Moro
Tossa omasta projektista viimeisin päivitys kiinteän vauhtipyörän osalta:
viewtopic.php?f=4&t=259961&start=15#p2372596
Tota kaksoismassavauhtista ei siis enää valmisteta, eikä sitä käytettynäkään kannata ostaa kun tuskin saa toimivaa. Kun se vauhtis on näkyvillä niin sitä ei pitäisi pystyä käsin kääntelemään siitä ulko-osasta. Jos sen jouset on lopussa niin sitä pystyy helposti kääntelemään ja se kolisee/lonksuu ääripäihinsä ihan kuuluvasti. Kannattaa silloin vaihtaa kiinteään, joka siis vaatii kiinteän vauhtipyörän, jousitetun kytkinlevyn, vakio paineasetelman, vakio työsylkkä+painelaakeri ja korotuspalan työsylinterin alle (riippuen kiinteän vauhtipyörän korkeudesta).
Ite on tullut auto pukeilla vaihdeltua hallin lattialla kytkintä/vaihteistoa. Sellainen parin tunnin (jos kaikki sujuu suunnitellusti) homma kun on tutuksi tullut. Nosturilla varmaan vähän nopeampi kun enemmän työskentelytilaa. Työsylinterin ilmaus varmaan se hankalin osuus jos vain kytkimen vaihtaa, jos modaa kiinteän vauhtipyörän niin vaihteiston kanssa pitää vähän aikaa nutaa että saa sen työsylinterin jalan purettua, siinä on jotkut lukkokantaruuvit jotka itse modasin talttapäälle sopiviksi rälläkällä..
Alla lähes oikeassa järjestyksessä vastauksia kyssäreihin:
- Pakoputken kattiosan oon irrottanut, eli pakosarjasta ja siitä seuraavasta mutkaosasta ennen vaimentimia irti. Saa tilaa irrotella vaihteiston pultit.
Muuta vittumaista siinä ei sitten olekkaan irrotella. Nykyään irtoaa toi putkikin helposti pakosarjasta kun pinnapultit siitä tais katketa jo aikoja sitten niin läpiporasin ja korvasin ne ihan 8.8 kuumasinkityillä pulteilla + muttereilla. Ei haittaa vaikka jumittaa kun ne saa sitten vääntämällä katki ja uudet helposti tilalle.
- Työsylinterin ja painelaakerin vaihtaisin samalla vaivalla jos ei tietoa millon vaihdettu viimeksi.
- Neulalaakeria itse en ole vaihtanut, sormella pyörittämällä tuntui olevan kunnossa.
- Amazonista olen kytkinsarjan tilannut, taisi olla tuota <200 e hintaluokkaa.
- Jos vauhtipyörää irrottelee niin pultit kannattaa vaihtaa, niitä myydään varaosana melkein joka paikassa. Kaksoismassapyörässä on sitten pitemmät pultit kuin yksimassaisessa, joskus tullut saatua lyhyet pultit kun en tajunnut tuota pituutta tarkistaa ennen tilausta.
- Jos työsylinteriä ei vaihda, niin ilmaus menee helposti vaikka tolla jarruimurilla. Jos vaihtaa niin siinä on vähän enemmän hommaa saada se työsylinteri ensin täyteen. Että kannattaa varata aikaa siihen hommaan jos alkaa ahdistamaan..
- Kytkimen keskitys on tullut tehtyä sekä silmällä(mitalla) että työkalulla, molemmat onnistui.