Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Nanocell
'Kadett'
'Kadett'

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nanocell »

larha kirjoitti: 26 Maalis 2021, 19:28 Onko tietoa kenelläkään? Auto vm 2017 ja keskinäyttö pimeni. Ei kokonaan eli peruutuskameran kuva tulee kun laittaa pakin päälle, mutta
muuten näyttöön ei tule mitään eloa. Myöskään mitään ääntä ei saa kuulumaan.
Onko laite nyt vain paalikamaa ja ainoa jäljellä oleva tehtävä on mennä kantamaan repullinen rahaa marmorille :banghead: ?
Minulla oli sama ongelma, joka korjattiin vaihtamalla autoon uusi akku. Eli vika oli siis parhaat päivänsä nähneensä akussa ei näytössä!
larha
'Agila'

Viesti Kirjoittaja larha »

Nanocell kirjoitti: 27 Maalis 2021, 08:32
larha kirjoitti: 26 Maalis 2021, 19:28 Onko tietoa kenelläkään? Auto vm 2017 ja keskinäyttö pimeni. Ei kokonaan eli peruutuskameran kuva tulee kun laittaa pakin päälle, mutta
muuten näyttöön ei tule mitään eloa. Myöskään mitään ääntä ei saa kuulumaan.
Onko laite nyt vain paalikamaa ja ainoa jäljellä oleva tehtävä on mennä kantamaan repullinen rahaa marmorille :banghead: ?
Minulla oli sama ongelma, joka korjattiin vaihtamalla autoon uusi akku. Eli vika oli siis parhaat päivänsä nähneensä akussa ei näytössä!
Itellä akku vaihdettiin lokakuussa 2020. Toki jos lautausjärjestelmässä on vikaa niin akun saa tuosa ajassa pilalle mutta katotaan.
Pitänee maanantaina käydä kysymässä selvittely aikaa huollosta.
mika_ahven
'Agila'

Viesti Kirjoittaja mika_ahven »

Onko kenelläkään intoa päivittää Insignia B vanteita parempaan? Mulla olisi auto menossa 2 viikon päästä vaihtoon ja Irmscherin 20 tuumaiset Heli Star vanteet olisi menossa auton mukana. Jos jollain on tarvetta näille vanteille niin mielelläni vaihtaisin ne jonkun kanssa, joka arvostaa ulkonäköä, kun autoliikettä ei kiinnosta mitkä vanteet siinä on alla. (kuhan kahdet sarjat)
usvaa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja usvaa »

otj kirjoitti: 26 Maalis 2021, 22:54 ^Todennäköisesti laite rikki. K-Astraan kun vaihdettiin takuuseen, maksoi kuulemma 1400 euroa.

Insignia lähti tänään vaihtoon 139 tkm ajettuna. Matka sujui vallan mukavasti ja huolettomasti, ainoa takuunalainen juttu oli jarrusatulan herkistely ja samalla vaihtoon menneet jarruosat. Auto toimi kaikin puolin erittäin hyvin ja nyt Ford Kuga plugarin vaihtuessa tilalle jää Opelista kaipaamaan varsinkin runsaita ja tyylikkäitä sisätiloja sekä erinomaisia penkkejä. Mutta kaikessa on puolensa, nykyisiin ajoihin vaan ei diesel oikein ole mielekäs. Toisaalta kilsoja alkoi olla sen verran paljon, että tässä vaiheessa oli hyvä laittaa auto kiertoon.
Ihan kiinnostava auto tuo kuga phevikin, kävin itsekin sellaista katsomassa kun tulivat myyntiin. Sisältä se ei kyllä ole kovin erikoinen.
Tuliko Kuga tehdastilauksena vai varastosta? Noissahan oli pitkään akkujen kanssa ongelmia, niin että autoja ei saanut ladata.
Kysyitkö muuten hyvitystä vastaavaan Grandland PHEV:iin?
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

otj kirjoitti: 26 Maalis 2021, 22:54 ^Todennäköisesti laite rikki. K-Astraan kun vaihdettiin takuuseen, maksoi kuulemma 1400 euroa.

Insignia lähti tänään vaihtoon 139 tkm ajettuna. Matka sujui vallan mukavasti ja huolettomasti, ainoa takuunalainen juttu oli jarrusatulan herkistely ja samalla vaihtoon menneet jarruosat. Auto toimi kaikin puolin erittäin hyvin ja nyt Ford Kuga plugarin vaihtuessa tilalle jää Opelista kaipaamaan varsinkin runsaita ja tyylikkäitä sisätiloja sekä erinomaisia penkkejä. Mutta kaikessa on puolensa, nykyisiin ajoihin vaan ei diesel oikein ole mielekäs. Toisaalta kilsoja alkoi olla sen verran paljon, että tässä vaiheessa oli hyvä laittaa auto kiertoon.

Auto oli erinomaisessa kunnossa vielä näillä kilsoilla. Teknisesti katsauksessa puhtaat paperit sekä hyvät jarrut ja iskarit. Tosin takapalat olis tulleet pian vaihtoon. Korissa oli jonkin verran kiveniskemiä ja pieniä painaumia, mutta yleisesti ottaen siisti. Sisusta ei ollut kulunut eikä nuhjaantunut, tietysti farkkujen sinistä oli kuskin penkissä aika lailla, sitä saa liikkeen fiksarit sitten poistella.

Keskikulutus koko matkalle oli 6,3 l/100 km. Polttoainekustannukset dieselin nykyhinnalla näin ollen dieselvero mukaan lukien sellaiset 11-11,50 e/100 km. Talvirajoituksilla pääsi kummemmin yrittämättä maantiekulutuksissa mataliin vitosiin, mutta kaupungissa momentinmuunninloota syö polttoainetta. Katsotaanpaa, mihin Kugalla pääsee keskikulutuksissa kun ahkerasti latailee. Muutenkin huollot oli aika edullisia, 200 euroa ns. pieni huolto ja 400 euroa iso huolto. Huoltoväli 30 000 km. Ainoa ylimääräinen huoltokulu oli uuden akun vaihto tänä talvena. Insignia on hyvä auto ja paras sekä kallein auto mitä on tullut omistettua. Kuga tuntuu tietyssä määrin downgreidaukselta, vaikka about saman hintaluokan auto onkin, mutta sopii toki paremmin nykyisin tarpeisiin ja toisaalta siinä on asioita, jotka on paremmin kuin Opelissa. Ja on mukava vaihtelun vuoksi välillä omistaa joku muu kuin valkoinen farmariauto.

Hyvitykset Opelista olivat melkoisen heikkoja kaiken kaikkiaan, mutta loppujen lopuksi sain puristettua ihan tyydyttävän kaupan. Auto menetti kolmessa vuodessa yli puolet arvostaan. Suurimmaksi syyksi myyjät sanoivat kilometrit ja varsinkin dieselin, tuon paholaisen epäpyhän keksinnön.

Täällä pyöriminen varmaan vähenee, mutta seurailen Opelia jatkossakin mielenkiinnolla. Uutena ostamani 4 Opelia ovat kaikki olleet luotettavia ja hyviä autoja, usko merkkiin PSA:sta huolimatta vahva.
Itsekin kannatan automerkkien välillä sukkulointia, saa paremman yleiskäsityksen siitä mikä eri automerkeissä on keskimääräistä parempaa ja mikä huonompaa. Olen siinä mielessä merkkimyyjän painajainen, että minua ei varmaan nähdä samassa diilershipissä toista kertaa :D Ja onhan se vaihtelu muutenkin ihan terveellistä. Opelini on nyt vasta kolme vuotta vanha ja en ole tätä vaihtamassa vielä useampaan vuoteen. Toivottavasti sähköautojen akkutekniikka (hinta per kWh ja kapasiteetti) kehittyy seuraavien vuosien aikana sen verran, että seuraavaksi autokseni voisin jo ottaa täyssähköauton. Hybridi on mielestäni vain keinotekoinen sekasikiö matkalla täyssähköautoja.

Vaikka tämä nykyinen autoni onkin ollut kaikin puolin erittäin positiivinen yllätys (Opelin maine ei kuitenkaan ole sitä parasta, joka näkyy jälleenmyyntihinnassa), en tällä hetkellä usko vielä uskaltavani mennä täysin ransalaisiin tuotteisiin, joten seuraava valinta on sitten varmaan jotain muuta kuin fabriqué en France....ehkä...never say never....no sen näkee sitten :-)

p.s. Käyppä välillä täällä Opel-ryhmässäkin kertomassa ne suurimmat erot mitä Kugassa oli Obelix:iin verrattuna. :peukku:
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Toki, tässäpä niitä eroja. Kuga tietysti ihan erilainen auto koriltaankin. Sisätilojen tyylikkyydessä tai materiaaleissa ei pärjää Insignialle. Penkit Insigniassa todella hyvät, mutta Kugaankin saa kyllä hyvän ajoasennon. Tilat muuten Kugassa hyvät, mutta kontti on toki cittarityyliin pienempi, vaikka luokassaan ihan jees.

Mutta voimalinja on kyllä Kugassa todella hyvä. Sähköllä olen päässyt 53 km, pidemmälläkin reissulla tulee paljon sähköisiä kilsoja, vaikka akku olis jo tyhjentynyt. Keskikulutus nyt 2,4 l/100 km ekan 600 km aikana. Pidemmän 316 km reissun keskikulutus oli 3,3 l/100 km, josta sähköllä meni 177 km, josta ladatun sähkön osuus oli n. 90 km, loput on regenin ym. tekemiä kilsoja. Jos haluaa leikkiä, sporttimoodissa 225 hv liikuttaa isohkoa ja painavaa autoa melkoisen kevyesti.

Kaipaan Insigniasta tiettyjä asioita, kuten penkkejä ja HUDia, mutta en pätkääkään dieselin raksutusta tai varsinkaan hiukkaspolttoja. Minulle täyssähköauto ei ole ratkaisu, koska työn puolesta joudun siirtymään välillä 400-500 km päivämatkoja ja ajamaan myös alueilla joissa on huonot latausmahdollisuudet. Mutta kyllähän sähköajo on niin koukuttavaa ja mukavaa, että ehdottomasti kun ranget kasvaa ja latausverkostot paranee, niin siirryn täyssähköön. Ehkäpä tilanne on 3 v päästä jo erilainen.

Grandland ei jotenkin napannut. Olen sitä polttiksena pariin otteeseen koeajanut. Tilat häviää Kugalle. Lisäksi käytetty hybriditekniikka ei tyhjällä akulla tarjoa ihan yhtä taloudellista menoa, kun Fordin ja Toyotan vastaavat. Hyvä auto sekin on, mutta fiilikset ei nyt vaan kallistaneet valintaa siihen. Myös Tiguan oli vaihtoehto, mutta sitä olisi saanut odottaa kauan, eikä siinäkään voimalinja tyhjällä akulla pärjää taloudellisuudessa Kugalle.

Kuga on myös ainakin kitkoilla todella hiljainen auto. Kesärenkailla jää nähtäväksi, mutta ero Insigniaan on iso, olen sitäkin kitkoilla kokeillut.

Jotta ei menisi ihan ohi aiheen, Insignia on luokassaan kyllä hyvä auto ja toimi minulla todella luotettavasti. Merkin arvostus tosiaan näkyi vaihtoon viedessä. Ehkä heikoin lenkki on janoiset voimalinjat ja hybridien puute. Sekään ei ole ongelma, jos vaikka ajaa vähän tai ei koe asiaa merkitykselliseksi.
marlii
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja marlii »

Kuga on kyllä tuona plugarina erittäin houkutteleva paketti. Kaikki varusteet tietenkin runsaita kun autoverotus ei rasita. Hyvän näköinen auto oikeasti kun kaikista Fordeista ei voi ihan samaa sanoa (lähinnä Mondeo). Insignia varsinkin itsellä on sellainen paketti jota ei voi vaihtoon viedä vuosikausiin. Sain kuitenkin lähes ilmaiseksi exucutive varusteet, mutta niitä ei todellakaan kannata jakaa pois vasta kun kilometrit niin sanoo. Silloin ollaan selkeästi sähköautoissa. Myös kakkos auto Corsa menee tod. näk suoraan sähköön. Polttoaineet kallistuu siihen tahtiin että pakko. Crossover kokelas olin itse aikanaan ja totesin, että ajettavuus on parempi mitä pienempi maavara. Jos neliveto niin maavarasta hyötyä ja auto toimii niinkuin maavara antaa olettaa. Sen puolesta hylkäsin nämä cross overit jo ekan ja tokan Qashqain aikaan.
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
otj
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja otj »

Jos nyt vielä verrataan ajettavuutta Insigniaan, niin Insigniahan on aivan erinomainen matka-auto, mukava ja suuntavakaa, ohjaus myös todella hyvä. Istuu tiessä hyvin ja myöskin huonoimmista keleissä käyttäytyy loogisesti, sillä kyllä pärjää kelissä kuin kelissä. Cittareista kyllä myös Kuga ja Tiguan ovat hyviä ajaa kaikin puolin, eikä korkeus tunnu. Sen olen huomannut, että sohjoisella tiellä tuo Kugan 1900 kg:n paino tuntuu, jotenkin hieman levottomaksi tekee. Qashqai on kenties luokkansa huonoin ajettava, joten ei oikein ole hyvä mittapuu verrattuna sitten matalampiin autoihin.

Insignia jäi itselläni todennäköisesti viimeiseksi "peruspolttikseksi", mutta se olikin hieno tapa päättää yksi aikakausi. En ole vielä mitään autoa vaihtoon viedessä tuntenut haikeutta, mutta Insignian kohdalla on kyllä pakko myöntää, että sitä vähän ikävä jäi. Vaihdossa tuli taas hyvin konkreettisesti nähtyä se, että hyvät varusteet eivät vaihdossa paljoa paina. Kiinnostaa lähinnä, onko 2 renkaat, vetokoukku ja Webasto. Mutta ainakin itse haluan ajaa hyvin varustellulla autolla, joten parasta vaan hyväksyä, että näin se menee.

Minulle on tärkeää myös hyvä äänentoisto ja Insignian Boset soi kyllä mukavasti. Ehdoton varuste rastia Insigniaan mukaan, jos äänentoistoa arvostaa. Kugassa on Bang & Olufsenin audiopaketti, joka soi kanssa aika hyvin, mutta matalaa bassoa tuli Bosen paketissa paremmin.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nupaha »

otj kirjoitti: 01 Huhti 2021, 05:30 Jos nyt vielä verrataan ajettavuutta Insigniaan, niin Insigniahan on aivan erinomainen matka-auto, mukava ja suuntavakaa, ohjaus myös todella hyvä. Istuu tiessä hyvin ja myöskin huonoimmista keleissä käyttäytyy loogisesti, sillä kyllä pärjää kelissä kuin kelissä. Cittareista kyllä myös Kuga ja Tiguan ovat hyviä ajaa kaikin puolin, eikä korkeus tunnu. Sen olen huomannut, että sohjoisella tiellä tuo Kugan 1900 kg:n paino tuntuu, jotenkin hieman levottomaksi tekee. Qashqai on kenties luokkansa huonoin ajettava, joten ei oikein ole hyvä mittapuu verrattuna sitten matalampiin autoihin.

Insignia jäi itselläni todennäköisesti viimeiseksi "peruspolttikseksi", mutta se olikin hieno tapa päättää yksi aikakausi. En ole vielä mitään autoa vaihtoon viedessä tuntenut haikeutta, mutta Insignian kohdalla on kyllä pakko myöntää, että sitä vähän ikävä jäi. Vaihdossa tuli taas hyvin konkreettisesti nähtyä se, että hyvät varusteet eivät vaihdossa paljoa paina. Kiinnostaa lähinnä, onko 2 renkaat, vetokoukku ja Webasto. Mutta ainakin itse haluan ajaa hyvin varustellulla autolla, joten parasta vaan hyväksyä, että näin se menee.

Minulle on tärkeää myös hyvä äänentoisto ja Insignian Boset soi kyllä mukavasti. Ehdoton varuste rastia Insigniaan mukaan, jos äänentoistoa arvostaa. Kugassa on Bang & Olufsenin audiopaketti, joka soi kanssa aika hyvin, mutta matalaa bassoa tuli Bosen paketissa paremmin.
Sen verran voin vinkiksi Inkkua tilaavalle, että noi perus hifit on surkeat. Mulla oli edellisessä Superbissakin lähes perushifit, mutta ne sentään soi versus nämä surkimukset.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Jubilee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jubilee »

Täytyy kyllä yhtyä tähän Insignian hifi asiaan. Itse en juuri merisäätä kummempaa kuuntele, mutta jos joskus haluaisi kuunnella, niin perus-stereot pitävät huolen, että eipä tarvitse juuri muuta kuunnella kuin sitä merisäätä. Tästä syystä ei tullut tilattua boseja kun tarve on niiiiin satunnaista, että ajattelin vakiosetin riittävän..

Jos nyt jotain autosta muuttaisin, niin ottaisin 200hv mallin ja bosen vehkeet. Inkku on ensimmäinen autoni, jossa jälkikäteen on "harmittanut" stereoiden surkea laatu.

Mutta muilta osin matkaa on taitettu positiivisen puolella. Eilen käytiin ensihuollossa. Huolto tuli eteen jo 10kk ikäisenä ja 11500km ajettuna, mutta öljyillä käyttöikä tämän pidemmälle riittänyt, niin pakko oli käydä. Aiemmin täällä mainitsemistani viat, puutuminen kylmällä koneella, katoavat parkkitutkat yms. eivät yllättäen olleet jättäneet vikakoodeja. Ainoa herjat mitä tutkilta löytyi, oli peruuttaminen liian lujalla vauhdilla ja peruuttaminen liian lujaa peräkärryn kanssa.. ??.. (autossa ei ole vetokoukkua).

Bensaa on talven aikana palanut kaupunkipainotteisessa ajossa 11-12,5l/100km. Onko se paljon vai ei mutta eipä tuo vieläkään näillä ajoilla konkurssiin vie.

Paikallisen länsiauton huollolle täytyy muuten antaa asioinnin helppoudesta ja asiakaspalvelun laadusta 10+.

Ja onnea otjlle Foordista. Aika näyttää tullaanko täällä näkemään samanlainen vaihto :) jos ei nyt vielä, mutta ehkä vähän myöhemmin.
4scon4
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja 4scon4 »

Juuri siksi minäkin tilasin Bosen +tehdaskoukku+2,0 kone 350nm/200hp. Musta, musta, musta on väritys joka on arka mutta yliteippaus 3 viikon päästä niin ei tarvitse naarmuja enää laskea
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Jenkkilässä ovat vaihtaneet Buick Regalin sisarmalliin 6,5” vakioiden tilalle Infinity Reference 6532IX:t, kuulemma paranee toisto huomattavasti noihin peruskajareihin verrattuna.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'

Jaa huonot stereot? Ei minusta perusmallissakaan olleet huonot saati sitten tässä executivessa. No ehkä olen tähän ikään mennessä jo pilannut kuuloni ja hengitellyt liikaa diisselin pakokaasua.
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Juu ei nämä Hinnovation Plus tms. sterkat minusta susihuonot ole, vaikkapa verraten C-Vectran tai A-Inkun Navipakettien mukana tulleisiin vehkeisiin. Puurokorvaksi en kuitenkaan itseäni miellä. Bosesta ei ole minulla kokemusta.
usvaa
'Admiral'
'Admiral'

Tuo bosehan teki ainakin takavuosina mölyvehkeitä ravintoloihin ym. Ei ne edes itse väitä mitään hifiä tekevänsä :)
Vastaa Viestiin