitaa olla Vaux-com kun päivitin tämän ohjelmiston onnistuneesti käyttöön: http://blog.obdtool.co.uk/free-download ... -on-win-7/. Tuo näyttäisi olevan kohtaisen tuore versio.
.....
Oot ilmeisesti saanu ton VAUX-COMin toimimaan? Mulla ollu käytössä toi 08/2010 versio ja oon yrittäny saada tota tuoreempaa toimimaan, mutta ei tunnista pulikkaa. Vanhemmat versiot ja firmiksen päivitystyökalu kyllä tunnistaa, mutta VAUX-COM ei. Jos poistan ajurin ja asennan ton VAUX-COM ohjeen mukaan uuden, niin sitten ei toimi mikään eli ajuri ei asennu. Oon kokeillu WIN7 ja WIN10 koneilla ja sama homma. Olis hyvät neuvot tarpeen...
Kyllä sain toimimaan joo. Ei siinä itsellä ollut mitään ongelmaa, poisti ohjainallekirjoituksen pakotuksen käytöstä ennenkuin aloitti asentamisen. Kerran sitä kokeilin ja sai yhteyden ecuun ja sai vikakoodin poistettua.
Mulla käytössä win10.
t3mu kirjoitti:Kyllä sain toimimaan joo. Ei siinä itsellä ollut mitään ongelmaa, poisti ohjainallekirjoituksen pakotuksen käytöstä ennenkuin aloitti asentamisen. Kerran sitä kokeilin ja sai yhteyden ecuun ja sai vikakoodin poistettua.
Mulla käytössä win10.
Sulla se varmaan näkyy laitehallinnassa USB converterina, kun mulla se noilla vanhoilla ajureilla näkyy Opcom USB V2:na. Useamman tunnin googlailuiden perusteella mun täytyy ilmesesti flashata ton op-comin FTDI-piiri, jotta saan sen tunnistumaan koneessa oikein.
Itselläni on opcom v. 1.39 (201008) siinä toimii ohjelmat 090820b ja 090714, mutta näissä ei löydy 2009 vuotta uudempia malleja.
Vaux-com 120309a haluaisi uudemman version, muistaakseni v. 1.45
Saako tällä lainkaan luettua J-astran koodeja ?
ELM327 näyttää että vikakoodi on, mutta ei tunnista mikä...
Rookeri kirjoitti:Win10 päivitti itsensä eikä toi Op comi enää suostu toimii kirveelläkään. Ei vaan yksinkertaisesti löydä ajuria sille. Koitin tota ekalla sivulla olevaa muttei auttanu. Allekirjoituksen pakotuksen otan pois aina kun käytän tota mokkulaa.
ihme juttu, itellä toimii win10 kanssa kyllä.
Opel Vectra c1 1.8 Z18XE vm. 2003 manuaali (oma)
Opel Vectra 2.0i X20XEV vm. 1995 manuaali (mutsin)
Rookeri kirjoitti:Win10 päivitti itsensä eikä toi Op comi enää suostu toimii kirveelläkään. Ei vaan yksinkertaisesti löydä ajuria sille. Koitin tota ekalla sivulla olevaa muttei auttanu. Allekirjoituksen pakotuksen otan pois aina kun käytän tota mokkulaa.
Näinhän se teki mulla seiskan kans löysin sit ebaysta ohjelman 0.80€ josta sai toimivat ajurit.. Mikään netistä ladattu ei pelannu
bmw 316d -13
Volvo s40 -05 2.4 iacdtic summum ymmym kinetic Edition awd
ihme juttu, itellä toimii win10 kanssa kyllä.
Vielä
bmw 316d -13
Näinhän se teki mulla seiskan kans löysin sit ebaysta ohjelman 0.80€ josta sai toimivat ajurit.. Mikään netistä ladattu ei pelannu
Mitä maksaa jos pistät ajurit sähköpostiini?
Ei mitään. Kait se pelaa kympissäki.. Osoitetta tuleen
bmw 316d -13
mä tilasin pulikan ja kun sain asenneltua koneella ja tökkäsin autoon kiinni ni siitä karkas toiminta savut.. melko mustan näkönen piirilevy ol mitä kahoin ja autosta palo obd:n sulakekin.. briteistä tilasin ton tuolta op-com.co.uk sivustolta.. pitäs lähetellä kuulemma takasin sinne toi, arveluttaa vaan että mitähän se lysti maksaa..