Elikkä mistä vois kysellä noita työkaluja kun pitäis toi hihna vaihtaa ja vaihto työ tuntuis maksavan aika paljon!!!
Ja kuulemma kannattais käyttää noita työkaluja niin ei tarvitsis kasvatta harmaita hiuksia!!!
Jakopää työkalut veccu-a 2.5 v6
Veikkaan, että siihen käy 1.6, 1.8 tai 2.0 ecotechin työkalu käy nokka-akseleiden väliin, tosin niitä tarvitaan kaksi kappaletta. Nokka-akseli työkalut ovat tärkeimmät, kyllä ne muut ovat varmaan tarpeellisia. Osatoimitukselta olen 1.6 työkalun ostanut.On 2004-02-09 22:07, spooky wrote:
Elikkä mistä vois kysellä noita työkaluja kun pitäis toi hihna vaihtaa ja vaihto työ tuntuis maksavan aika paljon!!!
Ja kuulemma kannattais käyttää noita työkaluja niin ei tarvitsis kasvatta harmaita hiuksia!!!
Snapparin ja Mactoolsin miehiltä löytyy yleismallin työkaluja, jotka ovat ihan käteviä. Se on varmaan kalliimpi verrattuna Opelin työkaluun Osatoimituksen kautta.
Itse ottaisin pari 4mm*30mm*60´mm (latan mitat ottaisin pyörien välistä) latan pätkää, joiden keskelle poraisin 8 mm reijän ja siihen laittaisin pultin väliin. Latan päät sovittaisin jakopäänpyörien vääliin. Jos lukitsee hyvin nokat toisiinsa, niin tekisin toiset samanlaiset toiselle lohkolle. Siis pulteilla kiristäisin latat toisiinsa, joten nokka-akselit pitäisi pysyä paikoillaan.
Kampiakselin lukitukseen soveltuu todennäköisesti sopiva poranterä.
Opelin työkalusalkku tähän moottoriin on ihan hulppean näköinen, ja se on hyödyllinen. Mutta tiedän, että osaava kaveri vaihtaa ilman niitäkin.
j.h
-
Astra G-98
- 'Senator'

Paljonko maksoit 1.6 16v ecotekkiin tarvittavista työkaluista?On 2004-02-09 22:41, jpisteh wrote:Veikkaan, että siihen käy 1.6, 1.8 tai 2.0 ecotechin työkalu käy nokka-akseleiden väliin, tosin niitä tarvitaan kaksi kappaletta. Nokka-akseli työkalut ovat tärkeimmät, kyllä ne muut ovat varmaan tarpeellisia. Osatoimitukselta olen 1.6 työkalun ostanut.On 2004-02-09 22:07, spooky wrote: