TexasMan kirjoitti: 06 Huhti 2018, 06:48
1000 wattisen, ja Motonetissa maksaa TT-Thermolämmitin+asennus 800 euroa. Itse tilasin suoraan tuon kehittäjältä lämmittimen 159,- ja kaveri väkersi sen paikalleen samassa yhteydessä kun äänieristimme poikani kanssa autoa.
Dieselissä ainakin on todella vähän tilaa, tosi kenkälusikka sovitus on

Käsitykseni mukaan bensamallissa on hiukan enemmän tilaa. Mun muistini mukaan se malli on tämä:
https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli
Oman kokemuksen perusteella suosittelen tuollaista TT-Thermo letkulämmitintä
Mulla taitaa olla pari kuvaa asennetusta TT-Thermo lämmittimestä täällä:
https://aijaa.com/4i7HQm
Tosi hankala ottaa siitä kunnon kuvia, koska ei ole oikein tilaa asettaa kännykkää sinne
Tässä helmikuulta tästä viestiketjusta hieman enemmän tarinaa ja hintoja:
Päädyin tuohon suomalaiseen TT-Thermo lämmittimeen, koska se vaikutti kaikkein parhaimmalta vaihtoehdolta tarpeisiini. Selvittelin toki muitakin vaihtoehtoja ja esimerkiksi norjalaisella Defalla ei ollut mitään tarjolla tähän saumaan, ja muutenkin he olivat sitä mieltä ettei näissä uusissa autoissa toimi mikään letkulämmitin. Varoitusvalo jää palamaan tai auto ei lähde käyntiin ollenkaan. Ruotsalaisella Calixilla ei ollut tarjota mitään tähän muuta kuin säteilylämmitin tähän automalliin. Joten päädyin suomalaiseen tt-thermo letkulämmittimen joka on varustettu vastuksen lisäksi myöskin pienellä kiertovesipumpulla. Todella hyvin se tuntuu toimivan! Ainakin itse olen ollut tosi tyytyväinen siihen.
Joo todella hankala kieltämättä tt-thermo on asentaa ainakin tähän diesel koneeseen, käsittääkseni bensamoottoreissa on enemmän tilaa. Motonetin korjaamo ilmoitti hinnaksi 800 euroa sisältäen tämän asennus + tt-thermo letkulämmitin yhteensä. He ilmoittivät että asennus kestää noin 5-6 tuntia ja kyllä se käytännössä taitaa sen ottaakin. Todella hidas ja työläs oli asentaa, mutta siellä se nyt on ja hyvin toimii ja on paljon tehokkaampi kuin perinteinen säteilylämmitin. Voin suositella jos jotakuta kiinnostaa tuollainen!
Vertailun vuoksi voin laittaa vielä näitä hintoja tähän:
Defa (säteilylämmitin+sisähaara) pelkät osat 295,- ja asennettuna koko paketti 435,-
Calix (säteilylämmitin+sisähaara) pelkät osat 220,- ja asennettuna koko paketti 360,-
TT-thermo (+sisähaara) pelkät osat 309,- ja asennettuna koko paketti 800,-
Hintava on tuo TT-thermo valmiiksi asennettuna, mutta tuntuu toimivan hyvin. Ei ainakaan vielä mitään huonoa sanottavaa. Jos pystyy itse/kaveri asentamaan, säästää melkoisesti, jos ei, kannattaa ehkä harkita Webaston ostamista mielummin?