Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Tuon painonsäästön on kyllä huomannut nyt pariin otteeseen autopesussa. Nyt kun oli viileämpiä ilmoja niin en viitsinyt käsin pestä vaan käytin pesussa niin olipahan kova ääni mikä kantautuu katosta pesun aikana. Olen valmis syömään vaikka sen kuuluisan hatullisen paskaa mikäli J:stä kuului yhtä kova ääni kun pesuri veti katon yli.
Kuukausi takana ja tuli sitten onstarin kuukausiraportti. Huhtikuussa 683,73km ja kulutus 0,16l/100km
Onstar sivut näyttävät tässä kuussa 826km, 49,7l ja kulutukseksi 6l / 100km.
Puhelin sovellus näyttää koko ajalta 1540km ja kulutukseksi 6,2l 100km.
Reilulta vuorokaudelta 185km ja 5,6l/100km
Öljyn käyttöikä 92% eli ainakin vielä näyttää ihan että vuosi menee.
Onstar sivut näyttävät tässä kuussa 826km, 49,7l ja kulutukseksi 6l / 100km.
Puhelin sovellus näyttää koko ajalta 1540km ja kulutukseksi 6,2l 100km.
Reilulta vuorokaudelta 185km ja 5,6l/100km
Öljyn käyttöikä 92% eli ainakin vielä näyttää ihan että vuosi menee.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Näin varmasti on. Sieltä oli kyllä hyvä saada painoa pois, koska tekee vain hyvää ajettavuudelle. J:n kori kallisteli turhan paljon mutkatiellä ja nopeuden kasvattaminen ei ollut mielekästä.jptimone kirjoitti:Tuon painonsäästön on kyllä huomannut nyt pariin otteeseen autopesussa. Nyt kun oli viileämpiä ilmoja niin en viitsinyt käsin pestä vaan käytin pesussa niin olipahan kova ääni mikä kantautuu katosta pesun aikana. Olen valmis syömään vaikka sen kuuluisan hatullisen paskaa mikäli J:stä kuului yhtä kova ääni kun pesuri veti katon yli.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Melkein 9 kuukautta on kuunneltu tutkien kovaa piipitystä. Mutta viimein löytyi henkilö ( Opel automyyja Kajaanissa ) joka osasi neuvoa kuinka äänen voimakkuutta saa säädettyä hiljemmalla ja nyt äänet ovat sopivalla volyymilla. Kannati poiketa katsomaan uutta Opelia. Vielä kun rengasmelu olisi hiljempaa niin Astrahan on ihan mukava hankinta. Kun tienpinta on uutta tasaista asfalttia niin Astra on hiljainen auto.
No kerro toki miten sitä tutkien ääntä hiljennetään.Ristoj kirjoitti:Melkein 9 kuukautta on kuunneltu tutkien kovaa piipitystä. Mutta viimein löytyi henkilö ( Opel automyyja Kajaanissa ) joka osasi neuvoa kuinka äänen voimakkuutta saa säädettyä hiljemmalla ja nyt äänet ovat sopivalla volyymilla. Kannati poiketa katsomaan uutta Opelia. Vielä kun rengasmelu olisi hiljempaa niin Astrahan on ihan mukava hankinta. Kun tienpinta on uutta tasaista asfalttia niin Astra on hiljainen auto.
Astra K HB Executive 1,2T 145
Kerro toki, kiinnostaa varmaan aika monia tuo tieto!
Se on ajoneuvoasetuksissa äänenvoimakkuus ja siitä voi muokata äänenvoimakkuutta. Missään ei lue että se tarkoittaa tutkien äänen voimakkuutta. Vaikka säädön laittaa ihan pienimmälle se ei kuitenkaan mykistä laitetta kokonaan.
En muista ihantarkkaa "reittiä" valikossa ennen kuin teen sen autossa uudelleen. Myyjä teki sen tosi nopeasti.
En muista ihantarkkaa "reittiä" valikossa ennen kuin teen sen autossa uudelleen. Myyjä teki sen tosi nopeasti.
Mielestäni olen tuotakin kyllä kokeillut, mutta täytynee vielä uudelleen kokeilla.
Pakko sanoa, että on jo herkkää jos tutkien ääni häirittee
Niiden tarkoitushan nimenomaan on ilmoittaa kun törmäysvaara lähenee 
Kyllä tutkien ääni kuuluu edelleen ihan hyvin vaikka on hiljemmalla. Jokainen voi säätää oman mieltymyksen mukaan. Äänen voimakkuutta voi myös lisätä !!!
Kun äänenvoimakkuuta säätää niin vaikutus ei tule heti esille jos samaan aikaan jotain on tutkan edessä. Vaikutus äänenvoimakkuuteen tulee voimaan vasta seuraavasssa "hälytyksessä".
Kun äänenvoimakkuuta säätää niin vaikutus ei tule heti esille jos samaan aikaan jotain on tutkan edessä. Vaikutus äänenvoimakkuuteen tulee voimaan vasta seuraavasssa "hälytyksessä".
Kyllä se säätö vain sieltä löytyi, asetukset>ajoneuvo>mukavuussäädöt>äänenvoimakkuus. Itsellä oli ääntä vain kahden pykälän verran, mutta asteikko on jotain huonokuuloinen ja umpikuuron väliltä säädettävissä. Eli omaan makuun saisi vieläkin hiljaisemmat olla.
Minulle laitettiin niin että asteikko meni täysin nollille eli punainen merkkiviiva hävisi kokonaan, ääni ei hävinnyt mutta on nyt huomattavasti hiljaisemoi kuin ennen.
Kiitti, pitääpä kokeilla! Itse olen ajatellut, että tuo vaikuttaa navin selostusten voimakkuuteen.
Tänään lähti uusi ST Innovation 1.4 MT tilaukseen:
Led valot
Innovation paketti
Nahkaverhoilu
Kuljettajan AGR istuin
Watt linkki taka-akseliin
Toimitusaika-arvio nyt heinäkuun loppuun mennessä. Eli sen tällä sivullakin keskustelua herättäneen watt linkin saa edelleen tilattua lisähintaan ainakin 1.4 manuaaliin, vaikkei sitä ole mainittu Suomen hinnastossa. Autoveroton hinta 250€, eli autoveron kanssa n 300€.
Led valot
Innovation paketti
Nahkaverhoilu
Kuljettajan AGR istuin
Watt linkki taka-akseliin
Toimitusaika-arvio nyt heinäkuun loppuun mennessä. Eli sen tällä sivullakin keskustelua herättäneen watt linkin saa edelleen tilattua lisähintaan ainakin 1.4 manuaaliin, vaikkei sitä ole mainittu Suomen hinnastossa. Autoveroton hinta 250€, eli autoveron kanssa n 300€.
Olen tuon laittanut nollille jo aikoja sitten enkä huomannut mitään eroa. Tutkat ulvovat kuin ennenkin. Ehkä sen tuosta saa säädettyä vieläkin kovemmalle mutta ei mitenkään hiljaiselle.otj kirjoitti:Kiitti, pitääpä kokeilla! Itse olen ajatellut, että tuo vaikuttaa navin selostusten voimakkuuteen.
Astra 1.4AT innovation ST my16.5 vm17