Calibran omistajat
jep kannatan kans ton turbo mallin ostoa
itse hankin tuon 150hp mallin saksasta halpahan se oli ja ihan hyväks on osoittautunu mutta nyt kaduttaa vit....
kun en sitä turboa ostanu
no se on seuraava auto
mutta kyllä tuo 150hepoa ihan kivasti calibraa liikuttaa
tässä omat hyvät puoleni jota oon huomannu tässä vuoden aikana
+aika hyvä vakio alusta nopeaanki ajooneli hyvä ajettava
+tosi hyvät penkit
+tyylikäs linjakkuus vakionakin eli kehtaa ihan ajella ihmistenkin ilmoilla
+viritys mahdollisuudet on tosi hyvät
-taka kaaret on tosi kovat ruostumaan ja helmoissa on kans pari pahaa kohtaa
-kaiken näköisiä pikku sähkövikoja oon kuullu että niitä olis mutta missä autossa niitä nyt ei oli oma auto kyllä toimii tosi hyvin eli osta calibra
itse hankin tuon 150hp mallin saksasta halpahan se oli ja ihan hyväks on osoittautunu mutta nyt kaduttaa vit....
kun en sitä turboa ostanu
no se on seuraava auto
mutta kyllä tuo 150hepoa ihan kivasti calibraa liikuttaa
tässä omat hyvät puoleni jota oon huomannu tässä vuoden aikana
+aika hyvä vakio alusta nopeaanki ajooneli hyvä ajettava
+tosi hyvät penkit
+tyylikäs linjakkuus vakionakin eli kehtaa ihan ajella ihmistenkin ilmoilla
+viritys mahdollisuudet on tosi hyvät
-taka kaaret on tosi kovat ruostumaan ja helmoissa on kans pari pahaa kohtaa
-kaiken näköisiä pikku sähkövikoja oon kuullu että niitä olis mutta missä autossa niitä nyt ei oli oma auto kyllä toimii tosi hyvin eli osta calibra
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
Olisihan tuo turbo vehje kyllä eri peli kuin vapari, mutta pitää varmaan ensin "harjoitella" tuon vaparin kanssa. Ajattelin että ajelisi tuolla vaparilla siihen asti että valmistuisi koulusta kun tällä hetkellä käyn koulun ohessa töissä niin ei tuota rahaa oikein nopeasti kerry, niin ottaisi tuon halvemman version,mutta tietysti jos olisi vain malttia odottaa ja säästää niin turbo voisi olla realistinen vaihtoehto mutta pitäisi jo enne lumien sulamista jokin peli alle saada 
Turboa suosittelen 
Mutta opiskelijan rahatilanne ei taida riittää tuon ylläpitoon, tai mistä sitä tietää
Semmoisen neuvon annan, että älä osta kaikkein halvinta peliä minkä löydät, taitaa tulla ajan myötä kalliimmaksi pikkuvikojen korjaamisen vuoksi...
Itse olen ollut tyytyväinen kun en halvinta hommannut vaan melkein sieltä toisesta päästä
Mutta opiskelijan rahatilanne ei taida riittää tuon ylläpitoon, tai mistä sitä tietää
Semmoisen neuvon annan, että älä osta kaikkein halvinta peliä minkä löydät, taitaa tulla ajan myötä kalliimmaksi pikkuvikojen korjaamisen vuoksi...
Itse olen ollut tyytyväinen kun en halvinta hommannut vaan melkein sieltä toisesta päästä
Calibra turbo -93/94
Joo en ole tällä hetkellä mitään halvinta kyllä etsimässä, kun kokemuksestakin osaa jo sanoa että ei ole olemassa hyvää ja halpaa
Jotakin "keskihintaista" etsimässä että tax freenä hintaa jotakin 3500-4000e ja suomiauto 7000-7500e. Nuo tax free pelit kiinnostaisivat enemmän kuin "suomi" vehkeet juuri tuon varustelu tason takia.
joo tosiaan silloin ku hankin oman auton saksasta niin autorahaa olis ollukin riittävästi mutta sillon luuli että turbon verotus on huomattavasti kalliimpi kun 16venasen mutta sitte kuulinkin että ei ois paljoa eroa ollu ja nyt harmittaa 
mutta kyllähän tuo 16v on ihan hyvä ainakin näin ekas autoks ehkä tosiaan sitte myöhemmin tuo turbo
mutta kyllähän tuo 16v on ihan hyvä ainakin näin ekas autoks ehkä tosiaan sitte myöhemmin tuo turbo
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
ite oon kyl sitä mieltä et, nälkä kasvaa syödessä, eli vaik ostat turbon ni sen jälkee tarttis taas saada lisää ja kuitenkin lisää, mut toisaalta turbon virittäminen on aikast pal halvempaa...
+ ehkä universumin kaunein auto (a-mantan jälkeen)
+alusta
+moottori
+halpa huoltaa (kaiken saa tarvikkeena)
-aika kallis peli kuitenkin ,saa meinaan 90-luvun alun 2.0 16v autoi aika paljon halvemmallakin..
-ei mikää hirvee lämmin auto
vinkit:
älä osta halvint mikä tulee vastaa,
saksan autoissa älä luota kilometreihin vaan ajattele että "tosta maksan ton verran vaik siinä olis 100tkm lisää mittaris" ni sit on jo voittanu:)
+ ehkä universumin kaunein auto (a-mantan jälkeen)
+alusta
+moottori
+halpa huoltaa (kaiken saa tarvikkeena)
-aika kallis peli kuitenkin ,saa meinaan 90-luvun alun 2.0 16v autoi aika paljon halvemmallakin..
-ei mikää hirvee lämmin auto
vinkit:
älä osta halvint mikä tulee vastaa,
saksan autoissa älä luota kilometreihin vaan ajattele että "tosta maksan ton verran vaik siinä olis 100tkm lisää mittaris" ni sit on jo voittanu:)
sen verran voin sanoa tavan 16V:n ja nyt turbon omistaneena, että ylläpitokulut näitten kahden välillä on täysin eri planeetalta!!! ihan jo bensan kulutuksessa on maantieajossa vapari 2litraa/100km pihimpi, ja kaupunkiajossa tuo määrä moninkertaistuu.
lisäksi on syytä muistaa turbojen herkkä jakolaatikko, joka omassa autossanikin meni hajalle koeajossa. uusi jakolaatikko opelilla 7400 euroa + purku (700e?) + kasaus. onneks meni mulla myyjän piikkiin, joka sai käytetyn lootan ja käytti sen vielä tunexilla täyshuollossa. nyt 10tkm takana ja jo eilen pari kertaa nelivedon valo syttyi.. vitun ooppeli..
eli osta turbo jos todella omistat pelimerkkejä, ja muistat/varaudut siihen, että turbo-calibra oli joskus 90-luvun puolivälissä saksan eniten tielle levinnyt auto.
"sad but true!"
plussaa on tietysti tehopuoli + virityspotentiaalisuus. on kiva jätättää T4:set ja M3:set!
eli kiva auto silloin kun on kunnossa ja kallis pitää, mutta kaikesta kivastahan joutuu aina köyhtymään, eikös se näin ole..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra_46 on 2004-02-08 15:16 ]</font>
lisäksi on syytä muistaa turbojen herkkä jakolaatikko, joka omassa autossanikin meni hajalle koeajossa. uusi jakolaatikko opelilla 7400 euroa + purku (700e?) + kasaus. onneks meni mulla myyjän piikkiin, joka sai käytetyn lootan ja käytti sen vielä tunexilla täyshuollossa. nyt 10tkm takana ja jo eilen pari kertaa nelivedon valo syttyi.. vitun ooppeli..
eli osta turbo jos todella omistat pelimerkkejä, ja muistat/varaudut siihen, että turbo-calibra oli joskus 90-luvun puolivälissä saksan eniten tielle levinnyt auto.
plussaa on tietysti tehopuoli + virityspotentiaalisuus. on kiva jätättää T4:set ja M3:set!
eli kiva auto silloin kun on kunnossa ja kallis pitää, mutta kaikesta kivastahan joutuu aina köyhtymään, eikös se näin ole..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Calibra_46 on 2004-02-08 15:16 ]</font>
Itsekkin ajattelin että tuohon turboon kyllä menee varmasti omat ja muidenkin rahat jos rupeaa laittamaan(ei pelkästään korjaukseen vaan viritykseen kun mikään ei riitä) 
On tullut tässä jo muutama vuosi ajeltua erilaisilla hondan tekeleillä ja ensimmäistä opelia nyt hankkimassa ja tuo vapari 16v calibra se tulee olemaan.
Onko millaisia veropäätösiä tullut teille noista 2.0 16v? Kun tuota autoverotus.nettiä selaillessa on tuota veroa tullut vm.91-93 16v vapariin 3000-5000e välillä...
Että mitenkähän paljon saisi odottaa veroa johonkin vm.-92 ajettu.130-190tkm ja kaikki sähkövarustelut paitsi airbag? Kaikissa myynti ilmoissa on että 3000-3500e?
Täältä omalta paikka kunnaltakin löytyi aika "edullinen" tax free calibra, mutta epäselvää vielä on että onko se 8v vai 16v
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=50917
Epäilisin hinnan puolesta 8v, mutta pitää soitella että saa tietoa...
On tullut tässä jo muutama vuosi ajeltua erilaisilla hondan tekeleillä ja ensimmäistä opelia nyt hankkimassa ja tuo vapari 16v calibra se tulee olemaan.
Onko millaisia veropäätösiä tullut teille noista 2.0 16v? Kun tuota autoverotus.nettiä selaillessa on tuota veroa tullut vm.91-93 16v vapariin 3000-5000e välillä...
Että mitenkähän paljon saisi odottaa veroa johonkin vm.-92 ajettu.130-190tkm ja kaikki sähkövarustelut paitsi airbag? Kaikissa myynti ilmoissa on että 3000-3500e?
Täältä omalta paikka kunnaltakin löytyi aika "edullinen" tax free calibra, mutta epäselvää vielä on että onko se 8v vai 16v
http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=50917
Epäilisin hinnan puolesta 8v, mutta pitää soitella että saa tietoa...
Tullin sivuilta löytyy noita veropäätöksiä.
http://www.tulli.fi ja sieltä autoverotus.
http://www.tulli.fi ja sieltä autoverotus.
-
turbo calibra
- 'Kapitän'

Meillä oli ennen 8v calibra,ihan kivahan se oli,ei mikään menny rikki,ja kesti hyvin.Helpompi laittaa ja hinnaltaan edullisempi huoltaa, ku turbo.Kuitenki monen vuoden miettimisen jälkeen ostettiin se turbo calibra.Ja en kyl menis sanoo,et on pahemmi enempää rahaa ainakaa viel menny(siis kaikki ollu ehjää),tosin kaikki huollot yms.on paljon tarkempia ja öljyt jne. just jakolaatikko on miettimisen arvonen homma....Joka autoonha kaikki maksaa,ja jokainen sen tietää ku ostaa,ihan ookoo auto,eli suosittelen turboa lämpimästi,mikäli jaksaa huoltoja jne.maksella...Ja jos jotai menee rikki, on tunex olemassa.
Elikkä taitaa olla varminta, jos haluaa tarkan verotus tiedon kyseisestä autosta mitä on ostamassa niin sanoo/sopii että tax free auton myyjä tekee tuon veronpäätös kyselyn valmiiksi ennen auton ostamista, ettei tule mitään yllätystä ostamisen jälkeen.
Onkos tuohon 2.0i 16v vapari tekniikkaan helpolla saatavissa viritys palikkaa tai kannattaako sitä yleensä sen ihmeemmin virittää? Tietysti putkisto ja imuilman vapaavirtaus täytyy hoitaa ....
Onkos tuohon 2.0i 16v vapari tekniikkaan helpolla saatavissa viritys palikkaa tai kannattaako sitä yleensä sen ihmeemmin virittää? Tietysti putkisto ja imuilman vapaavirtaus täytyy hoitaa ....