Hei Opel tuntijat! Mikä olisi toimiva moottorin lämmititn Zafira 2,0 dsl vm.13? Huollot antavat toisistaan varoittavia lausumia: letkulämmitin voisi aiheuttaa ongelmia moottorin ohjausjärjestälmälle, niin että ei käynnistyisi. (merkkiliikkeen arvio). Toinen taas: letkulämmitin on osoittaunut huonoksi käytössä. (ei merkkiliike). Tänään suositeltiin säteilylämmitintä (merkkiliike), mutta varaosaliike: ei sellaista, siinähän lämpiää vain kuski.
Ota tästä sitten selvää! Hyvät osaajat, mihin luottaisitte?
Moottorin esilämmitys
- kadett90
- OCF Member 2024

Re: Moottorin esilämmitys
Mulla oli Astrassa toi säteilylämmitin ennenkuin asensin webaston niin kyllä sillä pärjäs ihan hyvin.
Toki eihän se nyt noiden muiden vertainen ole mutta lämmitti se koneen plussan puolelle.
Toki eihän se nyt noiden muiden vertainen ole mutta lämmitti se koneen plussan puolelle.
^kuinka pitkää sulla lämmitti jotta veden lämmöt meni esim. 15asteen pakkasella plussan puolelle?
Mitä noita itse muutaman asentanut,nii ne oman käsityksen mukaan pyrkivät lämmittämään lähinnä vain öljypohjaa.Eli notkistamaan öljyä starttauksessa.
Pelkällä sisälämmittimelläkin meinaan pärjää hienosti
Mitä noita itse muutaman asentanut,nii ne oman käsityksen mukaan pyrkivät lämmittämään lähinnä vain öljypohjaa.Eli notkistamaan öljyä starttauksessa.
Pelkällä sisälämmittimelläkin meinaan pärjää hienosti
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
- kadett90
- OCF Member 2024

En nyt tarkkaan muista siitä on niin kauan aikaa mutta muistan että tarkistin piilovalikosta niin kone oli plussan puolella.
Juuri näinRookeri kirjoitti: 28 Joulu 2020, 13:43 Ehdottomasti letkulämmitin vesipumpulla. Säteilylämmittimen voi jättää sinne kaupan hyllylle.
Itse vaihdoin omaan Z19DTR koneeseen vesikiertoisen 1000 W letkulämmittimen tälle talvelle ja öljypohjan säteilylämmittimen paiskasin jordaniaan. Yhtenä päivänä sain jo tässä ennen joulua testattua 10 asteen pakkasella vajaan 2 tunnin lämmityksellä. Startissa ei edes hehkun valo vilahtanut, niin lämpimäksi kone menee.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com