Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Vsq
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Uusi Astra (K) Suomessa

Viesti Kirjoittaja Vsq »

eagle1927 kirjoitti:
Tume82 kirjoitti:
eagle1927 kirjoitti:Nuo nykypäivän vitsaukset, rankaiden paineanturit, alkoivat talvirenkaiden vaihdon jälkeen kiukuttelemaan. Opetin kyllä kapulalla autolle renkaiden paikat, mutta nyt valittaa että painetta joka renkaassa liian vähän vaikka todellisuudessa tällä hetkellä joka kumissa 2,5 baria. Missäköhän mahtaa olla vika ja onko kellään käynyt samalla tavalla?
Mitä auton järjestelmä näyttää renkaiden paineiksi? Mikä renkaiden paineasetus on valittuna ? ECO paineet on esim 2,7 bar ja hälyttää muistaakseni kun paine renkaasssa laskee alle 2,4 bar.
160-170 kPa välillä näyttää olevan joka rengas. Lämmetessä nousee noin 180 kPa
1.8 bar on ehkä vähän alakanttiin. Riippuu niin renkaista mitkä on sopivat paineet, mutta laittaisin hivenen enemmän painetta. Mikähän lienee matalin paine minkä auto sallii?
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Kylläpä eristetty Astra nastarenkaat alla kulkee mukavan hiljaa. Kesärenkailla matalaa jyrinää ei saanut pois äänieristyksellä, johtuu toki myös renkaista, mutta talvirenkaiden pehmeä kumiseos ei ole yhtä herkkä tienpinnan vaihteluille ja eristys vie nastamelun pois. Menossa on pykälää paremman auton tuntua. Ei eristyksestä ehdi kauaa enää nauttia, kun Insignia tulee vuodenvaihteessa alle, mutta ajelen vielä pari kk kyllä Astralla oikein mielelläni.
Andy`^
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Andy`^ »

otj kirjoitti:Kylläpä eristetty Astra nastarenkaat alla kulkee mukavan hiljaa. Kesärenkailla matalaa jyrinää ei saanut pois äänieristyksellä, johtuu toki myös renkaista, mutta talvirenkaiden pehmeä kumiseos ei ole yhtä herkkä tienpinnan vaihteluille ja eristys vie nastamelun pois. Menossa on pykälää paremman auton tuntua. Ei eristyksestä ehdi kauaa enää nauttia, kun Insignia tulee vuodenvaihteessa alle, mutta ajelen vielä pari kk kyllä Astralla oikein mielelläni.
Itsekkin yllätyin kun talvipyörät nastoilla löin alle. Ero on merkittävä viimevuotiseen vaikka itse en ole eristänyt kuin takakonttia ja ovia. Suunnitelmissa oli myös pyörän kaaret mutta mietin roiskeläppien irroitusta kun ne kiinni sellaisella foamteipillä vissiin maalipinnalla että pitääkö uusia teippi irroituksen jälkeen...
marqus
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja marqus »

marqus kirjoitti:Jaahans, tais käydä niin että Insignia lähtee parempaan kotiin ja tilalle tulee -17 Astra farkku 1.4 110kw Innovation manuaalilla. Muutamat juttu vielä jiiriin niin se ois siinä 8)
No nyt voi varmaan kertoa kokemuksia Astran elämästä. 700km mittarissa monenlaisilla tien pinnoilla.
Varusteita löytyy:
- Värinä cosmic grey
- AGR istuimet
- Handsfree takaluukku
- LED-matrix ajovalot
- Avaimeton käynnistys
- Pysäköintiavustin
+ plus perusvarusteiden lisäksi laitatin lohkon ja sisäpistokkeen ja 17" vanteet kitkoilla

Nyt kun kelit etelässä on loskaa ja paskaa, niin kuolleen kulman varoittimet alkoivat tehdä tätä vilkutusjumppaa itsekseen. Taitaa toi roiskuva vesi ja sohjo tehdä häiriötä? Motarilla ajaessa alkoi valodisco ja loppui kun päästiin pienemmille teille.

Takaa kuuluu tasaista rengasmeteliä, muttei niin kovaa että itseä häiritsis. Ehkä siihen joskus ärsyyntyy ja laittaa vaimennusta.

Handsfree takaluukun avaamisen jalkatekniikka vaatii vielä harjoittelua :lollis: Ihan joka kerta ei onnistu pyyhkäisy.

Opel eye meni huuruun ja lakkasi toimimasta. Kovemmalla puhalluksella tuulilasiin se saatiin takaisin toimintakuntoon. Onneks silmät vielä päässä että näkee liikennemerkit :nerd:

Pikku juttuja noi, muuten enemmän kuin tyytyväinen tähän vaihtoon. Ja jos rouvakaan ei valita pikku jutuista niin kai tän -(z)- voi perheessä pitää?

p.s. Millasia hintoja on jälkiasennetuilla vetokoukuilla? Irrotettava tai piiloon kääntyvä?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
mp71
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mp71 »

500 Westfalian kiinteä koukku asennettuna Koukkupajalla. Itelle sopii kiinteä koukku hyvin, ku se on valmiina paikallaan aina kun tarvii.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nible »

Yllättävän hyvinhän tuo kellon ajan päivitti, kun eilen autoa ei ollut käytetty ollenkaan, ja tänään kun käynnistin auton, niin radio näytti samantien oikeaa aikaa. Ehtikö tuo muka noin nopeasti sen päivittää vai tekikö sitten eilinen myopel softan tietojen haku sen, että päivitti myös kellon.

Kumimatot tuli haettua viime viikolla ja tänään sitten sain roiskeläpät eteen ja taakse, joten niiden asennusta sitten loppuviikosta jokupäivä, kunhan saa auton puhtaaksi ja jonkun paikan missä tuon asennuksen tekee.

Kun tämä normaali talvikeli taas alkoi, niin tuo kuolleen kulman varoittimen vilkkuminen on jo tuttua J:stä eli kun on vaan tarpeeksi märkä keli, että vesi, loska ym. nousee tien pinnasta ylös, niin peileissä valot vilkkuvat. Ja näköjään peruutuskamera on turha talvisaikaan. Ja taitaa tuo handsfree takaluukunkin tunnistin siellä vähän likaantua, kun toiminut ihan ok paitsi nyt viikonlopun suolaus ajeluitten jälkeen.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Otin merkkiliikkeen kautta sillo asennuksen irrotettavalle westfalian koukulle ja melkolailla sama hinta oli koukkupajan kans asennettuna. En nyt sano enää hintaa ääneen kun en muista ulkoa mut melko sama oli asentaako koukkupajalla vai merkkiliikkees ja sai sit kerral valmiin auton ni seki ratkasi. Lentävä loska noita kuolleenkulman antureita häirittee, pitää kokeilla ku saa roiskeläpät asennettua et onko vielä yhtä herkkä loskanlentämis varoituksille :D
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Andy`^ kirjoitti:Ero on merkittävä viimevuotiseen vaikka itse en ole eristänyt kuin takakonttia ja ovia.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuo ovien äänieristäminen auttaa? Mulla itsellä muuten eristetty jo takapenkin alta, ja siitä taaksepäin koko tavaratila+akun kotelo+ tein myös kannen siihen akun syvennyksen päälle. Lisäksi olen äänieristänyt nuo pyörän kaaret. Käytännössä enää nuo ovet puuttuu, ja jos oikein viitseliäs oon, etupenkkien alta.
Andy`^ kirjoitti:Suunnitelmissa oli myös pyörän kaaret mutta mietin roiskeläppien irroitusta kun ne kiinni sellaisella foamteipillä vissiin maalipinnalla että pitääkö uusia teippi irroituksen jälkeen...
Ei tarvitse, pysyvät hyvin niillä muovi kiinnikkellä + niillä teipin jämillä mitä siihen jää.. Tai ainakin itselläni on hyvin pysynyt, oon muutaman kerran ottanut ne roiskeläpät irti :)
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nible »

TexasMan kirjoitti: Ei tarvitse, pysyvät hyvin niillä muovi kiinnikkellä + niillä teipin jämillä mitä siihen jää.. Tai ainakin itselläni on hyvin pysynyt, oon muutaman kerran ottanut ne roiskeläpät irti :)
Onko sillä teipillä siinä jokin kiinnitys merkityskin vai pelkästään estämässä ettei nyt hankaa maalipintaa rikki kovaan muoviin?
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JPopeli
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JPopeli »

Minulla nuo kuolleen kulman varoittimet on kyllä toimineet hienosti. Ja on roiskeläpät sekä edessä että takana, joten olisikohan noilla jotakin vaikutusta kenties.
TexasMan
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja TexasMan »

Nible kirjoitti:Onko sillä teipillä siinä jokin kiinnitys merkityskin vai pelkästään estämässä ettei nyt hankaa maalipintaa rikki kovaan muoviin?
Käsitykseni mukaan kyllä teipin on tarkoitus pitää paremmin kiinni, tukea niitä muovikiinnikkeitä. Se ottaa jonkin verran vielä kiinni sen jälkeen, kun on irroittanut roiskeläpän ja laittaa sen takaisin. Toki, jos on oikein viitseliäs, voi vaihtaa ne teipit uusiin, mutta itse en tosiaan ole koskaan tehnyt niin. Nykyisessä olen muutaman kerran irroittanut,ja edellisessä Astrassani (H-malli) otin kerran irti roiskeläpät ja ne pysyivät vielä sen jälkeen monta vuotta hyvin kiinni. Ei mitään ongelmia ollut. Ennen kuin olen kiinnittänyt roiskeläpät uudelleen, olen puhdistanut sen lokasuojan pinnat jarrujen puhdistussprayllä.
Opel Astra K Enjoy 1.6 CDTI AT6
EX-autot: 8 kpl Opeleita + noin 15 kpl muita
Andy`^
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Andy`^ »

TexasMan kirjoitti:
Andy`^ kirjoitti:Ero on merkittävä viimevuotiseen vaikka itse en ole eristänyt kuin takakonttia ja ovia.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko tuo ovien äänieristäminen auttaa? Mulla itsellä muuten eristetty jo takapenkin alta, ja siitä taaksepäin koko tavaratila+akun kotelo+ tein myös kannen siihen akun syvennyksen päälle. Lisäksi olen äänieristänyt nuo pyörän kaaret. Käytännössä enää nuo ovet puuttuu, ja jos oikein viitseliäs oon, etupenkkien alta.
Andy`^ kirjoitti:Suunnitelmissa oli myös pyörän kaaret mutta mietin roiskeläppien irroitusta kun ne kiinni sellaisella foamteipillä vissiin maalipinnalla että pitääkö uusia teippi irroituksen jälkeen...
Ei tarvitse, pysyvät hyvin niillä muovi kiinnikkellä + niillä teipin jämillä mitä siihen jää.. Tai ainakin itselläni on hyvin pysynyt, oon muutaman kerran ottanut ne roiskeläpät irti :)
No ainakin kun edellis talven ajoi niin pidemmät reissut alkoi ottaan korviin. Nyt äänentajuus ainakin muuttunut niin ettei sisällä tunne samanlaista kohinaa. Takaovien eristystyksestä en vaikutusta huomannut mutta kun etuovet sai valmiiksi asti niin ero tuli esiin... Onhan siellä jo tehtaan jäljiltä sellainen huopakaistale ovipahvissa ja etummaisessa pellissä yksi bitumilätkä mutta jo pelkän äänentoiston kannalta kannattaa.

Hyvä kuulla että pysyy, luultavasti samalla kertaa kun auto menee puskurin maalaukseen tulee ainakin etupään kaaret eristettyä.
SportsT_Innovation
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SportsT_Innovation »

Tulipahan käytyä koeajamassa Astra ST 1.0 ECT laatikolla, kun sai koeajolahjana leffaliput mukaan. Täytyy sanoa, että kokemus oli juuri niin hirveä, kun pelkäsinkin :no: En ymmärrä, miksi autoihin pitää asentaa noita robottilaatikoita, kun ajokokemus niiden kanssa on sanalla sanoen järkyttävä. Työn puolesta on silloin tällöin tullut myös ajeltua robottilaatikoilla ja mielenkiinnosta halusin tietää, josko Astrassa homma toimisi paremmin, mutta ei. Noh, myyjän mukaan Astrastakin onneksi kyseinen "hakkaa päätä rattiin" laatikko on poistumassa. Manuaalilla tuo litrainen pata voisi olla hyvinkin toimiva peli.

Muita huomioita omaan reilun vuoden vanhaan ST:hen verrattuna oli selvästi kovempi rengasmelu. Acoustic packin sekä varmaan osittain wattin-linkin puuttumisen kuuli kovempana meluna selvästi, vaikka koeajoautossa oli alla hiljaiset kitkat, kuten itsellänikin. Ei todellakaan tullut fiilistä, että vaihtaisiko jo uudempaan, vaan päinvastoin. Myyjäkin sanoi, että se on asiakkaan kannalta toki harmittavaa, että ensimmäiset valmistettavat autot on "varusteltu" hieman paremmin ja sitten pikkuhiljaa karsitaan toimivia juttuja pois. Onneksi itse oli ajoissa liikkeellä :lollis:

Veikkaanpa, että joskus ilmestyvää faceliftiä varmaankin mainostetaan parantuneella äänieristyksellä, joka on saatu aikaan tuomalla tuo ensimmäisissä autoissa ollut acoustic pack takaisin :lol:
mp71
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mp71 »

Robottivaihde ei miellyttäny koeajolla kyllä meikäläistäkään -> manuaali alko tuntuun aika hyvältä :-).

Äänistä vaikea sanoa, ku ei oo suoraa vertailukohtaa samaan mallin eka versioihin. En ny kuitenkaan moittis vrt. saman hinta-/kokoluokan kulkineet ainakaan vielä. Oma ärsytyskynnys ei ylittyny.
Insignia 1.6T Innovation Plus Gran Sport -19
Pete66
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pete66 »

Ainut ongelma saataa facelifissä olla PSA.n moottori jota jossain huhuttiin...jos yksi ongelma poistuu tulee muutama tilalle.
Vastaa Viestiin