Olen googlettanut syitä mutta tarkkaa vastausta en ole löytänyt mutta monta vaihtoehtoa on tullut vastaan.
Auto on elokuussa hankittu manuaali 2012 farmari ja mittarissa 172tkm. Ongelmana oli jo syksyllä kylmänä käynnistettäessä kesti hetken (pari sekuntia) että öljynpaine poisti venttiilien välyksen jolloin käyntiääni normaalisoitui. Lämpimänä käynnistettäessä sitä ei viivettä ei ole. Nyt kovemmilla pakkasilla välyksen poistuminen kestää pitkään tai sitten tulee ilmoitus alhaisesta öljynpaineesta. Kun sammuttaa moottorin ja käynnistää hetken päästä uudestaan niin sitten löytyy tarvittava öljynpaine, pienellä viiveellä tosin. Koneessa tuoreet GM öljyt ja suodatin.
Onko tiedossa mikä aiheuttaa hitaasti nousevan öljynpaineen? Onko syynä:
- kulunut tai rikkoutumassa oleva öljypumppu?
- tukkeutunut sihti imuputkessa?
- venynyt jakoketju?
- sisäinen öljyvuoto esim. ketjun kiristimessä venyneen ketjun takia?
Vaikuttaa sitä että öljykanavisto valuu tyhjäksi jolloin paineen nousua pitää tovi odottaa mutta miksei sitä kerry ollenkaan?
Öljypumpun kupeessa ovat takaisku- ja ylipaineventtillit, onko niissä ollut murheita?
Öljynvaihdon yhteydessä astian pohjalta löytyi kolme pientä vaalean ruskeaa muovinpalasta, ilmeisesti ketjuohjarin osia?
Astra J A14NET alhainen öljynpaine käynnistettäessä
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Re: Astra J A14NET alhainen öljynpaine käynnistettäessä
Sama vika oli z12xe koneessa, jakoketju rallatti ja huusi välillä järkyttävästi ja lopulta ei ajovalot pelanneet. Oli syönyt jakoketju jakopään naamativisteen poikki ja urat lohkoon asti ja kannentiiviste vuoti jakopään sisään.
Öljypumppu on jakopään kotelossa venttiileineen joten sen vaihto on käytännössä sama operaatio kuin jakoketjun vaihdossa. Minulla on yksi uusi jakopään kotelo ylimääräisenä rompetorilla,
viewtopic.php?f=15&t=256645
Öljypumppu on jakopään kotelossa venttiileineen joten sen vaihto on käytännössä sama operaatio kuin jakoketjun vaihdossa. Minulla on yksi uusi jakopään kotelo ylimääräisenä rompetorilla,
viewtopic.php?f=15&t=256645
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Kiitos tiedosta.
Mistä kohtaa ketju oli syönyt tiivisteen rikki?
Tuossa linkki venäjällä suoritettuun öljypumpun vaihtoon jossa hyvä kuvat kotelosta ja koneen päädystä:
https://www.drive2.ru/l/470926603686248849/
Mistä kohtaa ketju oli syönyt tiivisteen rikki?
Tuossa linkki venäjällä suoritettuun öljypumpun vaihtoon jossa hyvä kuvat kotelosta ja koneen päädystä:
https://www.drive2.ru/l/470926603686248849/
Minulla teki G Astra juurikin noin kun oli imusihti tukossa. Joku oli joskus irroittanut öljypohjan ja käyttänyt liikaa tiivistesilikonia joka pursui sisäpuolelle ja oli irronnut. Oli muuten aika tiukassa. Ensin teki vähemmän ja lähti kiertämään öljyt mutta kun ilmat kylmeni kesti kauemmin kunnes lopulta tukkeutui kokonaan. Onneksi ei mitään vaurioita tullut muualle.