Kuinka iso homma on vaihtaa jakohihna tässä autossa??
Ja toisena kuinka iso työmää olisi venttiilikopan tiiviste vaihtaa kun vuotaa öljyä aika runsaasti.
En tiedä autosta juuri mitään, olen pahoillani jos on tyhmiä kysymyksiä.
Opel astra G 1998 2.0L 16v sport
Re: Opel astra G 1998 2.0L 16v sport
Kummankin suht helppoja hommia, tuollaiseen koneeseen oon tehnyt jakopään rempan jopa yläkautta, sitä nyt tosin ei ihan suositella. Mutta sellaiselle joka tietää mitä tekee, sieltä helpoimmasta päästä. Kampuran hihnapyöräkin on pikkupulteilla kiinni, sinä isoa keskipulttia ei tarvitse aukoa.
Venakopan tiiviisteen vaihto on aika rutiinijuttu, tosin kannattaa samalla tsekata että se koppa on suora. Usein joku on noissa kiristellyt ne pultit hampaan irvessä, koppa on kiero ja siksi vuotaakin. Uusi tiivist ja o-renkaat pulttien ympärille, ja pultit sellaiseen kevyeen käsitiukkuuteen lukitteen kanssa niin vois pitääkin. Itse oon nuo tosin suosiolla liimannut kii, eipähän vuoda.
Venakopan tiiviisteen vaihto on aika rutiinijuttu, tosin kannattaa samalla tsekata että se koppa on suora. Usein joku on noissa kiristellyt ne pultit hampaan irvessä, koppa on kiero ja siksi vuotaakin. Uusi tiivist ja o-renkaat pulttien ympärille, ja pultit sellaiseen kevyeen käsitiukkuuteen lukitteen kanssa niin vois pitääkin. Itse oon nuo tosin suosiolla liimannut kii, eipähän vuoda.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00