Calibran verot...
Onko kellään tullu vastaaan tilannetta että auto on tuotu maahan vaikka vuos sitten ja nyt olis verottamassa eli saako kyseisessä tilanteessa 3kk siirtotarrat siks aikaa ku odottaa päätöstä? Toisinsanoen että toimiiko samalla tavalla siirtotarrojen kanssa ku suoraan "rannasta" verotuksen alottavilla..?
Et saa ajolupaa, tässä tarinaa tullin sivuilta:On 2004-02-09 07:38, Vekku -81 wrote:
Onko kellään tullu vastaaan tilannetta että auto on tuotu maahan vaikka vuos sitten ja nyt olis verottamassa eli saako kyseisessä tilanteessa 3kk siirtotarrat siks aikaa ku odottaa päätöstä? Toisinsanoen että toimiiko samalla tavalla siirtotarrojen kanssa ku suoraan "rannasta" verotuksen alottavilla..?
Yksityishenkilön omaan käyttöön maahantuotua ajoneuvoa voidaan vuoden 2004 loppuun käyttää väliaikaisesti veroja suorittamatta Tullin myöntämällä ajoluvalla ja siirtoluvalla enintään kolmen kuukauden ajan maahantuonnista, jos veroilmoitus annetaan viiden päivän kuluessa ajoluvan myöntämisestä. Ajolupa myönnetään vain yhdelle yksityishenkilön tuomalle ajoneuvolle kerrallaan. Tullin ajolupaa ei myönnetä kaupallisiin tarkoituksiin. Lupa voidaan myöntää myös ajoneuvolle, jonka elinkeinonharjoittaja on tuonut maahan yksityishenkilön toimeksiannosta.
Tullin ajoluvan ja siirtoluvan myöntäminen yksityishenkilölle kolmeksi kuukaudeksi edellyttää, että ajoneuvolle hankitaan jatkuva liikennevakuutus viimeistään maahantuonnin yhteydessä. Ajoneuvolla voi maahantuotaessa olla valmiina liikennevakuutus tai vakuutushakemuksena toimiva siirtolupa voidaan lähettää Tullista vakuutusyhtiöön. Siirtolupahakemuksen allekirjoituksella asiakas sitoutuu siihen, että vakuutusyhtiö myöntää pakollisen liikennevakuutuksen siirtolupaan merkityillä tiedoilla. Tarkempaa tietoa vakuutuksen hankkimisesta saa vakuutusyhtiöistä. Vapaaehtoisesta autovakuutuksesta asiakkaan on sovittava erikseen vakuutusyhtiön kanssa. Tullin ajolupa on maksuton, mutta siirtolupa maksaa 14 euroa.
Mulla ihan sama tilanne. Säästän tällä hetkellä verorahoja tohon mun calibraa, nyt on pari tonnia kasassa. Mutta ongelma onkin ettei tiedä KUINKA PALJON PITÄÄÄ SÄÄSTÄÄ. 2000€ vai 4000€On 2004-02-09 11:51, Vekku -81 wrote:
Näin hieman epäilinkin.. mutta miksi syrjitään verosumman säästäjiä..? Oman verot ovat "hieman" isot ja niitä ei ihan heti nykästä kasaan auton hankinnan jälkeen. Ainahan pankista lainaa saa mutta se ei tullut kyseeseen koska kyseisestä menOPEListä tulee vain kesä-auto..
Prkl..
Mulle kävis ihan hyvin, että autosta sais tehdä veroilmoituksen ja sais tietää paljon verot ja maksaa ne vasta sitten kun auton ottaa käyttöön, mutta EI.
Opel Insignia B -18
Opel Manta B GSI -88
Opel Ampera -12
Opel Manta B GSI -88
Opel Ampera -12
No helevetti! Minä valitin jo omistani: 4200e veroa, 16V -91 145tkm. Varusteina ainoastaan kattoluukku ja sähköpeilit. Ja laittamistakin oli niin sisältä ja ulkoa... Näin Torniossa eli lapin lissää oli kyllä lätkitty päälle!!!On 2003-12-16 15:45, Fallen wrote:
perse! minä valitan omistani 3200e =( cali 93 200tkm
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
Ex. Calibra 16V