Ascona c 1.6s bensapumppu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JooAnt
'Agila'

Ascona c 1.6s bensapumppu

Viesti Kirjoittaja JooAnt »

Moi.

Täällä varmaan porukkaa jotka ropeltanut näitä vanhoja Opeleita. Tulen varmaan kyselemään asioita, jos en haulla löydä/ymmärrä. En mikään kokenut asiantuntija ole.

Asiaan. Mulla tuommoinen hieman laittoa vaativa 84 vuoden Ascona museointiprojektina. Sain syttyosia vaihdettua taannoin ja auto lähti käymään. Jostain syystä tuntuu talviseisonnan aikana (kylmässä katoksessa seisoo) tulemaan vähän ongelmia.
Nyt kuitenkin mekaaninen bensapumppu teki komean suihkulähteen kun sain auton vihdoin käymään. Joku tarvikepumppu siellä oli joka kuitin mukaan vaihdettu 2008.

Sain alkuperäisosan tilalle, jossa tuli mukana pumpun lisäksi paperitiiviste. Kuitenkin vanhan pumpun tiivisteenä toimi sellainen ehkä pari millinen muovinen tiiviste jonka molemmin puolin oli ihan sikana käytetty tiivisteliimaa. Onko tuo musta tiiviste se bakeliittitiiviste?

Kolmesta osasta halkesi kelvottomaksi tuo muovi. Ja onko tuo välttämätön? Mistään hitostakaan en löydä kyseistä tiivistettä siihen. Jos tuo on sitä bakeliittia ja se kuuluu siellä olla, niin voinko korvata tuon tiivisteen jollakin muulla materiaalilla jos itse väsäis semmoisen? Sen tarkoitushan on ilmeisesti suojata pumppua rasitukselta. Kai.. Vai mikä tuon bakeliitin tarkoitus yleensäkin on tuolla välissä?

En uskalla asentaa uutta pumppua pelkällä paperitiivisteellä, koska en nyt ole varma kuuluuko se bakeliitti välttämättä sinne väliin. Voisko joku mahdollisesti valaista asiaa? Tuhannet kiitokset jo etukäteen. :worship:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Ascona c 1.6s bensapumppu

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

JooAnt kirjoitti: 25 Helmi 2020, 11:28 Mistään hitostakaan en löydä kyseistä tiivistettä siihen.
https://www.google.fi/search?q=90354309 ... 3&biw=1920
JooAnt
'Agila'

Viesti Kirjoittaja JooAnt »

Just nyt mulla ei kuvaa saatavilla. Autokin toisessa kaupungissa tällä hetkellä. Kiitoksia linkistä! En tajuu miks en itse löytänyt alunperin.
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Se bakeliitti on siellä siksi että lämpö ei johdu kannesta pumppuun ja haihduta bensaa ja että se säätää pumpun etäisyyden oikeaksi nokka-akselin epäkeskosta. Ilman sitä pumppun pohjaa ja halkeaa.

Tiivisteethän voit tehdä saksilla tiivistepaperista. Ei oo kummonen juttu.

Bakeliitin voi tehdä myös itse kun hakee esim Etrasta sopivan paksuista bakeliittilevyä. On helppoa työstää rautasahalla, viilalla ja porakoneella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin