Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Onkohan tämän foorumin edotointimahdollisuus jotenki erityisen hankalaa toteuttaa....🤔 Tahtoo vaan noita kirjoitusvirheitä jäädä aika paljon, kun sormet ei ole pienimmästä päästä ja kännykällä kirjoittelee.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja GM_Opel »

nupaha kirjoitti: 25 Helmi 2020, 09:40
GM_Opel kirjoitti: 25 Helmi 2020, 09:16 ...

Aikaisemmin nuhapa kirjoitteli, että ottaa aina kaistavahdin pois päältä.
Itsellekkin kaistavahti tuntui aluksi tosi oudolta. Nyt olen tottunut siihen niin hyvin, että olen alkanut melkeinpä tykkäämään siitä.
Varsinkin pitkää maantieajoa ajaessa sitä alkaa vaipumaan herkästi omiin ajatuksiinsa jolloinka auto ajautuu kuin varkain liian lähelle keskilinjaa taikka tien reunaa. Kaistavahti sitten sopivasti ohjastaa/tuuppii auton takaisin omalle kaistalle.

....
Joo, voipi olla, että ittekin pitäisi vaan totutella ajamaan tuo päällä. Itse en vaan tykkää ajella noissa ajourissa, joita täälä Pohjanmaalla riittää ja kun ajaa niistä vähän sivusda, tahtoo tuo naistavahti pökkiä keskemmälle kaistaa. Olen toki asetuksista huomannut, että tuohonkin voi vaikuttaa, ajaako keskellä kaistaa vai esim oikeassa laidassa.

Led-matrix valot toimii tosiaan hienosti ja on paljon paremmat kuin Superbin xenonit. Antaa ajomukavuutta, kun ei tarvi huolehtia valojen vaihdosta. Kantama ei ehkä nykyiste lisäpitkien luokkaa, mutta itselleni riittävä.
No tuohan on selvää, että ottaa kaistavahdin pois jos se tahtoo ohjastaa auton ajouriin. En itsekkään tykkää ajourissa ajella ja tuskinpa ketään muukaan.
Tää asetusjuttu, että voisi itse vaikuttaa, että auto ajaisi keskellä kaistaa tai oikeassa laidassa, on multa kyllä mennyt ohi :-? .
Hyvä kun mainitsit (ihme avaruussukkula tää inkku kun lähes joka kuukausi löytyy mulle jokin uusi juttu taikka asetus) :)
Osaatko sanoa mistä tuo asetus löytyy? Jos menee hankalaksi sulle ,niin anna olla. Kaivelen tuon itse esille kunhan kerkiin.
:bye: Insignia Sports Tourer Executive 1.6 vm. 2019
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Kaasujalka77 kirjoitti: 25 Helmi 2020, 06:23 Palaisin vielä kerran ikuisuuskysymykseen yleisestikin ottaen autoissa, eli vaalea sisustus.. onko linjoilla henkilöitä, jotka ovat jo pidempään ehkä useamman vuoden ajalleet vaalean nahkasisustuksen omaavalla laitteella? Miten nahka on pintapuolisesti kestänyt, onko haperoitumista tms kulumista, mites värisävy on säilynyt? Olisi kiva kuulla kokemuksia 👍🏻
Vaalea nahkasisustus 2017 -mallissa, ajettu 31tkm ja keskikyynärnojasta murenee "Volvo-tyyliin" hiljalleen pinta irti. Ei tietenkään takuu. Uusi noja 300€..
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

GM_Opel kirjoitti: 25 Helmi 2020, 10:31

Itsellekkin kaistavahti tuntui aluksi tosi oudolta. Nyt olen tottunut siihen niin hyvin, että olen alkanut melkeinpä tykkäämään siitä.
Varsinkin pitkää maantieajoa ajaessa sitä alkaa vaipumaan herkästi omiin ajatuksiinsa jolloinka auto ajautuu kuin varkain liian lähelle keskilinjaa taikka tien reunaa. Kaistavahti sitten sopivasti ohjastaa/tuuppii auton takaisin omalle kaistalle.

....
Joo, voipi olla, että ittekin pitäisi vaan totutella ajamaan tuo päällä. Itse en vaan tykkää ajella noissa ajourissa, joita täälä Pohjanmaalla riittää ja kun ajaa niistä vähän sivusda, tahtoo tuo naistavahti pökkiä keskemmälle kaistaa. Olen toki asetuksista huomannut, että tuohonkin voi vaikuttaa, ajaako keskellä kaistaa vai esim oikeassa laidassa.

Led-matrix valot toimii tosiaan hienosti ja on paljon paremmat kuin Superbin xenonit. Antaa ajomukavuutta, kun ei tarvi huolehtia valojen vaihdosta. Kantama ei ehkä nykyiste lisäpitkien luokkaa, mutta itselleni riittävä.
No tuohan on selvää, että ottaa kaistavahdin pois jos se tahtoo ohjastaa auton ajouriin. En itsekkään tykkää ajourissa ajella ja tuskinpa ketään muukaan.
Tää asetusjuttu, että voisi itse vaikuttaa, että auto ajaisi keskellä kaistaa tai oikeassa laidassa, on multa kyllä mennyt ohi :-? .
Hyvä kun mainitsit (ihme avaruussukkula tää inkku kun lähes joka kuukausi löytyy mulle jokin uusi juttu taikka asetus) :)
Osaatko sanoa mistä tuo asetus löytyy? Jos menee hankalaksi sulle ,niin anna olla. Kaivelen tuon itse esille kunhan kerkiin.
Enpä tosiaan nyt ulkoa osaa sanoa mistä tuon löysin, mutta olikoha joku "ajoavustimet" niin sen takaa löyty asetus... Muistaakseni. 😁🤦🏻‍♂️
Kesäkissana Jaguar XKR
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'

nupaha kirjoitti: 25 Helmi 2020, 13:34
GM_Opel kirjoitti: 25 Helmi 2020, 10:31

....

Enpä tosiaan nyt ulkoa osaa sanoa mistä tuon löysin, mutta olikoha joku "ajoavustimet" niin sen takaa löyty asetus... Muistaakseni. 😁🤦🏻‍♂️
Jep. Tuo mullakin tuli mieleen. Täytyy kokeilla kunhan olen seuraavan kerran autolla liikenteessä.
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'

Enpä löytänyt tällaista asetusta autosta enkä ohjekirjasta.
Ohjekirjassa sanotaan tällaista: Jos järjestelmä havaitsee kaistamerkinnät vain toisella puolella tietä, se toimii vain tämän puolen osalta.
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

Oma kokemus kaistavahdista ihan positiivinen. Juurikin matka-ajossa leveämmillä teillä, missä ajouratkaan ei ole juuri sellaisessa kohdassa mihin kaistavahti ohjaisi. Kapeat pikkutiet sitten eri juttu: ajelinpa kesällä pientä metsäistä kestopäällystetietä missä on valkoiset reunaviivat asfaltin syrjässä. Kaistavahti toimii hyvin. Tulee nyppylän takaa maitoauto vastaan. Omalla "puoliskollaan" sen mitä pystyy ja minä siinä antamaan sille vähän tilaa lisää. Silleen vienosti oikeaan laitaan ohjaten... tämä kaistavahti siitä sitten eri mieltä...😅 No, tulipa opituksi tuokin ja vahdin saa napista tarvittaessa pois. Muutoin kyllä annan olla päällä, helpottaa matka-ajamista kuten GM_Opel kirjoitti.

Kaukovaloautomatiikka on kyllä pelannut hyvin. Minäkään en ole huomannut mitään "vastaanvilkuttelijoita". Kun ajaa toisen perässä adaptiivisella vakkarilla, jättää nätisti pimeän kohdan eteen mutta ampuu pientareille selvät kiilat. Mahtaako uusimman faceliftin valot olla kantamaltaan vielä tehokkaammat ? Eihän nämä niin älyttömän antavat ole, mutta ovat ehdottomasti kyllä hyvät. Vain pesurit kurakeleille puuttuvat.

Vaalea nahkasisustus on so far toiminut, kerrankohan olen etuistuimet syksyllä tuolla "Le Chat" eli ns. Marseillesaippualla (tai 'kissasaippualla') pessyt. Kun kelit keväällä lämpenee niin sitten varmaan taas. Näkee sitten miten farkkujen tummentuma lähtee. Pitäis kertoman mukaan lähteä. Tietääkseni nämä nahat ovat kuitenkin ns. haljasnahkaa, siis pinnoitettua alusnahkaa. Tarkoittaa että se pinta ei ole hoitoaineita imevä, toisin kuin varmaan jaggessa vois kuvitella olevan. Opastusta näiden sisutojen hoitoon ei juuri taida täältä OCF-sivuilta löytyä, minuakin alussa mietitytti miten pitää vaalea hyvän näköisenä. Noista eri sisustamatskuista ja hoitamisesta on muualla, esim. autodude'n sivuilla. Mutta eipä sieltäkään yksiselitteistä opastusta suoraan löytynyt. Toistaiseksi kostea peseminen marseillesaippualla se meikäläisenkin keino, ei muuta. Tokmannilta saa palan alle 3e ja silleen.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

GM_Opel kirjoitti: 25 Helmi 2020, 19:50 Enpä löytänyt tällaista asetusta autosta enkä ohjekirjasta.
Ohjekirjassa sanotaan tällaista: Jos järjestelmä havaitsee kaistamerkinnät vain toisella puolella tietä, se toimii vain tämän puolen osalta.
No perhana. Untako mä oon nähäny.... 😂
Mäpä koitan kans vähä kattella.
Kesäkissana Jaguar XKR
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Nuo on uretaanipinnoitettua nahkaa, eli periaatteessa pinta on kuollut. Ei ihan halvinta laatua kuitenkaan, mutta ei mitään premium-nappanahkaa. Siksi nuo nahanhoitoaineet ei oikeastaan paljoa auta, tuoksua niillä saa, mutta pinta pysyy hyvänä pelkästään kissasaippualla pesemällä.

Ainoa toimiva voisi olla joku nahan "nano" pinnoitusaine, josta saattaisi saada hyötyä puhtaanapitoon ja kestävyyteen.
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Tänään nähdään, pääsisinkö kaupoille yksityishenkilönä erään suht vähän ajetun esittelyauton, GS 1.6 bensamyllyllä, executivella ja lisäherkuilla varustetun menopelin osalta. Onhan se tällaiselle nippanappa keskituloiselle palkansaajalle suht iso raha laittaa autoon, mutta saisihan kerrankin aidosti hyvän laitteen ajoon. Oikeastaan ilman tätä keskusteluketjua tuskin ostointoa olisi, sen verran arvokasta tietoa täältä saatavilla. Ainoat kysymysmerkit ovat yhä useissa arvosteluissa esille nostettu kulutus ja toisaalta mahdollinen rengasmelu, auto kun olisi ainakin nyt alkuun 20" kesänakein varustettu.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Kaasujalka77 kirjoitti: 26 Helmi 2020, 11:07 Tänään nähdään, pääsisinkö kaupoille yksityishenkilönä erään suht vähän ajetun esittelyauton, GS 1.6 bensamyllyllä, executivella ja lisäherkuilla varustetun menopelin osalta. Onhan se tällaiselle nippanappa keskituloiselle palkansaajalle suht iso raha laittaa autoon, mutta saisihan kerrankin aidosti hyvän laitteen ajoon. Oikeastaan ilman tätä keskusteluketjua tuskin ostointoa olisi, sen verran arvokasta tietoa täältä saatavilla. Ainoat kysymysmerkit ovat yhä useissa arvosteluissa esille nostettu kulutus ja toisaalta mahdollinen rengasmelu, auto kun olisi ainakin nyt alkuun 20" kesänakein varustettu.
Mulla oli sama tilanne, iso raha oli laittaa autoon, mutta onneksi huollot on halvat. Aiemmin käytetyillä bemareilla ajaneena, niihin sai korjauksiin mättää koko ajan rahaa..
Rengasmelu on omasta mielestä kyllä oikeasti aika kova 18" kesärenkailla, kun verrokkina on edeltävä F11 LCI bemari. Ja kulutus on myös kova, ei ole kertaakaan menny matkassa alle 6l/100km. Auto on siis Sports Tourer 1.6 A 2019.
Kokonaisuutena ei kuitenkaan ole vielä ainakaan ostos kaduttanut, matka-ajossa on rentoa ajella aktiivivakkarin ja matriisi-ledien kanssa. Ainut mikä on talvella maanteilla ajaessa ottanut aika pahasti päähän, on se että navigaattorin näytön sammutukselle ei ole mitään pikanäppäintä, tms oikoreittiä.. Vaikka näyttö on pienimmällä kirkkaustasolla, on se omaan makuun silti liian kirkas, navigaattorin yms värivalintojen takia - mikä ihmeen järki käyttää noissa harmaan sävyjä, eikä mustaa, kuten esim alapalkissa. :bonk: Kuitenkin olis kiva saada vaikka se Waze taustalle kertomaan kameratolpista, ilman että näyttö loimottaa silmiin..
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

-=DmR=- kirjoitti: 26 Helmi 2020, 19:36
Kaasujalka77 kirjoitti: 26 Helmi 2020, 11:07 Tänään nähdään, pääsisinkö kaupoille yksityishenkilönä erään suht vähän ajetun esittelyauton, GS 1.6 bensamyllyllä, executivella ja lisäherkuilla varustetun menopelin osalta. Onhan se tällaiselle nippanappa keskituloiselle palkansaajalle suht iso raha laittaa autoon, mutta saisihan kerrankin aidosti hyvän laitteen ajoon. Oikeastaan ilman tätä keskusteluketjua tuskin ostointoa olisi, sen verran arvokasta tietoa täältä saatavilla. Ainoat kysymysmerkit ovat yhä useissa arvosteluissa esille nostettu kulutus ja toisaalta mahdollinen rengasmelu, auto kun olisi ainakin nyt alkuun 20" kesänakein varustettu.
Mulla oli sama tilanne, iso raha oli laittaa autoon, mutta onneksi huollot on halvat. Aiemmin käytetyillä bemareilla ajaneena, niihin sai korjauksiin mättää koko ajan rahaa..
Rengasmelu on omasta mielestä kyllä oikeasti aika kova 18" kesärenkailla, kun verrokkina on edeltävä F11 LCI bemari. Ja kulutus on myös kova, ei ole kertaakaan menny matkassa alle 6l/100km. Auto on siis Sports Tourer 1.6 A 2019.
Kokonaisuutena ei kuitenkaan ole vielä ainakaan ostos kaduttanut, matka-ajossa on rentoa ajella aktiivivakkarin ja matriisi-ledien kanssa. Ainut mikä on talvella maanteilla ajaessa ottanut aika pahasti päähän, on se että navigaattorin näytön sammutukselle ei ole mitään pikanäppäintä, tms oikoreittiä.. Vaikka näyttö on pienimmällä kirkkaustasolla, on se omaan makuun silti liian kirkas, navigaattorin yms värivalintojen takia - mikä ihmeen järki käyttää noissa harmaan sävyjä, eikä mustaa, kuten esim alapalkissa. :bonk: Kuitenkin olis kiva saada vaikka se Waze taustalle kertomaan kameratolpista, ilman että näyttö loimottaa silmiin..
Rengasäänien suhteen Bemun 5-satkut vertailukohtana onkin hiljaisimmasta päästä. Vaimolla oli 5-satku farkku e61 ja halus vaihtaa pienempään niin vaikka mitä merkkiä kokeiltiin niin pienemmissä autoissa ei löytynyt yhtä hiljaista autoa. No, ei tuo A3 sedan huono muuten ole. 👍
Tuohon vaimon 5-satkuun Grand sportia turha verrata, mutta Superbia (uus korimalli) lähellä ollaan.
Kesäkissana Jaguar XKR
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'

Kaasujalka77 kirjoitti: 26 Helmi 2020, 11:07 Onhan se tällaiselle nippanappa keskituloiselle palkansaajalle suht iso raha laittaa autoon, mutta saisihan kerrankin aidosti hyvän laitteen ajoon.
Samanlainen tilanne mullakin. Mutta halusin kerrankin satsata hyvään autoon kun aikaisemmin on tullut ajeltua jos jonkinnäköisillä hyrysysyillä.
En ole katunut. Ei kertaakaan ole tullut sellainen fiilis, että ei ois sittenkään pitänyt ostaa.
Tyytyväinen olen ollut ja vieläkin on joka kerta mukava istahtaa autoon ja lähteä sillä ajamaan.
Pieniä puutteita toki autossa on, mutta ne ovat sellaisia, ettei ne mua suuremmin haittaa.
Rahalle olen saanut sellaista vastiketta kuin odotinkin/halusinkin.
Rengasmeluun voi itse vaikuttaa omalla rengasvalinnalla.
Duudi
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Duudi »

-=DmR=- kirjoitti: 26 Helmi 2020, 19:36 Mulla oli sama tilanne, iso raha oli laittaa autoon, mutta onneksi huollot on halvat. Aiemmin käytetyillä bemareilla ajaneena, niihin sai korjauksiin mättää koko ajan rahaa..
Ainakin alkupään B-Insignioissa navigaattorin saa asetuksista pakotettua yöasentoon. Silloin näyttö on enimmäkseen musta, eikä mielestäni häikäise missään tilanteessa.
GM_Opel
'Admiral'
'Admiral'

Duudi kirjoitti: 27 Helmi 2020, 11:40
-=DmR=- kirjoitti: 26 Helmi 2020, 19:36 Mulla oli sama tilanne, iso raha oli laittaa autoon, mutta onneksi huollot on halvat. Aiemmin käytetyillä bemareilla ajaneena, niihin sai korjauksiin mättää koko ajan rahaa..
Ainakin alkupään B-Insignioissa navigaattorin saa asetuksista pakotettua yöasentoon. Silloin näyttö on enimmäkseen musta, eikä mielestäni häikäise missään tilanteessa.
Kyllä pitäisi onnistua myös uusimmissa inkuissa (siis niissä joissa on tämä uudempi sinisen sävytteinen navi).
Vastaa Viestiin