Mikä mötikkä on Le-Jetin bensapumpun ja suodattimen välissä?
Niin, eli koko hässäkkä on 1,8 GSi Kadetista, pumpun ja suodattimen välissä on sellainen mokkula joka näyttää samalta kuin vakio bensanpaineensäädin. Mutta tässä on päällä ruuvi josta voi säätää jotain. Bensa virtaa tämän läpi, sentin ruostekerroksen alta en viitsinyt kaivaa tunnistenumeroita. Kertokaa mikä tämä mokkula on.
-respect to the man in the ice cream van-
Jaa,a ooppeleista sen enempää tietämättä sanon että se on paineentasain.Siitä ruuvista en tiedä mitään.Siis tämä on jossain auton alla?Jos ja luultavasti ehkä osuin oikeaan purkki tasaa pumpun aiheuttamaa paineen värähtelyä,myöskin värähtelynvaimentajaksi kutsutaan.Ruostetta kun aikasen rapsutat siihen tulee reikä ja meno loppuu siihen,jollei pala koko auto.Kuten sanoin,voin olla väärässäkin.
Juu mulla on pumppu ja suodatin sekä tämä mollukka irrallaan joten akuuttia palovaaraa ei ole=) Eli bensapumpulta soppa menee tämän mollukan läpi suodattimelle, joten se vois ollakkin joku paineentasain. Ehkä suojaamassa suodatinta? Ja tämä on siis auton alustassa, takapyörän takana heti 15cm päässä bensapumpusta.
-respect to the man in the ice cream van-
juu mä olen miettinyt kans mikä sen virka on siinä letkun välissä. se on todennäköisesti se virtauksentasaaja .. ehkä se voi olla myös se paineensäädinkin...arvailuksi menee mutta jompikumpi noista ...
täsmälleen samanlainen asetelma on mun kadetissa kans..(c20ne..)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rami on 2002-08-22 15:27 ]</font>
täsmälleen samanlainen asetelma on mun kadetissa kans..(c20ne..)
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rami on 2002-08-22 15:27 ]</font>
olet aivan oikeassa !On 2002-08-20 22:34, autoilija wrote:
Jaa,a ooppeleista sen enempää tietämättä sanon että se on paineentasain.Siitä ruuvista en tiedä mitään.Siis tämä on jossain auton alla?Jos ja luultavasti ehkä osuin oikeaan purkki tasaa pumpun aiheuttamaa paineen värähtelyä,myöskin värähtelynvaimentajaksi kutsutaan.Ruostetta kun aikasen rapsutat siihen tulee reikä ja meno loppuu siihen,jollei pala koko auto.Kuten sanoin,voin olla väärässäkin.
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Jaa,saat olla aika velho kun osaat sanoa että pumpun ääni muuttui,tai sitten ooppelit on erittäin hiljaisia...tiedä häntä.Pumpulle tulee tietty virta itse autosta ja sen laturista,jännite heittää jopa pari volttia eri asioista riippuen,tän mokkulan tarkoitus on tasata pumpun tuottoa,eli paine pysyisi suht samana.Tästä on olemassa viisaampi versiokin,tehdään pöntöstä suurempi ja toiseen päähän venttiili...
siirsin kadetistani Bensa pumpun seiltä vara rengas kotelon kyljestä auton alle ja kun taka penkin käyttöhän on kai homojen hommaa niin sekin sai luvan häipyä (: niin pumpun ääni kuuluu aika selvästi ja kun sitten veilä poistin sen tasaajan niin johan rupes pumppu "korisemaan"!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Melberi on 2002-08-24 16:18 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Melberi on 2002-08-24 16:18 ]</font>