Astra 1,8 -02. Kansiremontti vai moottorin vaihto?
Astra 1,8 -02. Kansiremontti vai moottorin vaihto?
Joo, näin kävi. Jakopää meni huomaamatta vanhaksi. Vesipumppu petti, jako sekaisin ja kuulemma kansirempan vaatii. Tässä kun on halvinta vaihtoehtoa mietitty, niin vastakkain on kansiremontti ja koko koneen vaihto. Konetta ei ole vielä aukaistu, niin ei ole tietoa minkälaisia vaurioita on tarjolla. Remppa kuulemma 1500€ alkaen.
Jos koneen vaihtoon päädytään, niin pitääkö olla juuri samanlainen vai käykö saman sektorin(g) astran kone? Nykyinen tyyppiä z18xe.
Jos koneen vaihtoon päädytään, niin pitääkö olla juuri samanlainen vai käykö saman sektorin(g) astran kone? Nykyinen tyyppiä z18xe.
Re: Astra 1,8 -02. Kansiremontti vai moottorin vaihto?
Tolla 1500 saa koko auton joten en pitäisi mitään tuonkokoista remonttia vaihtoehtona jollei itse pysty tekemään...(kalliimmaksi tulee kuin auton hankkiminen)
joo ei kannata maksaa 1500e kun saat uuden vastaavanlaisen auton samaan rahaan.
Itse tekemällä voit tuon auton vielä liikenteeseen saada jos vaan pystyt ite tekemään. Myyt auton rikkinäisenä ja ostat ehjän jos et itse saa tehtyä.
Itse tekemällä voit tuon auton vielä liikenteeseen saada jos vaan pystyt ite tekemään. Myyt auton rikkinäisenä ja ostat ehjän jos et itse saa tehtyä.
- JNN
- OCF Tapahtumavastaava

- Jäsennumero: 3208
Jos päädyt moottoria vaihtamaan, niin pitää olla tuo uudempi z18xe. Vanhempi 1,8 ei kelpaa. (esim-x18xe1) Löytyy myös vaikkapa 9/00-> Vectroista ja Zafiroista myös.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
Käviskö pienempi, 1,6l? Semmosia on vaikka kuinka tarjolla. 1,8 ei juuri.
Ei, menee niin paljon muutakin vaihtoon ettei mitään järkeä.
Ite kyllä pistäisin myyntiin tommosenaan ja ostaisin toisen...
Ite kyllä pistäisin myyntiin tommosenaan ja ostaisin toisen...
Itse kun myin Z18XE -moottoria niin ei tuntunut olevan kenelläkään tarvetta, meni sitten lopulta 200€ ehjä moottori kaupaksi. 
X18XE1 ja Z18XE ovat mekaanisesti samoja eli pitäshän sen käydä. Ite kyllä ostasin irtokannen jonka vaihdattasin paikalleen. Siinä ei oo ku muutama tunti töitä plus se kansi. Eli 500-700€ hujakoilla. Siinä voi miettiä että saako sillä rahalla uuden ehjän auton? Not.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Ovatko X18XE1V ja Z18XE mekaanisesti täysin samanlaisia? Isku ja poraus ovat samat, eri kuin X18XE, mutta esim. jakopäässä on varaosatietokantojen mukaan jotain eroa?
Siis pähkäilen, mikä jakopäänsarja sopii minun X18XE1V koneeseeni vm 2000 G-Astrassa ? Ilmeisesti konetyyppi muuttuu kesken mallivuoden?
Siis pähkäilen, mikä jakopäänsarja sopii minun X18XE1V koneeseeni vm 2000 G-Astrassa ? Ilmeisesti konetyyppi muuttuu kesken mallivuoden?
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

X18xe1 on pikkulohko kattipakoputkessaKentU kirjoitti:Ovatko X18XE1V ja Z18XE mekaanisesti täysin samanlaisia? Isku ja poraus ovat samat, eri kuin X18XE, mutta esim. jakopäässä on varaosatietokantojen mukaan jotain eroa?
116hv suodatin sisäpanoksella
Z18xe katti on pakosarjaan integroituna
Jakopäässä on ero apupyörällä, metallinen ja muovinen joissa eri offset. Tämä riippuu moottorinumerosta.
Öljynsuodatin peltipatruuna moottorin etupuolella
122 hv tai 125hv
X18xe on isolohko jossa ei ole yhteensopivia osia kuin sytytystulpat. (Ulkoisesti vastaa x20xev, tulpanjohdot, öljynsuodatin jakopäässä öljypumpun yhteydessä)
116hv
Moottori numero löytyy moottorin ja vaihteiston välistä moottorin etupuolelta heti moottorityypin jälkeen.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC