Opel Corsa ohjaus tunnottomuus, nykii 6lla

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

Opel Corsa ohjaus tunnottomuus, nykii 6lla

Viesti Kirjoittaja zniikuzorro »

Allekirjoituksen mukainen Opel. Onko tässä normaali ohjaus on keskialueella tunnoton, niikuin tyhjää, ajoin tossa 70ä (kovempaa ei uskalla) vaik kääntää rattia hiukan oikea vasen siinä on tyhjää auto ei käänny ratti vain. Missään autossa ikinä ei mulla ole tällaista ollu vaan ohjaus on ollu jämäkkä ja tunnokas. Kuiva tie tänään, eilen märkä, ajo tuntuu kuin olis liukas keli kun ei tunnu ratissa. Onko tällaselle mahdollista tehdä jotain, säätää?

Nykii 6lla lievässä ylämäessä myös.

En päässy huoltoon läpi puhelimella ja soittopyyntöön ei oo vastattu.

Kysynpä tähän samaan että miten oikein nykyään menee huollot, eikö merkkiliike pakko ole poistettu? Jos vaan vien muualle, lähin korjaamo olis nurkan takana. Takuu on voimassa, edellyttääkö se merkkikorjaamon, vai ei sekään?
OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

Re: Opel Corsa ohjaus tunnottomuus, nykii 6lla

Onko kaikissa Opeleissa muissakin kuin Corsassa herkkä ohjaus ja sähkötehostin, ei hydraulinen? Huollon mies kävi ajamassa samanlaista, soitti, sanoi että on tosiaan herkkä ja tunnoton keskialueella muttei kuitenkaan tunnu että käsistä lähtis. Säätää kuulemma ei voi.. voi p***** mitä tulikaan ostettua.
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

Nyrkkipajalta kyselin, näissä on mukautuva ohjaustehostin joka reagoi kuormaan ja nopeuteen. Olishan se ollu kiva kun Opel liikkeessä olisi mainittu, en kyllä toimintaperiaatteesta viel päässy selville. Nopeus nousee pitäisi tulla tulla tunnokkaammaksi? 70ssä ainakin kovin on kevyt.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

If you ignore the Fiat-developed City steering mode, then yes - the 2015 Opel Corsa feels pointy in the urban jungle, like an agile fly buzzing through a swarm of bees.

take a Corsa E for a drive at highway speeds to understand how rowdy it is inside. On the upside, even when you fling it in the twisties, the front wheels do what you want them to do. However, don't expect steering feel and feedback on par with the OPC/VXR-branded Corsa.
http://www.autoevolution.com/reviews/op ... -2015.html
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'

zniikuzorro kirjoitti:Nykii 6lla lievässä ylämäessä myös.
Koitappa pistää 5:nen silmään. Vaimo kun ajeli tuollasella "down sized" koneisella autolla, se ei edes huomannu, että siinä on 6:s vaihdekkin. :lol:
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

ovc2z22yh kirjoitti:
zniikuzorro kirjoitti:Nykii 6lla lievässä ylämäessä myös.
Koitappa pistää 5:nen silmään. Vaimo kun ajeli tuollasella "down sized" koneisella autolla, se ei edes huomannu, että siinä on 6:s vaihdekkin. :lol:
Joo, näin neuvottiinkin että seuraa ääntä ja kierroksia eikä sitä avustinta.

Käytinpä sit tossa lähipajalla heitettiin koeajo se katsoi nivelet on ehjät ym ohjaus vaan on niin outo verrattuna ed autooni. Onhan mulla kerran ollu erimerkkinen auto joka oli 2v ikäsenä kaikki nivelet rikki vetoakselia ja taka-akselia myöten että sekin on mahdollista. Auton ikä ja kilometrit ei takaa on ehjä.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'

Itse tykkään ajaa automaatilla (oikealla) ja siihen sopivalla koneella (vähän isommalla) vaikka ne enemmän kuluttaakin. Ajo on rauhallista cruisailua, joka ei autoa paljon kuluta. Vectra Direct (se huonomaineinen :D ) on kohta 10 vuotias (ollut mulla < 1v) ja 2 edellistä omistajaa vanhempia herrasmiehiä, eikä auto ole heidänkään ajossa pahemmin päässyt kulumaan.
PS. Joku voi sanoa, että kyllä se hymy vielä hyytyy. :(
OCF2945
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Kyllä se taitaa olla merkistä ja mallista riippumatta kaikissa uusissa tosi kevyt ja tunnoton ohjaus ainakin mitä on itse ajellut uudemmilla.

Ja tuosta 6 vaihteella nykimisestä niin, jos on ikinä ajanut autolla, niin kai nyt järkikin sanoo, että 1000cc moottori niin 6 vaihdetta on turha käyttää muualla kuin moottoritiellä yli 100km/h vauhdissa?

Vaihteisto kuluukin, kun yritetään melkein tyhjäkäynnillä ajella, jos auto ei jaksa kulkea
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Nykimiseen vaihteella 6. Kannattaa lukea tuon topicin viimeinen sivu:
viewtopic.php?f=5&t=254669&start=75

Voi olla siis softavika.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

Robertx kirjoitti:Nykimiseen vaihteella 6. Kannattaa lukea tuon topicin viimeinen sivu:

Voi olla siis softavika.
Olin lukenut, katsoin trafista ja maahantuojalta kysyin myös, hänen mukaansa mun Opel ei kuulu ainakaan noihin takaisinkutsuttuihin. Softavika voi silti olla. Näkyiskö se jos luetaan vikakoodit vai pitääkö softa vaan pyytää ajaa uusiksi? Vaikka ei löytyisi vikakoodeja?
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

OCF2945 kirjoitti:Kyllä se taitaa olla merkistä ja mallista riippumatta kaikissa uusissa tosi kevyt ja tunnoton ohjaus ainakin mitä on itse ajellut uudemmilla.

Ja tuosta 6 vaihteella nykimisestä niin jos on ikinä ajanut autolla niin kai nyt järkikin sanoo, että 1000cc moottori niin 6 vaihdetta on turha käyttää muualla kuin moottori tiellä yli 100km/h vauhdissa?

Vaihteisto kuluukin kun yritetään melkein tyhjäkäynnillä ajella jos auto ei jaksa kulkea
Ei järki välttämättä sano vaikka olen 35 vuotta autoa ajanut. Olenhan nainen ja edelliset autot ollu vanhoja perusromuja. Kukaan ei oo koskaan neuvonu kierrosluvuista mitä ne vois olla, missä ne on hyvä olla milläkin vaihteella jne. Täällä nyt olen kysellyt kun jostain kysyttävä näitä kaikkia mitä tässä on mielessä ollut. No, seuraava auto onkin taas joku vanha mikä sopii mulle paremmin.
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

No joo tossa pajalla kun kävin se jäi juttelemaan pitkäksi aikaa näistä, sain hyvän tietopaketin miksi on menty näihin sähköisiin, miten ne toimii ym, ja samalla tuli käytyä huoltoonkin liittyvät asiat jo läpi. Näin se on aina ollut, näillä pikkupajoilla oon saanu parasta palvelua ja neuvoja ja "ohjausta" enemmänkin kuin olen pyytänyt.
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

zniikuzorro kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Nykimiseen vaihteella 6. Kannattaa lukea tuon topicin viimeinen sivu:

Voi olla siis softavika.
Olin lukenut, katsoin trafista ja maahantuojalta kysyin myös, hänen mukaansa mun Opel ei kuulu ainakaan noihin takaisinkutsuttuihin. Softavika voi silti olla. Näkyiskö se jos luetaan vikakoodit vai pitääkö softa vaan pyytää ajaa uusiksi? Vaikka ei löytyisi vikakoodeja?
Ok. Ei näy vikakoodien luvulla. Kannattaa kysyä merkkiliikkeestä / maahantuojalta , löytyykö moottoriohjaukseen uudempaa softaa ja sitten jos löytyy, kysyä, mitä siinä on parannettu. Softan voi päivittää, vaikka ei löytyisi vikakoodeja. Toki, jos ei ole uudempaa softaa tai softassa ei ole muutoksia , ei sitä kannata päivittää.
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'

zniikuzorro kirjoitti:No joo tossa pajalla kun kävin se jäi juttelemaan pitkäksi aikaa näistä, sain hyvän tietopaketin miksi on menty näihin sähköisiin, miten ne toimii ym, ja samalla tuli käytyä huoltoonkin liittyvät asiat jo läpi. Näin se on aina ollut, näillä pikkupajoilla oon saanu parasta palvelua ja neuvoja ja "ohjausta" enemmänkin kuin olen pyytänyt.
D-Corsan EPS - ohjainlaite (sähköinen ohjaustehostin) kalibroidaan TECH 2 - laitteella. Oletettavasti E-Corsan sähköinen ohjaustehostin voidaan myös ohjelmointilaitteella kalibroida. Siitä, mitä kalibroinnissa voidaan muuttaa ja miten se vaikuttaa , ei itsellä ole tietoa.
Nykyisessä Insigniassani on täyssähköinen ohjaustehostin. Se ei ole ihan tunnoton keskialueella , eikä siinä ole tyhjää, vaan kääntyy hyvinkin herkästi. Tuntuma ei ole kuitenkaan sama kuin vuosimallin 2011 Insigniassa , jossa oli perinteinen hydraulinen ohjaustehostin.
Mukautuvan ohjaustehostimen vaste kasvaa nopeuden kasvaessa, eli ratin kääntäminen maantienopeudella vaatii hieman enemmän voimaa.
zniikuzorro
'Kadett'
'Kadett'

Robertx kirjoitti:
zniikuzorro kirjoitti:No joo tossa pajalla kun kävin se jäi juttelemaan pitkäksi aikaa näistä, sain hyvän tietopaketin miksi on menty näihin sähköisiin, miten ne toimii ym, ja samalla tuli käytyä huoltoonkin liittyvät asiat jo läpi. Näin se on aina ollut, näillä pikkupajoilla oon saanu parasta palvelua ja neuvoja ja "ohjausta" enemmänkin kuin olen pyytänyt.
D-Corsan EPS - ohjainlaite (sähköinen ohjaustehostin) kalibroidaan TECH 2 - laitteella. Oletettavasti E-Corsan sähköinen ohjaustehostin voidaan myös ohjelmointilaitteella kalibroida. Siitä, mitä kalibroinnissa voidaan muuttaa ja miten se vaikuttaa , ei itsellä ole tietoa.
Nykyisessä Insigniassani on täyssähköinen ohjaustehostin. Se ei ole ihan tunnoton keskialueella , eikä siinä ole tyhjää, vaan kääntyy hyvinkin herkästi. Tuntuma ei ole kuitenkaan sama kuin vuosimallin 2011 Insigniassa , jossa oli perinteinen hydraulinen ohjaustehostin.
Mukautuvan ohjaustehostimen vaste kasvaa nopeuden kasvaessa, eli ratin kääntäminen maantienopeudella vaatii hieman enemmän voimaa.
Edelleen oon sitä mieltä taajamavauhdissa jäykempi kuin maantiellä. Maantiellä alkaa pelottaa jo 70ssä, on niin kevyt ja on tyhjää keskialueella. Tai, sitten on vaan niin outo verrattuna aiempaan hydrauliseen, ja olenhan mä ajanu vähän tällä, en ole tosiaankaan tottunut. Kai mun täytyy vielä mennä Laakkoselle käskee sen heittää lenkki ja kysyä toi softa samalla. Se sanoikin puhelimessa että voin poiketa ja hän (huoltomies, ei myyjä) heittäis sit lenkin mun autolla.
Vastaa Viestiin