corsa E Ohjaustehostin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
valkopäämerikotka
'Kadett'
'Kadett'

corsa E Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja valkopäämerikotka »

Vielä Corsasta kyssäri. Ohjaus on aivan tunnoton keskialueella. Todella herkkä... Pystyykö säätämään? Joskus olen törmännyt
muissa merkeissä, että pystyisi säätämään vastusta. Länsiautolla meinasivat ettei mitään pysty tekemään. Onko asia todella näin?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: corsa E Ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Onhan city toiminto pois päältä? (Toimii vain pienissä nopeuksissa)

Tehostimen keskialueen pystyy kalibroimaan jos säätää ohjauskulmat samalla. Muuta käsittääkseni ei pysty testerillä tekemään.

Myös liiallinen auraus tekee ohjauksesta herkemmän ja levottoman keskialueella. Joten tarkista onko renkaat kuluneet epätasaisesti.

Itse olen 65tkm ajanut e corsalla eikä mielestäni ole herkkä tai muutenkaan liian kevyt maantiellä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
valkopäämerikotka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja valkopäämerikotka »

Joo, nyt on laitettu hieman aurausta. Eli ostin auton pari viikkoa sitten, vaelsi ja puolsi. Sit kävi ekassa puljussa jossa vaihdettiin alatukivarsi ja säädettiin kulmat. (3astetta haritusta...) No sitten vasta oli kamala. Sitten Länsiautolle missä laittoivat ohjearvoon, eli vähän aurausta. Kulkee suorempaan, mutta keskialue todella herkkä. Olivat kyllä laittaneet 2,5 bar paineet renkaisiin, mikä on mun mielestä ihan liikaa. Kaipa sekin voi vaikuttaa.
Haluaisin vaan kulkemaan suoraan edellinen opeli vaelsi ja täristi kymmenen vuoden ajan eikä koskaan saatu kuntoon. Tän kanssa ei tule närvi riittämään...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Laittaisitko sen pyöränsuuntaus raportin nähtäville.
Itse taisin viimeksi yhteen corsaan säätää -0,02astetta haritusta molemmin puolin kun sattui siihen sopivasti osumaan.

Yleensä etuveto hieman harittaa ja takaveto auraa.

Ja 2,5bar on ihan hyvä paine. Varsinkin kun talvirenkaisiin pitää kylmemmän kelintakia laittaa 0,2bar enemmän.

Itsellä yleensä kevyen kuorman ajoa ja syksyllä asetettu 2,5bar ja nyt näytössä 2,3-2,4bar lukemia.

Ohjepaineet löytyy käyttöohjekirjasta tai jostain ovivälissä olevasta tarrasta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Vastaa Viestiin