ajotietokone kellon sijaan

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

Mulla on kyllä sellainen vaalean kellertävä liitin... napojen määrää en muista... Ei voi erehtyä...
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Loyal »

On 2003-12-06 20:36, Veekuus wrote:
Mulla on kyllä sellainen vaalean kellertävä liitin... napojen määrää en muista... Ei voi erehtyä...

Joo ei ole kuin se yksi vapaana, mut ei se sovi siihen :sad: Noissakin on varmaan eroja, siis liittimissä/malleissa...

Meen maanantaina Opelille ja selvitän asian siellä..
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Noniin, nyt on sitte ajotietokone vecussa kiinni ja se toimii, mutta tuolta käkkiksen alta löyty sellanen valkonen liitin ja mulla on katkasijassa musta hieman pienempi liitin. Kummassakin liittimessä on 5 johtoa ja numerot 1,2,3,4 ja 6 kytkettynä. Toi mun tietsa on ollu aiemmin omegassa kiinni ja siinä on sitten vissii erilainen liitin. Uskaltaskohan ihan vaan randomilla repii piuhat irti tosta katkasija johtdosta ja iskee ne siihen autossa olevaan valkoseen liittimeen kiinni vaikka apikoilla tai jollain. Yks piuha on varmaan maa... Onkohan kukaan tehny tollasta jubaa omaan pirssiinsä?
undoman27
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja undoman27 »

Vectra 2.0i CDX. Löytyykö tuo johto mitenkään käsi kopelolla?
Meinaan kun en saa sitä johtosarjaa liikkun yhtään mihinkään suuntaan on niin pirun tiukassa!
Otin hansakalokeronkin pois ja yritin liikuttaa/repiä sitä johto sarjaa mutta kun ei liiku niin ei.
Entäs missä kohtaan se katkasian liitimen pitäis sitten sijaita??
- Vectra -98 Caravan x20xev sport x 2, Vectra -01 2.2
- Calibra -92 c20xe, Calibra - 96 x25xe,Calibra -92 c20ne
- Astra -94 Hatzback GSI, Corsa -85 Sedan 1.2s x 2
- Audi A8 4.2 -97, VW Passat -99 4x4 1.8T
Temezz
'Senator'
'Senator'

Ajotietokoneella varustettujen A-Vectrojen/Calibrojen omistajat huomio, Voiskohan joku olla niin ahkera et kävis nappamassa kuvan omasta ajotietokoneen nappien liittimestä, siis siitä mihin nappien johto on autoon liitetty. Jos siitä näkyis piuhojen värit niin voisin sen perusteella kytkee noi omat nappulat kiinni..kiitos jo etukäteen!! Sen saa aika helposti esiin ku kaivaa siitä kasijarrukahvan alta sen muovin irti, lähtee ihan ruuvarilla kampeemalla.

undoman27: mulla oli toi piuha ihan irrallaan hanskiksen vieressä ja nappien johto tuon käkkiksen alla, mutta ne oli kyllä sen näköset et mun vecussa on aiemminkin ollu ajotietsa ja mallihan oli 2.0GLSi -90 eli en tiiä kuin se eroaa CDX mallisesta, ainakin pata on sulla varmaan joku 16-venanen...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Temezz on 2004-02-25 10:07 ]</font>
TerZZa
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja TerZZa »

Jos joku vielä viitsisi selventää..?

Onko 8v malleissa liitintä ajotietokoneille ollenkaan... Olen saanut jotenkin ristiriitaisen kuvan asiasta näitä lukiessäni? Minulla kyseessä 2.0i GLS 8v -90, johon pitäisi saada ajotietokone...

Selvennyksestä kiitollinen! Jos joltakulta jää ylimääräiseksi Digitaalikello A1 malliin tämän topiccin prosessin jäljiltä tarjoa kiireesti minulle!
Temezz
'Senator'
'Senator'

No terzza, ainakin mulla oli tollanen liitin hanskiksen vieressä ja auto on täsmälleen sama kun sulla, moottoria ja vuosimallia myöten.
Sami_S
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Sami_S »

Kertokaahan hyvät ihmiset onko tää mahdollista myös B mallin Vectrassa?? Kiitos jo etukäteen!
undoman27
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja undoman27 »

No niin tietsikan johto löytyi!!
olisko kellään tietoa, että käykö tuo punakantisen(GT) 16v tietsikka tuohon 16v ecoteciin?
Vai onko niissä eri softat, kun toinen on motronic ja toinen siemens järjestelmä.
Veccu-c20xe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccu-c20xe »

On 2004-02-25 10:04, Temezz wrote:
Ajotietokoneella varustettujen A-Vectrojen/Calibrojen omistajat huomio, Voiskohan joku olla niin ahkera et kävis nappamassa kuvan omasta ajotietokoneen nappien liittimestä, siis siitä mihin nappien johto on autoon liitetty. Jos siitä näkyis piuhojen värit niin voisin sen perusteella kytkee noi omat nappulat kiinni..kiitos jo etukäteen!!

<font size=-1>[ This Message was edited by: Temezz on 2004-02-25 10:07 ]</font>
No minä vilkasin kytkentäkaaviosta tämän jutun.

Valkoinen liitin on 8-napainen, josta pinnit 1,2,3,4 ja 6 on kytketty.
1 ruskea-musta -> 14
2 ruskea-punainen -> 42
3 ruskea-sininen -> 41
4 ruskea-valkoinen -> 28
6 ruskea-keltainen -> 27

Eli nuo pinnit 14,42,41,28 ja 27 on ilmeisesti sen kytkimen liitin numeroita.

Jospa tästä olis jotain apua.
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Jos tuo ajotietokone on ollut jossain autossa toiminnassa niin kyllä ne opelilla pystyvät sen softan vaihtamaan oikeaksi. Itselläni mm. on alunperin 2.0 omegan ajotietokone tuossa ompussa ja vaihtoivat siihen opelilla senatorin 3l 24v aut. ohjelman, kun omegan 3 litraisen ohjelmakoodia eivät löytäneet. Nopea homma oli ja onnistui tech-1:llä.
Astra F Cabrio 1.8i 16v man. kesät, Corsa C 1.8 GSi talvet
Vectra B caravan 2.0i 16v man. vaimon kulkine.
Temezz
'Senator'
'Senator'

Juu kiitti vaa Veccu-c20xe, juurikin noinhan se menee ku innoistuin itse yleismittarilla pulailemaan ja selvitin ton siis pidemmän kaavan mukaan. Joka tapauksessa nyt on siis ajotietsan napit kiinni ja mä pistin ne sellasella patenttimallisella ratkasulla, jossa yhdistin navat irtonaisilla johdoilla.
Eli siis jos joltakin löytyy autosta valkoinen 8-nap. liitin noille napeille, mutta napeissa onkin musta 6-nap. liitin, niin kummassakin liittimessä on nastat 1,2,3,4 ja 6 kytkettynä ja ei muuta ku yhdistää noi vastaavaan numeroon niin hyvin pitäis skulata.

Ja sitten vielä pieni kysymys: Onko ajotietokoneen softassa jotain eroa jos on sama kone mutta erilainen vaihteisto eli automaatti tai manuaali?? Itsellä on automaattiaski tuossa vecussa.
Loyal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Vieläkö täällä näitä mietitään...
Mä just 3kk sitten taistelin näitten kaikien juttujen kans.

Eli niitä napin liittimiä oli kahenlaisia, mullkin tuli eka väärä nappi.

Sit softaa (promeja) on kahenlaista, 2.5l softa ja 2.0l promi. Jos asennat jälkeenpäin niin käy tarkistuttaa opelilla se softas vielä koska sekin menee mallikohtaisesti kuulema... Toimii ja voi näyttää melkein oikein, mut ei kumminkaan oikein. Mulla se näyttää 2.0 litrsen promilla 999km bensaa jäljellä ja sit kulutus jotain 2,7l/100.
Ne päivittää sen opelilla ja muutenkin katsoo et se skulaa oikein.

Mun tapauksessa, mulle myytyy paska tietokone, missä ei ollu promia, eli sitä nappia tietokoneen perässä. Se osa on sen koneen aivot. Mulla pitäs olla se 2,5l promi, mitä ei vittu tietenkää oo ku opelilla ja se kustantaa 80€. Sen koneen päivittäminen opelilla maksaa 5-10€ ja on ihan 5-10min homma.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Loyal on 2004-03-02 15:54 ]</font>
vesa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja vesa »

On 2004-03-02 15:51, Loyal wrote:
Vieläkö täällä näitä mietitään...
Mä just 3kk sitten taistelin näitten kaikien juttujen kans.

Eli niitä napin liittimiä oli kahenlaisia, mullkin tuli eka väärä nappi.

Sit softaa (promeja) on kahenlaista, 2.5l softa ja 2.0l promi. Jos asennat jälkeenpäin niin käy tarkistuttaa opelilla se softas vielä koska sekin menee mallikohtaisesti kuulema... Toimii ja voi näyttää melkein oikein, mut ei kumminkaan oikein. Mulla se näyttää 2.0 litrsen promilla 999km bensaa jäljellä ja sit kulutus jotain 2,7l/100.
Ne päivittää sen opelilla ja muutenkin katsoo et se skulaa oikein.

Mun tapauksessa, mulle myytyy paska tietokone, missä ei ollu promia, eli sitä nappia tietokoneen perässä. Se osa on sen koneen aivot. Mulla pitäs olla se 2,5l promi, mitä ei vittu tietenkää oo ku opelilla ja se kustantaa 80€. Sen koneen päivittäminen opelilla maksaa 5-10€ ja on ihan 5-10min homma.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Loyal on 2004-03-02 15:54 ]</font>
Mullakin on tuollanen vectra-A 2.5, ja mieli tekis ajotietokonetta. Siis mitä tarkoitit kun sanoit "missä ei ollu promia, eli sitä nappia tietokoneen perässä" sitäkö valinta nappia joka on keskikonsolissa vai onko se siinä näytössä.
juha777
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juha777 »

eiköhän aiheesta vois tehä jutun tonne vinkit osioon?
Vastaa Viestiin