Opel-öljy

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
astra coupe 2.2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astra coupe 2.2 »

Opel Ow-30 Super Synthetic-öljyllä 30 000 km:m vaihtoväli? Uskaltaako tähän tosiaan luottaa?
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Eköhän siihen jollain lailla voi luottaa..mutta edellyttänee sitten juuri tuota nimenomaista öljyä.

Useimmat valmistajat käyttävät nykyään tuota 30t km:n vaihtoväliä..ja lähestulkoon jokaisella valmistajalla on sitten myös aikaisempaa tiukemmat vaatimukset käytettävälle öljylle.

Ainakin yhdestä alkutalven "Tuulilasista" löytyy kohtuu hyvä artikkeli pitkistä vaihtoväleistä ja pitkän vaihtovälin öljyistä.
Ainakin sen artikkelin mukaan pitkä vaihtoväli lienee turvallinen..mutta edellyttää EHDOTTOMASTI sitä öljyä jota valmistaja siihen suosittaa.

Toisaalta eipä se sinänsä varmaan haittaa jos öljyjä vaihtaa useamminkin..mutta toisaalta taas useimmissa uusissa/uudehkoissa autoissa olevat aktiivisesti huoltotarvetta "haistelevat" järjestelmät eivät enää tunnista huoltotarvetta oikein jos öljyjä vaihdetaan useammin.
No..eihän sekään tietysti ylipääsemätön ongelma ole..kunhan itse tiedostaa asian ja muistaa huollattaa auton ajoissa..joka taas uudessa autossa on takuiden vuoksi tärkeää.

Itse olen omassa autossa vaihtanut öljyt max 15t km..vaikka huoltoilmaisin ei vielä olekaan ilmoittanut öljyn olevan vaihtokunnossa.
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

Jos käytät muuta öljyä kuin mitä valmistaja suosittaa niin vaihtoväli tippuu puoleen siitä mitä sen kuuluisi olla.

Ns. Longlife öljyt joita uusissa autoissa nykyään on maksaakin n. 2 kertaa enemmän kun ns. tavalliset öljyt.
Mazda 6 2.5 Sport 2008 Black
Vastaa Viestiin