Ok. Se , mikä voi vaikuttaa , on eturenkaiden aurauskulma. D-Corsan osalta on maininta, että jos ohjaus ei keskitä ja/tai palaudu , on auraus säädettävä suurimpaan sallittuun positiiviseen arvoon.
Jos eturenkaat auraavat ihan aavistuksen , vaatii ohjaus enemmän voimaa nopeuden kasvaessa... tämä siis ilman mukautuvaa ohjaustehostinta. D-Corsassa on muutettu sallittua ohjauskulmaa jälkikäteen. Itsellä ei ole tietoa, mitkä ovat E-Corsassa.
Kannattaa tosiaan käydä kysymässä softaa ja antaa huoltomiehen ajaa lenkki.
Opel Corsa ohjaus tunnottomuus, nykii 6lla
Re: Opel Corsa ohjaus tunnottomuus, nykii 6lla
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

No niin, käytän auton vielä Laakkosella huoltoneuvoja itse ehdotti piuhan päässäkin käytetään. Sitten kävin tuossa pajalla ja katsottiin renkaat ehdotin otetaan takaa pois ilmaa. 185 65 15 suositus vain 2.1 ja mulla näytti taakse (kylmänä pihalla ei ajettu) 2.4 ja eteen 2.2. Eli aivan liikaa. Ja väärinpäin kun ajan yksin edessä pitää olla enemmän ja takapäässä vähemmän.
Kävi renkaat läpi ja todettiin etuanturit näyttää samaa kuin pajan mittari ja taka-anturit näyttää 0.1 liikaa mutta se selittyy vierinnällä ym senkin se selitti (kiva kun naisena menee saa aina tietopaketin samalla ja oppii autostaan/autoista lisää)
Laitettiin pajan mittarilla eteen 2.2 taakse 2.1 ja tänne olin ajanut n 500m eli paja on ihan nurkalla renkaat käytännössä vieläkin kylmät
Olipa muutos, ajoin kymmenisen kilometriä 70-80 nopeudella tie on ihan kuiva, nyt on tunnokas, tyhjä hävisi oikeastaan kokoaan se tunnoton alue. Hirmuinen ero ajettavuudessa. Kiitos vaan kaikille vinkkaajille. Pajallakin sanoi näissä Opeleissa on tyypillistä on oltava alemmat paineet ja sitten on autoja joissa pitää olla enemmän kuin suositus tästäkin mulla on itsellä kokemusta ed auton kanssa, siitä tuli levoton suosituspaineilla, pidin aina 0.2 enemmän että oli vakaa. Autokohtaista.
Nyt on tulossa kovat pakkaset menikö se niinpäin että paineet alenee?
Kävi renkaat läpi ja todettiin etuanturit näyttää samaa kuin pajan mittari ja taka-anturit näyttää 0.1 liikaa mutta se selittyy vierinnällä ym senkin se selitti (kiva kun naisena menee saa aina tietopaketin samalla ja oppii autostaan/autoista lisää)
Laitettiin pajan mittarilla eteen 2.2 taakse 2.1 ja tänne olin ajanut n 500m eli paja on ihan nurkalla renkaat käytännössä vieläkin kylmät
Olipa muutos, ajoin kymmenisen kilometriä 70-80 nopeudella tie on ihan kuiva, nyt on tunnokas, tyhjä hävisi oikeastaan kokoaan se tunnoton alue. Hirmuinen ero ajettavuudessa. Kiitos vaan kaikille vinkkaajille. Pajallakin sanoi näissä Opeleissa on tyypillistä on oltava alemmat paineet ja sitten on autoja joissa pitää olla enemmän kuin suositus tästäkin mulla on itsellä kokemusta ed auton kanssa, siitä tuli levoton suosituspaineilla, pidin aina 0.2 enemmän että oli vakaa. Autokohtaista.
Nyt on tulossa kovat pakkaset menikö se niinpäin että paineet alenee?
OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66
Hyvä, että noinkin helpolla selvisi ongelma. Ei ole kyllä itsellä moinen vastaan tullut.
Paineet ovat alhaisemmat nimenomaan kylmällä.
Paineet ovat alhaisemmat nimenomaan kylmällä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
-
zniikuzorro
- 'Kadett'

Nyt kävi niin että peruin sen huollon ja vaihdoin auton toisenmerkkiseen sama merkki mikä oli aiemmin, aika extempore sai 1% korolla lainaa ei ollu aikaa miettiä. Joten siksi en tiedä oliko siinä ohajuskessa vikaa vai ei. By the way juuri sinä aamuna kun lähdin tekemään kauppaa oli -20 niin ihan selkeesti tuulilasinlämmitin ei toiminut ja olisko lohko rikki?? tai jotain, mutta 30km ajossa lämmöt jäi 50-70 asteeseen ja kyllä oli autossa kylmä. Mutta ne viat nyt sitten jäi sinne minne auton vein ja vaihdoin.
OPEL CORSA 5-ov Cosmo 1,0T ecoFLEX S/S 66