Ajattelin viel kysellä täältä neuvoja ennenku vaihdan autoa... Eli vikana seuraavaa:
- Ei tahdo käynnistyä ilman sahaamista. Käynnistyy hyvin VAIN silloin kun sen käynnistää heti sammuttamisen jälkeen uusiks. Muulloin saa sahata, koskaan ei kuitenkaan jätä käynnistymättä. Pitkän startin seurauksena usein bensankäry sisällä(joskus myös silloin ku käynnistyy hyvin) Vika ilmenee sekä lämpimänä että kylmänä, kuivalla ja märällä... Tämä ominaisuushan näissä kakspuolikkaissa vissiin on, mut mun mielest tätä saa sahata jo liiankin pitkään(7-8sek)
- Nykiminen. Tasakaasulla/pintakaasulla ajettaessa, kierrokset noin 1500-2000, alkaa nykiminen/röpötys. Loppuu kun nostaa kierroksia tai helppaa kaasusta kokonaan. Tämä vika myös lämpimänä ja kylmänä satunnaisesti, mutta sen verran usein et häiritsee pahasti.
Autosta on vaihdettu ilmamäärämittari, kampiakselintunnistin, tulpat, tulpanjohdot ja pakoputki(merkkiliikkeessä epäiltiin et on tukossa). Lisäksi se on ollut merkkiliikkeen tutkinnan alla about 3 päivää, mitään vikaa ei kuitenkaan tunnu löytyvän. Nykiminen häipyi about kuukaudeks tulppien vaihdon jälkeen, nyt se vika tuli takas. Vikavalo ei pala, vikakoodeja ei ole.
Vikaa on haettu tosiaan noin 4 kuukautta ja nyt alkaa auton vaihto oleen lähellä, varsinkin nyt ku nykiminen jatkus taas. Jonossa ajaminen vähän alle kaheksaakymppiä on todella v****maista.
Ideoita? Mitä vaihdeittais seuraavaks?
Auto on siis vectra 2.5 V6 cdx -96 ja kilometrejä 195000.
Vectra 2.5 nykiminen ja käynnistyminen
No mulla oli kadetissa tuommosta nykimistä kun lohkon kyljessä olevaan lämpötila anturiin(?) tuleva liitin oli haljennu ja se pääs heilumaan siinä. Se teki sitä just vain tietyillä kierroksilla jostain kumman syystä. Aina kun kävi nykimään niin kkasun irti päästäessä tai pohjaan painaessa loppu. Sen kun kiinnitin kunnolla niin ei oo nykiny. Ja sit sama vika oli kans sillon kun putsarin kotelolta kaasuläppäkoteloon tuleva haitariputki oli lohkeillu.
Tuo nykiminen johtuu melkovarmasti jumittavasta EGR-venttiilistä. Siitä löytyy lisää asiaa searchilla. (minulla oli tuollainen ongelma). Tuntuu kyllä tuo käynnistyminen jotenkin liittyvän bensanpaineiden katoamiseen. Minulla ei ikinä ole käynnistynyt huonosti, (sama kone) lähtee aina heti kerrasta.
-Mikko
-Mikko
Audi S4 Biturbo