Terve
Hommattiin perheeseen Opel. Toisen avaimen keskuslukituksen piirilevystä on patterin kannattimen liitännät poikki. Ebayssä myydään avainrunkoja piirilevyineen n. €20 hintaan. Onnistuuko tuon uuden avainaihion sisuskalujen vaihto vanhaan avaimeen ja ohjelmointi omistajan oppaan ohjeidne mukaan? ajoneston siru kuitenkin lienee tuo pieni iropalikka avaimen sisällä, eli ajonestoa ei tarvitisi ohjelmoida, eikä avainta kaivertaa, mutta saako keskuslukituksen kauko-ohjaimen toimimaan, jos siirtää vain sisuskalut aihiosta vanhaan avaimeen? Haulla ei löytynyt selkeää vastausta.
opel Zafira 2002 avaimen keskuslukituksen piirilevy
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: opel Zafira 2002 avaimen keskuslukituksen piirilevy
Tarviit testerin että saat ohjelmoitua sen avaimen (piirilevyn) keskuslukon ohjainlaitteelle.
Mulla oli muutama vuosi sitten sama vika astra g:ssä. Piirilevylle on muistaakseni kaksi valmistajaa joten kannattaa tarkkaan katsoa mitä tilaa jos aikoo sisuskalut vaihtaa.
Itse asiassa ajattelin vaihtaa koko avaimen takaosan, kun tuonna nykyisessä rungossa on nappien kumitkin läpipuhki. Pitääpäs vielä kokeilla, jos onnistuis korjata nuo nykyisen piirilevyn liitännät. Pitäs vaan löytää semmonen oikein siro minikolvi. Mistä tunnistaa nuo eri piirilevyt, ja mikä taajuus pitää tuohon olla? Tuolla kun on myytävissä aina Mhz lukemat ilmoitettu.
Itse luovuin kolvausajatuksesta kun vika oli niin hankalassa paikassa patteritelineen alla.
Ihan en eri valmistajien eroja muista mutta kuvan perusteella sen näkee että onko sama. Taajuuskin sattu oikein ihan kuvan mukaan.
Ihan en eri valmistajien eroja muista mutta kuvan perusteella sen näkee että onko sama. Taajuuskin sattu oikein ihan kuvan mukaan.
Kävin ostamassa tuommoisen Wellerin ohutkärkisen 15w elektroniikkakolvin ja juotin nastat takas kiinni. Nyt taas toimii. Juotoksen teko näyttää hankalalta sinne patteritelineen alle, mutta hyvin mahtuu tuommoinen pikkukolvin kärki sinne.