Minulla kävi sillain kun olin ajamassa risteykseen ja olin pysähtymässä,vaihe oli vapaalla ja vauhtia ei ollu paljoa enään,niin auto sammui yhtäkkiä keskelle risteystä, no auto lähti ekalla yrittämällä käyntiin heti ja ajoin parkkiin. Parkkipaikalla katsoin öljyt ja huomasin öljytikussa valkoista mönjää vähäsen, öljykorkki näytti ihan normaalilta. Ja jäähdytysnesteet olivat täynnä kans.
Mistähän tämä valkoinen mönjä on menny öljytikkuun ja onko sillä jokin vaikutus siihen auton sammumiseen?
Parkissa olon jälkeen auto toimi taas niinku ei mitään..
Opel astra g -99 sammui
Re: Opel astra g -99 sammui
Valkoinen mönjä on kosteudesta johtuvaa. Lämpötilaerot varsinkin lyhyttä ajoa ajettaessa aiheuttavat kosteuden kertymistä öljyyn.
Tuskin on mönjällä mitään yhteyttä sammumiseen.
Tuskin on mönjällä mitään yhteyttä sammumiseen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opel astra g -99 sammui
Autossa on viime talviset öljyt ja kesäajossakaan kosteus ei ole haihtunut öljystä huohotuksen kautta. Oiskohan huohotus tukossa ja ylipaine painanut mönjää öljytikulle. Vaihda öljyt ja tarkista huohotuksen toimivuus. Ylipaine saattaa painaa öljyä ulos stefojen kautta ja takastefan vaihto on kallis remontti.juuhhaz kirjoitti:Mistähän tämä valkoinen mönjä on menny öljytikkuun