Minulla my 19.0, rekisteröity 11/18. Takapenkin lämmitys, 12v pistoke, USB:t ja hanskalokeron avauksen hidastin löytyy, mutta takaovien lukitusnapit, "HUD-näyttö", vinyylinen keskikonsoli, OnStar ja navin TMC-toiminto on karsittu pois. Naurettavaa säästämistä, mutta jostainhan se on tehtävä hinnan karsimiseksi. 19-malliinhan tuli hiukkassuodin, joutuivatko sitä sitten kompensoimaan. Parhaat varusteet taisivat olla 18-malleissa.tomecotec kirjoitti: 21 Joulu 2019, 21:42 Missähän vaiheessa innovation plus varustetasosta on pudotettu takaistuimien lämmitys ja USB pois? Luulin sellaisien kuuluvan talvipakettiin vaan eipä niitä ole. Kyseessä vm2019 ja rekisteröity elokuussa.
Astra K
Re: Uusi Astra (K) Suomessa
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
Parhaat varusteet taisi olla 16-mallisissa. 17-mallisesta löytyy vielä nuo ja esim. takaovien lukitusnapit, jota tuleekin useimmiten käytettyä kun ensimmäisenä tulee avattua kuskinpuoleinen takaovi.Opelinno kirjoitti: 22 Joulu 2019, 08:27Minulla my 19.0, rekisteröity 11/18. Takapenkin lämmitys, 12v pistoke, USB:t ja hanskalokeron avauksen hidastin löytyy, mutta takaovien lukitusnapit, "HUD-näyttö", vinyylinen keskikonsoli, OnStar ja navin TMC-toiminto on karsittu pois. Naurettavaa säästämistä, mutta jostainhan se on tehtävä hinnan karsimiseksi. 19-malliinhan tuli hiukkassuodin, joutuivatko sitä sitten kompensoimaan. Parhaat varusteet taisivat olla 18-malleissa.tomecotec kirjoitti: 21 Joulu 2019, 21:42 Missähän vaiheessa innovation plus varustetasosta on pudotettu takaistuimien lämmitys ja USB pois? Luulin sellaisien kuuluvan talvipakettiin vaan eipä niitä ole. Kyseessä vm2019 ja rekisteröity elokuussa.
Parhaat varusteet oli 16-mallissa. Mm. Watt Link ja Acoustic Pack. Sen jälkeen on vaan karsittu.
Takausbit ja takaistuimien lämmitys löytyy nykyään edelleen mutta vain jos otat nahkapenkit, muuten ei. Mulla on vielä nuo molemmat tavallisissa penkeissä. Taisi olla viimeisiä tehtaalta.Opelinno kirjoitti: 22 Joulu 2019, 08:27Minulla my 19.0, rekisteröity 11/18. Takapenkin lämmitys, 12v pistoke, USB:t ja hanskalokeron avauksen hidastin löytyy, mutta takaovien lukitusnapit, "HUD-näyttö", vinyylinen keskikonsoli, OnStar ja navin TMC-toiminto on karsittu pois. Naurettavaa säästämistä, mutta jostainhan se on tehtävä hinnan karsimiseksi. 19-malliinhan tuli hiukkassuodin, joutuivatko sitä sitten kompensoimaan. Parhaat varusteet taisivat olla 18-malleissa.tomecotec kirjoitti: 21 Joulu 2019, 21:42 Missähän vaiheessa innovation plus varustetasosta on pudotettu takaistuimien lämmitys ja USB pois? Luulin sellaisien kuuluvan talvipakettiin vaan eipä niitä ole. Kyseessä vm2019 ja rekisteröity elokuussa.
On näissä toki jotain parempaakin, esim tuo valojen automatiikka pitkät päälle/pois pysyy päällä eikä tarvi aina napista erikseen kytkeä joka startissa. Samoin ledinäyttö on uudempi. Vanhemmissa on ollut jotain satunnaisvikaa ja nuo huollossa tarkistettiin kesällä vielä. Samaten osalla ollut matrix-valoissa vikaa, itsellä ei mitään ongelmia. Muita kuin se saatanan kamera-aukon huurustuminen.
Koomisin juttu minusta on se että uudessa faceliftissä on karsittu jopa hanskalokeron hidastus pois
Eipä sekään paljoa naurattanut, kun Astra Jssä oli Enjoy tasolla valaistu hanskalokero ja turvavöissä korkeudensäädöt. Astra Kssa noita ei ole millään varustetasolla. Kolmen peräkkäisen Opelin jälkeen, taidanpa seuraavaksi kokeilla Skodaa.
Missäs vuosimallissa ei pitkien automatiikka ole pysynyt päällä?ics kirjoitti: 22 Joulu 2019, 14:43 Takausbit ja takaistuimien lämmitys löytyy nykyään edelleen mutta vain jos otat nahkapenkit, muuten ei. Mulla on vielä nuo molemmat tavallisissa penkeissä. Taisi olla viimeisiä tehtaalta.
On näissä toki jotain parempaakin, esim tuo valojen automatiikka pitkät päälle/pois pysyy päällä eikä tarvi aina napista erikseen kytkeä joka startissa. Samoin ledinäyttö on uudempi. Vanhemmissa on ollut jotain satunnaisvikaa ja nuo huollossa tarkistettiin kesällä vielä. Samaten osalla ollut matrix-valoissa vikaa, itsellä ei mitään ongelmia. Muita kuin se saatanan kamera-aukon huurustuminen.
Koomisin juttu minusta on se että uudessa faceliftissä on karsittu jopa hanskalokeron hidastus pois![]()
Jos en nyt ihan väärin muista niin MY13.5 ja MY15.5 J astrat AFL valoilla kuin tämä nykyinen MY17.5 K Matrix valoilla, niin automaattipitkät ovat pysyneet päällä startin jälkeenkin eli vain pitkien itse käyttäminen pudotti ne pois.
Grandland GS Electric 73kWh 2025
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20, Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
2016 ensimmäisissä malleissa ainakin tämä vikana, tarvii startin jälkeen aina painaa päälle se "A" viiksestä. Tämä vika tutulla autossa.Nible kirjoitti: 22 Joulu 2019, 17:59
Missäs vuosimallissa ei pitkien automatiikka ole pysynyt päällä?
Jos en nyt ihan väärin muista niin MY13.5 ja MY15.5 J astrat AFL valoilla kuin tämä nykyinen MY17.5 K Matrix valoilla, niin automaattipitkät ovat pysyneet päällä startin jälkeenkin eli vain pitkien itse käyttäminen pudotti ne pois.
Brittien foorumilla sanottiin että tarvii softapäivityksen ja jonkun K9 moduulipalikan uusimisen jotta muistaa tilan. Väittivät siellä myös että pimeällä jos itse laitat päälle pitkät, niin se lyö automaattiset veke, mutta fläsäytät itse uusiksi niin kytkeekin automaatin takaisin ihan nappia painamatta. Muistaa siis sen tilan mutta en ole itse tätä muistanut vielä testata. Ei ole ollut ilta-ajoja
Kyllä omassani (vm. -16) joutuu lähivalojen kautta menemään, jos haluaa vaihtaa manuaalipitkiltä automaattipitkille.
Automaattipitkiltä manuaalipitkille puolestaan pystyy vaihtamaan käymättä lähivalojen kautta, mutta vain silloin kun edessä 400 m päässä ajaa joku jonka vuoksi robotti haluaisi himmentää sen kohdan. Jos edessä ei ole ketään, eli automaattipitkät on jo täydellä teholla, niin siitä ei voi manuaalipitkille vaihtaa käymättä lähivalojen kautta.
Näiden epäloogisuuksien vuoksi tuntuisi hankalalta käyttää lisävaloja matriisivalojen kaverina. Minä en haluaisi antaa lisäpitkiä robotin käskytettäväksi, vaan ne pitäis mun mielestä palaa ainoastaan silloin kun olen itse manuaalisesti laittanut pitkät päälle. Ja siitä manuaalipitkiltä pitäis sitten pystyä sujuvasti vaihtamaan automaattipitkille, jotta vastaantulijaa kohdatessa voisin hyvissä ajoin sammuttaa lisäpitkät, mutta automaattipitkät pysyisi vielä päällä.
Automaattipitkiltä manuaalipitkille puolestaan pystyy vaihtamaan käymättä lähivalojen kautta, mutta vain silloin kun edessä 400 m päässä ajaa joku jonka vuoksi robotti haluaisi himmentää sen kohdan. Jos edessä ei ole ketään, eli automaattipitkät on jo täydellä teholla, niin siitä ei voi manuaalipitkille vaihtaa käymättä lähivalojen kautta.
Näiden epäloogisuuksien vuoksi tuntuisi hankalalta käyttää lisävaloja matriisivalojen kaverina. Minä en haluaisi antaa lisäpitkiä robotin käskytettäväksi, vaan ne pitäis mun mielestä palaa ainoastaan silloin kun olen itse manuaalisesti laittanut pitkät päälle. Ja siitä manuaalipitkiltä pitäis sitten pystyä sujuvasti vaihtamaan automaattipitkille, jotta vastaantulijaa kohdatessa voisin hyvissä ajoin sammuttaa lisäpitkät, mutta automaattipitkät pysyisi vielä päällä.
Paljonko on litrasen joutokäynti, kesäkuivalla oli luokkaa 800rpm mut nyt viimesen muutaman kk ollu ~1000rpm vaikka kuinka lämmin kone ois. Toki nythän on tää perinteinen sadekausi meneillään 
Astra ST 1.0 Innovation+
-
jarijiipee
- 'Kadett'

Auto vaihtuu uuteen astra 150 turbo A innovation plus 5-oviseen automaattiin.
Olen tässä lukenut viimeiset 100+ sivua tältä foorumilta näin jälkikäteen, ja jonkinlainen keskiarvo on tullut tulevasta autosta.
Tämän hintaluokan autot on aika samanlaisia, kaikissa on omat ihmetyksensä ja kummalliset vikansa. Eiköhän tämän(kin) kanssa pärjää ihan hyvin.
Tämä foorumi on ollut hyvää luettavaa, kiva että autosta on ollut keskustelua. Ja yleensähän alussa on ongelmia auton tullesa markkinoille. Näistä vioista foorumikeskustelut yleensä vaimenevat pikkuhiljaa, kun vikoja on saatu korjattua jo kasaushihnalla.
Jos jostain asiasta, niin äänieristysten poistamisesta (ainakin foorumin mukaan) minä tulen ehkä ärsyyntymään. Jos tuohon k-malliin saa jotain, niin pitää harkita.
Hyvää Joulua kaikille!
Olen tässä lukenut viimeiset 100+ sivua tältä foorumilta näin jälkikäteen, ja jonkinlainen keskiarvo on tullut tulevasta autosta.
Tämän hintaluokan autot on aika samanlaisia, kaikissa on omat ihmetyksensä ja kummalliset vikansa. Eiköhän tämän(kin) kanssa pärjää ihan hyvin.
Tämä foorumi on ollut hyvää luettavaa, kiva että autosta on ollut keskustelua. Ja yleensähän alussa on ongelmia auton tullesa markkinoille. Näistä vioista foorumikeskustelut yleensä vaimenevat pikkuhiljaa, kun vikoja on saatu korjattua jo kasaushihnalla.
Jos jostain asiasta, niin äänieristysten poistamisesta (ainakin foorumin mukaan) minä tulen ehkä ärsyyntymään. Jos tuohon k-malliin saa jotain, niin pitää harkita.
Hyvää Joulua kaikille!
Kuinka monen eri väristä jäähdytysnestettä voi olla Astra K 2018 autossa ?
Lisäyksenä edelliseen 1.0 Bensakone
Oranssi ja violetti on kai käytännössä samaa kamaa, molempia olen J ja K astroihini lorotellut sekaisinkin. Vihreää olen viimeksi tarvinut vm. -84 Saabiin, liekö mikään valmistaja käyttänyt sitä enää tällä vuosituhannella, vai onko vihreä ainoastaan noihin antiikkiautoihin?
Kaikkeen tottuu, sillä mun edellinen auto oli hiljainen ja olen alkanut tottumaan Astran meluun 6tkm aikana.jarijiipee kirjoitti: 23 Joulu 2019, 11:41Jos jostain asiasta, niin äänieristysten poistamisesta (ainakin foorumin mukaan) minä tulen ehkä ärsyyntymään. Jos tuohon k-malliin saa jotain, niin pitää harkita.
Hyvää Joulua kaikille!
Tehtaan äänieristys on kattanut ainakin mm konepellin vaahtomuovi, etulokasuojen/oven väliin vaahtomuovi suikaleen, takakarengaskaarien päälle täytettä ja konttiin jotain pieniä suikaleita. Löytyy netistä räjäytyskuvista varaosanumeroineen.
Astra ST 1.0T Innovation Plus MY19.5
Se vihreä on kyllä tuttu ennestään,mutta,kun nyt on nämä värilliset versiotAskoik kirjoitti: 23 Joulu 2019, 21:17 Oranssi ja violetti on kai käytännössä samaa kamaa, molempia olen J ja K astroihini lorotellut sekaisinkin. Vihreää olen viimeksi tarvinut vm. -84 Saabiin, liekö mikään valmistaja käyttänyt sitä enää tällä vuosituhannella, vai onko vihreä ainoastaan noihin antiikkiautoihin?