Tästä löytyy ketjuja sekä suomalaisilta että ulkomaisilta sivustoilta paljon , jopa kerhon sivuiltakin . Paljon löytyy tietoa mittausten suorittamisesta ja asiantuntija neuvoja . Mulla on tuo vika alle 190000 km ajetussa 3.2 Omegassa , olen aloittanut tarkistukset , vaihteiston asentotunnistin on ok .
Tärkein tieto noista kaikista ketjuista puuttuu ! Eli löytyikö vika - oliko se mahdollisesti ulkoisissa osissa tai johtosarjoissa vaiko menikö laatikko vaihtoon .
Mulla on Opelin omat testiohjeet mutta homma on hauskan puoleinen syystä että joku on madaltanut auton runsaasti ja en saa sitä tuohon omalle huolto telineelle vaan joudun makoilemaan auton alla ja liittimet on melko vaikeessa paikassa mittauksiin nähden .
Täytyisi päättää jatkosta josko tuo tarvii kuskata laatikon vaihtoon parempiin tiloihin .
Tarkemmin selitettynä , vaihteisto on vikatilassa -lähtee liikkeelle 3 vaihteella , ei vaihda 4 vaihteelle , pakkovaihtoina toimii 1 , 2 , 3 -pakki toimii .
Koodi on otsikon mukainen - ostin auton viallisena - huolla auto pian valo palaa myös -ei anna poistaa vikakoodia edes hetkeksi .
Nyt olen kokeillut ehjää vaihteiston ohjainta (ecu) -ei vaikutusta / vaihteiston asentotunnistin testattu orkkis testerillä ja on kunnossa / iso pyöreä liitin akun vieressä on puhdas ilman hapettumia .
Onko kukaan saanut selvitettyä näillä oireilla ja koodilla oireilevaa Omegan automaattilaatikkoa -tosiaan noista ketjuista puuttuu kaikista se kiinnostavin eli löytyikö se vika lopultakaan
Seppo