Luistonesto, ajonvakautus
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

Luistonesto, ajonvakautus
Eli tällanen mulla on OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
Mistäs mä näen mitä tässä on, onko nuo molemmat vai jompi kumpi ja mikä näiden ero on?
Jos perä irtoaa, mitä pitäisi yrittää tehdä? Päteekö ohje kytkin pohjaan ja yrittää korjata luiston suuntaan?
Entä jos etupää, eli vetävät pyörät irtoaa, kerran käyny näin toisella autolla, etupään ajoin sohjoon ja auto lähti täysin lapasesta ja ojaan siinä sitten mentiin.
Mistäs mä näen mitä tässä on, onko nuo molemmat vai jompi kumpi ja mikä näiden ero on?
Jos perä irtoaa, mitä pitäisi yrittää tehdä? Päteekö ohje kytkin pohjaan ja yrittää korjata luiston suuntaan?
Entä jos etupää, eli vetävät pyörät irtoaa, kerran käyny näin toisella autolla, etupään ajoin sohjoon ja auto lähti täysin lapasesta ja ojaan siinä sitten mentiin.
OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
Re: Luistonesto, ajonvakautus
Perä jos lähtee niin kevyesti kaasua, mutta jos puskee niin käsijarrulla voi yrittää pelastaa.
Näkeeköhän trafin sivuilta auton tiedoista, että mitä turvalaitteita siinä on?
Näkeeköhän trafin sivuilta auton tiedoista, että mitä turvalaitteita siinä on?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Ja luistonesto uskoakseni on noin uudessa jo kaikissa vakiona
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

ESP ollut pakollinen EU:n alueella kaikissa henkilöautoissa marraskuusta 2014
Corsasta löytyy molemmat, jos autosta lähtee perä irti, niin ESP kyllä korjaa tilanteen.
Voit kokeilla isolla kentällä tuon toimintaa. Käännä rattia rajusti puolelta toiselle, ja yritä saada auto liirtoon. Ei onnistu.
Luistoneston näet suoraan kun polkaiset lähdössä kaasun ykkösellä pohjaan. Ei sudi, vaan luistonesto rajoittaa moottorin tehoa.
Corsasta löytyy molemmat, jos autosta lähtee perä irti, niin ESP kyllä korjaa tilanteen.
Voit kokeilla isolla kentällä tuon toimintaa. Käännä rattia rajusti puolelta toiselle, ja yritä saada auto liirtoon. Ei onnistu.
Luistoneston näet suoraan kun polkaiset lähdössä kaasun ykkösellä pohjaan. Ei sudi, vaan luistonesto rajoittaa moottorin tehoa.
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

Ok. mä soitin jopa maahantuojalle sekä ei tienny onko toinen vai molemmat, etsi tietoa Cosmosta, ei löytynyt. Puute on kyllä se, että ei voi kytkeä päältä pois, joskus oon ajanu toisella autolla loskassa ja soratiellä niin helpompi ajaa perstuntumalla ilman näitä apusysteemeitä.
Kun nämä autossa on, niin onko oikea tapa pitää vaan ratti suorassa ja antaa auton korjata eikä väännelläkkä rattia minnekkään? On ehdotettu lievää kaasua, ja jossain ehdotettu kytkin pohjaan ja kääntö luiston suuntaan. Onko nämä ohjeet autolle jossa ei ole luistonesto tai ajonvakautusjärjestelmää? Jos koittais jotain ohjetta takaraivoon opetella. En ole kahteen talveen ajanut ollenkaan pitää vähän opetella uudestaan.
Kun nämä autossa on, niin onko oikea tapa pitää vaan ratti suorassa ja antaa auton korjata eikä väännelläkkä rattia minnekkään? On ehdotettu lievää kaasua, ja jossain ehdotettu kytkin pohjaan ja kääntö luiston suuntaan. Onko nämä ohjeet autolle jossa ei ole luistonesto tai ajonvakautusjärjestelmää? Jos koittais jotain ohjetta takaraivoon opetella. En ole kahteen talveen ajanut ollenkaan pitää vähän opetella uudestaan.
Ei kai sellaista yleispätevää ohjetta olekaan, kun kaikissa noissa tietokoneet yrittää eri tavoilla päätellä mitä on tapahtumassa, ja arvailla sitten toimintaa oikeaan suuntaan. No, oikeaataan se ainoa yleispätevä ohje on se, että aja kuin noita ei olisikaan. Toisin sanoen, olosuhteiden mukaan. Parhaimmillaan se tilanne kun ihan oikeasti on silloin, kun noiden ei tarvitse ollenkaan puuttua peliin.
Mutta kysymykseen vastauksena, tee niinkuin jo edellä opastettiin. Mene isolle parkkipaikalle, tee tahallasi noita virheitä ja opettele mitä se sun auto tekee niissä tilanteissa. Niihän sen parhaiten oppii.
Mutta kysymykseen vastauksena, tee niinkuin jo edellä opastettiin. Mene isolle parkkipaikalle, tee tahallasi noita virheitä ja opettele mitä se sun auto tekee niissä tilanteissa. Niihän sen parhaiten oppii.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
- kadett90
- OCF Member 2024

Mikä on rekisterinumero?zniikuzorro kirjoitti:Eli tällanen mulla on OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
Mistäs mä näen mitä tässä on, onko nuo molemmat vai jompi kumpi
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

?? Trafissa ei näy, katsoin sieltä. Soitin maahantuojalle se arveli olisi molemmat kun noin uusi muttei hänkään ollu varma ja katsoi reknrolla tetoja. Siihen Cosmo pakettiinkaan ei osannut vastata mitä sisältää kun sitä ei enää myydä.kadett90 kirjoitti:Mikä on rekisterinumero?zniikuzorro kirjoitti:Eli tällanen mulla on OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
zniikuzorro kirjoitti:?? Trafissa ei näy, katsoin sieltä. Soitin maahantuojalle se arveli olisi molemmat kun noin uusi muttei hänkään ollu varma ja katsoi reknrolla tetoja. Siihen Cosmo pakettiinkaan ei osannut vastata mitä sisältää kun sitä ei enää myydä.kadett90 kirjoitti:Mikä on rekisterinumero?zniikuzorro kirjoitti:Eli tällanen mulla on OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
http://www.opel.fi/vehicles/opel-valiko ... tions.html
tuossa lukee innovation kohdassa cosmo, että olisiko sama??
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

Noin mä ajankin, kuin niitä ei olisikaan, ajan muutenkin rauhallisesti ja ennakoivasti. Olen harkinnu ihan liukasradalla käyntiä, mutta kallistahan se on enkä ole vielä kyselly miten sinne yksittäisenä hlönä pääsee. Jos täällä on Jyväskylä Jämsä alueelta joku niin missä on p-paikka tai muu missä arvais käydä? Kauppojen parkit 21 jälkeen? Itselle ei tuu mieleen mitään..?shamrock kirjoitti:Ei kai sellaista yleispätevää ohjetta olekaan, kun kaikissa noissa tietokoneet yrittää eri tavoilla päätellä mitä on tapahtumassa, ja arvailla sitten toimintaa oikeaan suuntaan. No, oikeaataan se ainoa yleispätevä ohje on se, että aja kuin noita ei olisikaan. Toisin sanoen, olosuhteiden mukaan. Parhaimmillaan se tilanne kun ihan oikeasti on silloin, kun noiden ei tarvitse ollenkaan puuttua peliin.
Mene illalla kaupan parkkipaikalle ja kokeile siellä. Luistoneston näet jo heti ensimmäisessä kiihdytyksessä kun lähdet kotoa.
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

On niin pienet parkit täällä, kyläkauppa. Asun aikalalla maalla.ascona_c kirjoitti:Mene illalla kaupan parkkipaikalle ja kokeile siellä. Luistoneston näet jo heti ensimmäisessä kiihdytyksessä kun lähdet kotoa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Ei liity trafi tähän mitenkään.zniikuzorro kirjoitti:
?? Trafissa ei näy, katsoin sieltä.
Anna alustanumero sitten.
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

Mistäs semmonen löytyy?kadett90 kirjoitti:Ei liity trafi tähän mitenkään.zniikuzorro kirjoitti:
?? Trafissa ei näy, katsoin sieltä.
Anna alustanumero sitten.