Diskantit vaimenee pakkasessa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Onko kellään muulla tapahtunut vastaavaa, että kun on -25 pakkasta ja soittimen laittaa kylmänä päälle niin diskanttia ei kuulu juuri lainkaan. Niinkun ois säätö -12:ssa. Sitten kun auto ja soitin lämpenee niin hiljalleen palautuu ääni normaaliksi. Soitin on pari vuotta vanha Kenwood KDC5000 jotain... Sama homma vanhoilla ja uusilla kajareilla.

Luulisi yhtäkkiä että komponenttien vastus ym. arvot muuttuu kylmässä. Onko parempia teorioita? Ei entinen Panasonicin boxi näin kyllä ikinä tehnyt.

Asiasta kolmanteen: valaiskaa mistä tulee käsite ICE autohifi asioissa. Lyhenne jostain, ei kai se jäätä tarkoita? (Myönnän että olen vähän vajaa :smile: Ei ole ennen tullu vaan mietittyä koko asiaa)
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

In Car Entertainment tai jotain vastaavaa.

Korjatkoon, jos olen väärässä. :smile:
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-02-11 18:30, G T S wrote:

Just tuota minäkin päässäni tavailin, ihan hilseestä vetäisin. Tuntus ainakin järkevältä.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

Jaa diskanttien vaimenemista pakkasella en ole ennen huomannut, mutta elementin bassotoiston vaimenemisen kyllä.
Sehän johtuu kaiketi ripustuksien kankeudesta pakkasella ja kartio ei näin ollen pääse liikkumaan normaalisti.

Itekin olen muuten miettinyt tuota MAX-powerista tuttua "ICE"-käsitettä stereolaitteista puhuttaessa, enkä ole sille selitystä keksinyt, ehkä jonkinlainen slangisana tai jotain. Tai sitten olen vaan tyhmä :roll:
Drive hard, drive fast... but never ever finish LAST!!
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

Ahaa! Nyt sekin selvis!
Drive hard, drive fast... but never ever finish LAST!!
Wilzup
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wilzup »

Mulla on kanssa vähän samanlainen ongelma:
Elikkäs kylmänä mun vahvari (Audison SRx5) ei anna subille kuin noin kolmanneksen tehoista, sitten kun vahvari lämpiää, niin yhtäkkiä subin sointi "pompsahtaa" normaaliksi???
Ota noista sitten selvää....
"Mikäs tähän nyt... voi voi, sehän lähti irti..."
simo.n
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja simo.n »

No nyt selvis tämäkin ! Tereoita räplännyt jo monta vuotta ja tuota en tiennyt :grin: , en tosin ole siitä kauheasti kärsinyt.
Opel Astra H Z18XE
mickus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mickus »

On 2004-02-11 19:01, Wilzup wrote:
Mulla on kanssa vähän samanlainen ongelma:
Elikkäs kylmänä mun vahvari (Audison SRx5) ei anna subille kuin noin kolmanneksen tehoista, sitten kun vahvari lämpiää, niin yhtäkkiä subin sointi "pompsahtaa" normaaliksi???
Eiköhän se anna sen tehon, mutta se ei vaan tule äänenä sieltä subbarista ulos, kun se kumireunus on kangistunut. Onhan se hassua kun virta meinaa loppua, muttei ääni tahdo riittää.
Signum 2.0T Elegance
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Itse voisin tuohon diskanttiongelmaan heittää sellaisen veikkauksen, että diskantin puhekelaa jäähdyttävä ferrofluid-neste menee niin kohmeeseen, että kartio ei suostu liikkumaan ennen kuin tuo neste on lämmennyt ja muuttunut juoksevaksi. Saattaa kyllä mennä tämä veikkaus ihan metsäänkin, mutta tuo nyt oli ainoa mitä tuli mieleen. Itsellä ei vastaavaa ongelmaa ole ollut.

Tuo kyllä tuntuu oudolta, että ongelma ei riipu kaiuttimista. Ovatko vanhat ja uudet kaiuttimet samanlaiset?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-02-11 20:02 ]</font>
blueranger
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blueranger »

Hmm... pitää kai virittää äänentoistolle lämppäri talveksi ja ilmastointi kesäksi, niin pysyisi kuuntelunautinto optimina :smile:
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

aika hasardia alkaa jäisillä laitteilla heti tykittää täysillä, kalvon ripustukset ei tykää siitä hommasta

ja jos pakkanen vetelee yli -20c alkaa useissa vahvistimissa tulemaan kondensaattorien käyttöalueet vastaan, joten kannattas alkuun maltillisemmin "lämmitellä" ja sitten vasta revitellä :smile: kuten moottorinkin kanssa, ite en ainakaan vedä kylällä koneella täysillä
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuo kyllä tuntuu oudolta, että ongelma ei riipu kaiuttimista. Ovatko vanhat ja uudet kaiuttimet samanlaiset?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus on 2004-02-11 20:02 ]</font>
Eipä ole samanlaiset. Entiset oli Astran orkkis "erillissarjat" ja nykyiset DLS B5:t. Sen vaimenemisen huomaa paljon selvemmin näillä uusilla. Eipä tuo vaimeneminen pahemmin haittaa, kun aina palautuu normaaliksi. Ihmetyttää vaan. Luulen että se johtuu soittimesta ja elektroniikka komponenttien muuttuneista ominaisuuksista.

Edit: Ja sataset paukkuu :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-02-12 11:47 ]</font>
Vastaa Viestiin