Vectra C sisävalo ongelma. (ledit)

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Kasa
'Senator'
'Senator'

Re: Vectra C sisävalo ongelma. (ledit)

Viesti Kirjoittaja Kasa »

Rocla kirjoitti:Kaikissa autoissa ei ole valmiita johtoja, en ole onnistunut selvittämään missä on ja missä ei.

Tässä esimerkki miten voi edetä jos johtoja ei ole:

http://www.vectra-c.com/forum/showthrea ... oof-Lining
KIITOS!!! :worship: Tuo auttaa aika hitosti! Mut mikäköhän ton liittimen nimi olis suomeksi? :oops: Sanoo sen olevan englanniks 4 pin Floppy Disk Drive power supply plug. Jäi hiukan auki mulle se, että laittoko kaveri liittimeen ite uudet piuhat? Noissahan kulkee 12v ja kun tommosta katoin: http://pcsupport.about.com/od/insidethe ... in-psu.htm niin keltaisen kohdalla on 5v. En näistä tiedä yhtikäs mitään, niin onko tällä jotain merkitystä vai tarviiko piuhat vaihtaa? Tyhmiä kyssäreitä :-?
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Kasa
'Senator'
'Senator'

Kasa kirjoitti:
Rocla kirjoitti:Kaikissa autoissa ei ole valmiita johtoja, en ole onnistunut selvittämään missä on ja missä ei.

KIITOS!!! :worship: Tuo auttaa aika hitosti! Mut mikäköhän ton liittimen nimi olis suomeksi? :oops: Sanoo sen olevan englanniks 4 pin Floppy Disk Drive power supply plug. Jäi hiukan auki mulle se, että laittoko kaveri liittimeen ite uudet piuhat? Noissahan kulkee 12v ja kun tommosta katoin: http://pcsupport.about.com/od/insidethe ... in-psu.htm niin keltaisen kohdalla on 5v. En näistä tiedä yhtikäs mitään, niin onko tällä jotain merkitystä vai tarviiko piuhat vaihtaa? Tyhmiä kyssäreitä :-?
Itse itseäni lainaten eli homma alkoi hyvin ja ohjeita seuraamalla kaikki sujui hienosti ja helposti....kunnes....ei menny ihan niin kuin strömsöössä....maailmassa ei ole riittävästi kirosanoja, joita tässä haluaisin ilmaista. Nyt meinaa v*tuttaa niin paljon, että en tiedä itkeäkkö vai nauraa...ehkä toi eka vaihtoehto vois olla lähellä. Kuten arvata saattaa, niin homma kusi ja pahasti ja nyt, jos koskaan, hyvät neuvot ja linkit olisi tarpeen. Kävi katsokaas niin, että onnistuin katkaisemaan sen pahvissa menevän litteän virtapiuhan. Olen kyllä aina tarkka ja pyrin ottamaan kaikki huomioon, mutta nyt vaan kävi näin. Kertokaas ystävälliset palstalaiset, että kuinka hitonmoinen duuni mulla on edessä asian korjaamiseksi? Ja mitkä ovat vaihtoehdot? Ja mistä tarvittaessa varaosia? Etsiskelin netistä piuhaa tai jotain, mutta en löytänyt yhtikäs mitään. Onneksi pieni tyttäreni pitää mut kiireisenä ja vie hiukan asiaa pois mielestäni, mutta piru kun juuri häntä varten aloin näitä sisävaloja asentaa ja nyt ei pala mikään lamppu sit. Mitä siis teen?
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
jrauhala
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

Lainaanpa aihetta. Pitäs takapenkkiläisten kattovaloon päästä vaihtamaan ledit, mutta ennen kuin rikon mitään niin kysäisen, että pääsekkö polttimoihin käsikis ihan vain varovasti lasia kampeamalla, kuten edessäkin?
entiset -(z)- Signum, Vectra C2, Vectra B2, Astra F, Omega A2, Vectra C1, Omega A1
Volvo V70 D5
Kasa
'Senator'
'Senator'

Upitaas vähä. Itse kirjoitin, että marmoritiskillä sanoivat, että pitäis olla vaan yksi johtosarja ja siinä tarvittavat piuhat. Pötypuhetta...yksi helppo tapa ottaa selvää siitä, että onko johtosarjassa takapenkkiläisille piuha vai ei, on katsoa takatilan sähkökeskuksesta kyseistä lattakaapelia. Jos siinä nauhassa on kolme kuparipiuhaa, niin sit kyseessä on riisuttu malli. Jos taas lähtee enemmän, ni sitten on se parempi malli. Huomasin tuon siinä, kun omasta autosta johtoa vaihtelin. Ei vaan tullut aiemmin mieleen...
markovtk
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja markovtk »

Eipä ollu mulla GTS:kään tätä johtoa valmiina tuolla verhoilussa, vaikka jostain kans luin, et olis kaikissa GTS:ssä valmiina..
Noo, huomenna sit vähä ryöstöjumppaa etuvalolta!! :(
Teppo
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Onko jollekin selvinnyt mikä ledi toimisi taka valossa? Laitoin eteen samoja canbus ledejä mitä on etu parakeissa ja toimivat hienosti mitta takana eivät sammuu kanssa koko järjestelmä.
Teppo
OCF Member
OCF Member

Teppo kirjoitti:Onko jollekin selvinnyt mikä ledi toimisi taka valossa? Laitoin eteen samoja canbus ledejä mitä on etu parakeissa ja toimivat hienosti mitta takana eivät sammuu kanssa koko järjestelmä.
Itse itselleni vasten ledeissä on + ja - vierekkäin kummallakin puolella ja taka valossa toisellapuolla +/+ ja toisellapuolla -/- joten tuli oikosulku. Nyt on ledin kannasta teipattu toiset kontaktit piiloon niin toimii.
Teppo
OCF Member
OCF Member

Ja viellä linkki kuviin miten asian toteutin.

http://s722.photobucket.com/user/teppok ... %20Uploads
Nile_
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Nile_ »

Mut ku ei silti toimi.. eikä tuo kuva aukea ainakaan mulle... ja on can bus ledit
Signum 2.0t -03
Omega B2 Caravan 3.0 V6 sport -00
Kadett d 5d farkku 1.8 ohc -84
MB Sprinter w906 315 CDi -09
Teppo
OCF Member
OCF Member

Nile_ kirjoitti:Mut ku ei silti toimi.. eikä tuo kuva aukea ainakaan mulle... ja on can bus ledit
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin