Venttiilinvarren kumit Victor Reinz vs Elring
Venttiilinvarren kumit Victor Reinz vs Elring
Onko tietoa, kannattaako ostaa nämä Victorin kumit, vai mieluummin Elringin sarja x16xel koneeseen. Aiemmin Victorin kumit olleet ilmeisesti mustia jotka eivät ole kestäneet, nykyään näyttävät olevan vihreitä (Fluori-kumi, Viton) Nyt tarvitaan kunnon suositteluja ennenkuin menen tilaamaan. Kumit voisi vaihdattaa kesällä, nyt kun on alkanut pölläytellä sinistä, mittarissa 168tkm.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Re: Venttiilinvarren kumit Victor Reinz vs Elring
Itsellä keväällä tilattuna victor reinz niin oli sinivihreät kumet.
Tallissa olisi goezze kumit jotkaovat mustat ja bemarin osanumerolla
Tallissa olisi goezze kumit jotkaovat mustat ja bemarin osanumerolla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
- PolarSeaBlue
- OCF Member

Miksi et käyttäisi alkuperäisiä Genuine GM/Opel "hologrammiosia"?
Itse ainakin hankin Automuovilta tuollaiset vihreät GM/Opel-kumit, kun vaihdoin OPC:n koneeseen uudet venttiilinvarrenkumit.
Ongelma näytti mulla olevan, ei niinkään kumien kovettuminen/kuluminen vaan se, että kukin niistä oli noussut irti ohjurin päästä enemmän ja vähemmän.
Firmat, jotka valmistavat ainakin Z20LEx koneisiin erityisiä Valve Stem Seal Retainer:eita suosittelevat käyttämään ehdottomasti ainoastaan noita alkuperäisiä gummeja!
Itse ainakin hankin Automuovilta tuollaiset vihreät GM/Opel-kumit, kun vaihdoin OPC:n koneeseen uudet venttiilinvarrenkumit.
Ongelma näytti mulla olevan, ei niinkään kumien kovettuminen/kuluminen vaan se, että kukin niistä oli noussut irti ohjurin päästä enemmän ja vähemmän.
Firmat, jotka valmistavat ainakin Z20LEx koneisiin erityisiä Valve Stem Seal Retainer:eita suosittelevat käyttämään ehdottomasti ainoastaan noita alkuperäisiä gummeja!
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Juuri tällaista tietoa tarvitsin ettei tee vikaostoksia, ja joudu uudestaan tekemään samaa remonttia kumien takia jotka irtoavat paikoiltaan, tai palavat korpuksi. Kiitän vastauksesta!