Insignia B
Re: Insignia B
Itseä rasitti tilausvaiheessa, kun Opelilla ei ole mitään järjestelmää, josta myyjä näkisi (tai nykypäivänä pitäisi myös asiakkaan nähdä) auton tuotannon tilanne. Myyjä joutuu jokaisen kysymään erikseen maahantuojalta eikä sieltäkään meinaa tulla tarkkoja tietoja. Erikoista oli myös, että esim. tuotantoviikkoa ei normaalitilanteessakaan tiedä ennen kuin auto menee oikeasti tuotantoon. VAG-maailmasta tulleelle oli aika yllätys.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Olettaisin, että kesälomien jälkeen vasta (kun mallivuosi vaihtuu). Eli elokuulla voisi alkaa faceliftin tuotanto.usvaa kirjoitti: 28 Touko 2020, 09:29 Joko tehtaalta tulee faceliftin mukaisia autoja? Ei taida olla tietoa missään.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Tein kaupat toukokuun alussa ja viikon päästä sain maassa olevan käyttämättömän Insignian. Silloin ei enää otettu tehdastilauksia vastaan ja hinnastoissakin luki, että "varastomallit".
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Kyllä Opelilla on sellainen, josta asiakas voi tuotannon edistymistä ihan itse seurata. Insigniasta mielestäni näkee sieltä jopa lopputarkastuksesta videon.Errror kirjoitti: 28 Touko 2020, 10:59 Itseä rasitti tilausvaiheessa, kun Opelilla ei ole mitään järjestelmää, josta myyjä näkisi (tai nykypäivänä pitäisi myös asiakkaan nähdä) auton tuotannon tilanne. Myyjä joutuu jokaisen kysymään erikseen maahantuojalta eikä sieltäkään meinaa tulla tarkkoja tietoja. Erikoista oli myös, että esim. tuotantoviikkoa ei normaalitilanteessakaan tiedä ennen kuin auto menee oikeasti tuotantoon. VAG-maailmasta tulleelle oli aika yllätys.
Kun vain olisi täällä meillä tarjolla.
Joo, mä oon ny orottanu 3viikkoa abs-anturia. Voi persus, mitä touhua, mutta korona....U. Turhapuro kirjoitti: 28 Touko 2020, 08:54 Joo, eihän tälle kukaan mitään voi, eikä viivästyksistä voi ketään syyttää. Odottavan aika on aina pitkä.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Kesäkissana Jaguar XKR
On kyllä pitkä aika odottaa tuota varaosaa.nupaha kirjoitti: 28 Touko 2020, 21:43Joo, mä oon ny orottanu 3viikkoa abs-anturia. Voi persus, mitä touhua, mutta korona....U. Turhapuro kirjoitti: 28 Touko 2020, 08:54 Joo, eihän tälle kukaan mitään voi, eikä viivästyksistä voi ketään syyttää. Odottavan aika on aina pitkä.![]()
Se on hauska kun tällä koronapaskalla perustellaan mitä erikoisimpia asioita. Ei luulis yhden anturin saaminen olla ylivoimaista.
Insignia 1.6T Executive 2020
Subaru Legacy 1998
Subaru Legacy 1998
Näyttää olevan.Diizei_ kirjoitti: 28 Touko 2020, 21:55 Se on hauska kun tällä koronapaskalla perustellaan mitä erikoisimpia asioita. Ei luulis yhden anturin saaminen olla ylivoimaista.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Kesäkissana Jaguar XKR
Kesäkissana Jaguar XKR
Ei nyt varsinaisesti tänne kuulu, mutta kun Opelia /Inkkua verrataan usein Skodaan, niin laitan tämän jutun tänne.
https://autotoday.fi/teknikens-varld-ny ... okokeesta/
Teknikens Värld: Nyt uusi Škoda Octavia ei selvinnyt hirvenväistökokeesta
Kerroimme vastikään Teknikens Värld -lehden hirvenväistökokeesta, jossa hylättiin Škoda Superb ja Volkswagen Passat.
Nyt uudelle neljännen sukupolven Škoda Octavialle kävi samoin.
Škoda Superb ei omassa testissään selvinnyt hirvenväistöstä nopeudella 72 km/h, ja samoin kävi Octavian kanssa.
Testaajat yllättyivät Octavian ongelmasta, koska auton pysähtyminen nopeudesta 100 km/h onnistui 34,2 metrin matkalla.
Se on Teknikens Världin mukaan huipputulos.
Testaajien mukaan Octavian ajonhallinta ei toimi kunnolla hirvenväistössä.
Auto aliohjautuu pois radalta nopeuden ollessa hieman yli 70 km/h.
Video testistä on nähtävissä täältä:
https://teknikensvarld.se/test-nya-skod ... algtestet/
https://autotoday.fi/teknikens-varld-ny ... okokeesta/
Teknikens Värld: Nyt uusi Škoda Octavia ei selvinnyt hirvenväistökokeesta
Kerroimme vastikään Teknikens Värld -lehden hirvenväistökokeesta, jossa hylättiin Škoda Superb ja Volkswagen Passat.
Nyt uudelle neljännen sukupolven Škoda Octavialle kävi samoin.
Škoda Superb ei omassa testissään selvinnyt hirvenväistöstä nopeudella 72 km/h, ja samoin kävi Octavian kanssa.
Testaajat yllättyivät Octavian ongelmasta, koska auton pysähtyminen nopeudesta 100 km/h onnistui 34,2 metrin matkalla.
Se on Teknikens Världin mukaan huipputulos.
Testaajien mukaan Octavian ajonhallinta ei toimi kunnolla hirvenväistössä.
Auto aliohjautuu pois radalta nopeuden ollessa hieman yli 70 km/h.
Video testistä on nähtävissä täältä:
https://teknikensvarld.se/test-nya-skod ... algtestet/
-
Antagonisti
- 'Admiral'

"Koronapaska" on reilussa kahdessa kuukaudessa tappanut esim. USA:ssa yli 100 000 ihmistä...Diizei_ kirjoitti: 28 Touko 2020, 21:55 Se on hauska kun tällä koronapaskalla perustellaan mitä erikoisimpia asioita. Ei luulis yhden anturin saaminen olla ylivoimaista.
Jos autotehtaan omat varastot on matalalla (kukaanhan ei pidä mitään isoja varastoja, koska se syö yrityksen katetta) ja jos sille autotehtaalle abs-antureita tekevä alihankkija, tai joku sen alihankkijan alihankkijoista on kiinni 2-3kk niin mielestäni tilanne on aika ennalta-arvaamaton ja siksi ylivoimainen.
Kirjoittelin tänne noin kuukausi sitten kun sain 7udwn Insignian ajoon. Sen kanssa on nyt kaksi kertaa käyty Länsiautossa takuuhomnien takia ja kolmas kerta tulossa. Se pieni roska maalipinnassa jonka aikoivat kiillottaa pois ei ollutkaan kiillotettavissa ja koko konepelti maalataan. Lisäksi apukuskin penkin runko vaihdetaan kun siinä oli ilmennyt jotain kun verhoilu oli irti ja sitä kautta sitten jokin muu ongelma ilmennyt. Kaistavahtia ihmettelen edelleen mutta sille kuulemma ei voi tehdä mitään. Sillä on ikään kuin sihti vinossa ja päästää mut ajamaan noin 30cm yli keskiviivan ennen kuin korjaa. Ei kyllä näin ole mun aikaisemmissa Astrassa ja Insigniassa toiminut. Jatkan siis valittamista.
Ja ihan vinkkinä, jos jollain mittaristo pärisee sillee hassusti kuin sieltä olisi jotain irti niin mun vanhassa ja tässä myös liimattiin mittariston pohja. Se auttaa ainakin ensimmäiseen jossei täysin.
Ja ihan vinkkinä, jos jollain mittaristo pärisee sillee hassusti kuin sieltä olisi jotain irti niin mun vanhassa ja tässä myös liimattiin mittariston pohja. Se auttaa ainakin ensimmäiseen jossei täysin.
Opel Insignia Grand Sport 2020 165T
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Opel Insignia Grand Sport 2018 1.6 CDTI
Opel Astra K 2017 1.4 Spotrs Tourer
Opel Astra G 2000 2.0 16V Sport
Opel Manta -77 2.0i GSi
Kannattaa sitten tarkistaa huolella, että maalauksen jälkeen ei näy sävyeroja konepellin ja muun korin välillä. Itselläni muutaman kuukauden ikäisen Astran koko ovi meni vaihtoon, kun eräs "sankari" peruutti siihen parkkipaikalla. Kun noudin auton korjaamolta (merkkiliike), niin kahden metrin päästä auto näytti oikein hyvältä. Sitten vasta joskus myöhemmin huomasin, että ovi olikin hieman vaaleampi muuta koria. Eron huomasi, jos autoa sattui katsomaan hieman viistosta kulmasta. En jaksanut enää lähteä reklamoimaan, kun erinäisten syiden takia auto meni muutenkin aika pian vaihtoon. Mutta ainakin jatkossa muistan, että täytyy katsoa todella tarkkaan läheltä ja kaukaa ja eri kulmista, että on varmasti maalattu kunnolla.Piude81 kirjoitti: 30 Touko 2020, 10:54 Kirjoittelin tänne noin kuukausi sitten kun sain 7udwn Insignian ajoon. Sen kanssa on nyt kaksi kertaa käyty Länsiautossa takuuhomnien takia ja kolmas kerta tulossa. Se pieni roska maalipinnassa jonka aikoivat kiillottaa pois ei ollutkaan kiillotettavissa ja koko konepelti maalataan. Lisäksi apukuskin penkin runko vaihdetaan kun siinä oli ilmennyt jotain kun verhoilu oli irti ja sitä kautta sitten jokin muu ongelma ilmennyt. Kaistavahtia ihmettelen edelleen mutta sille kuulemma ei voi tehdä mitään. Sillä on ikään kuin sihti vinossa ja päästää mut ajamaan noin 30cm yli keskiviivan ennen kuin korjaa. Ei kyllä näin ole mun aikaisemmissa Astrassa ja Insigniassa toiminut. Jatkan siis valittamista.
Ja vaikka olisi uudempikin auto, niin näköjään sävyeroja voi silti syntyä maalauksessa. Maallikkona sitä luulee, että sävyeroja voi helpommin muodostua nimenomaan silloin, kun kyseessä on vanhempi auto ja myöskin kuluneempi/haalistuneempi maalipinta.
Nyt tuli sitten haettua 18.5 insignia hyvillä varusteilla. Onkohan autojen wifi pois päältä ja miten sen saisi päälle? Asetuksista ei löydy wifiä ja jos klikkaa ”ohjelmistopäivitys” niin sen kautta pääseen wifi asetuksiin, mutta wifiä ei voi kytkeä päälle. Ohjekirjan mukaan asetuksista pitäisi löytyä wifin asetukset.
Kokemuksia on uudelleenmaalauksesta valitettavasti. Valkoista Abalone Whiteä kuulemma mahdoton saada sellaiseksi, etteikö se jossain valossa tai jostain kulmasta näyttäisi erilaiselta. Mulla kaksikin kertaa maalattu takapuskuri, kun en ekaa kertaa hyväksynyt. Hyväksi kehuttu ja arvostettu automaalaamo. Nyt toisen kerran jälkeen 90% tilanteista takapuskuri menettelee, mutta tietyssä valossa sävyeroa on. Maalihan on kolmikerrosväri, joten erittäin haastavaa saada pohjavärin ja helmiäisen suhde oikeaksi. Mutta tämä nyt on sellainen asia, että sitä ei huomaa jos ei tiedä mitä ja miten katsoa. Yleensäkin valkoisten puskurien saaminen samaan sävyyn korin kanssa on haastavaa. Astra K:n puskurit kellastuivat myös ajan kanssa. Volvoissa mm. Xc40 ja Xc60 metallinhohtovalkoisissa nähnyt puskurien olevan eri sävyä korin kanssa.
Minä tilasin itse polttoaineen paineanturin jenkeistä, kun merkkiliike ei tiennyt koska sitä saa tehtaalta. Denson anturi, joten sitä on monessa GM:n merkeissä käytössä. Liike hyvitti sitten minulle. Kertoivat että mm. antureiden saanti on PSA-kaupan myötä hankalaa, koska ovat vaihtamassa toimittajia samaksi kuin ranskalais-merkeissä. Ja oli viime kesänä ennen korona-aikaa. Joten ei johdu koronasta, vaikka joku niin väittäisi.Diizei_ kirjoitti: 28 Touko 2020, 21:55 Se on hauska kun tällä koronapaskalla perustellaan mitä erikoisimpia asioita. Ei luulis yhden anturin saaminen olla ylivoimaista.
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018