Öljyt?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Onko mahdoton homma vaihtaa itse 2.5 v6 B Omegan lootan öljyt, siis automaatin? Pitääkö ottaa jotain huomioon?
juhal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juhal »

Ensinnäkin ei ole öljyntäyttötikkua. Lootan kyljessä on proppu josta öljy laitetaan laatikkoon. Öljymäärä tarkistetaan moottori käydessä. Eli tarvitset nosturin ja jonkunlaisen pumpun millä saat öljyt sisään laatikkoon kun kaataminen ei onnistu.
Suosittelen että teetät korjaamolla homman.
Samalla kannattaa vaihtaa öljynsuodatin laatikkoon kun öljypohja on muutenkin pakko ottaa irti. Ei ole tyhjennys proppua.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu, taitaa olla parasta viedä jonnekin vaihdettavaksi, mutta taitaa olla melko suolainen hinta sillä...Hmmm, onnistuisko sitten peränöljyt vaihtaa itse? Siinä ei luulis olla mitään ihmeitä... =)
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2004-02-13 17:47, Woody wrote:
Juu, taitaa olla parasta viedä jonnekin vaihdettavaksi, mutta taitaa olla melko suolainen hinta sillä...Hmmm, onnistuisko sitten peränöljyt vaihtaa itse? Siinä ei luulis olla mitään ihmeitä... =)
Tais olla vajaa 40 e kun vaihdatin laatikko öljyt, Castrolia tunkivat sisään. Auto on manuska.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin, kai sitä pitäs jostain kysellä. Olen kyllä kuullu huhuja, että automaattiin vaihto maksais töineen jopa 200€...
Omega B
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Omega B »

On 2004-02-13 17:47, Woody wrote:
Mä vaihdoin ite peräöljyt omaani, siihen ei tarvi kuin imupumpun jolla saa tyhjättyä perästä vanhat pois. öljyt ja öljyn lisäaineen hommasin opelilta.
(Omega b 2,5 V6,myyty pois)(Chevy Astro LT EXT 4X4 4,3 V6,vaihdettu) Nykyisin GMC Van 6.2d
whpracing
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja whpracing »

noh noh ei se kyllä niin paljoa maksa se laatikon öljyn vaihtaminen enintään satasen luokkaa...
OSTIN PARHAAN ELÄN LEVEÄSTI - O P E L
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Hmm, ei kellään olisi kuitenkaan tarkempia ohjeita tuon laatikon öljyn vaihtoon? Luulis ne saavan kuitenkin itsekkin vaihdettua, sillä kai ne ihan tavallisia ihmisiä siellä huollossakin on =)
juhal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juhal »

Laatikon öljypohjassa tarkistus roppu apukuskin puolella kyljessä. Anna siitä tulla sen verran öljyä kun tulee.
Laatikosta öljypohja irti. Vanhat tiivisteen jämät pois öljypohjasta ja laatikon puolelta pois. Samalla kannattaa vaihtaa öljynsuodatin. On kiinni kolmella pultilla. (Maksaa motonetissa vajaan 30 ekee.) Suodattimen pulttien momentti 20Nm. Öljypohja paikalleen uuden tiivisteen kanssa. Öljypohjan pulttien momentti 12Nm.
Niin paljon öljyä tarkistus propun reiästä kun menee. Kone käyntiin. Taas öljyä lisää niin paljon kuin menee. (moottori käy koko ajan!) Vaihde valitsinta P:stä 1:een ja takaisin useita kertoja. Lisätään öljyä tarkistus propun tasalle. Proppu paikalleen.
Ajoa. Huom auto oltava tasaisella paikalla että öljyn määrä menee oikein. Öljyä menee noin 4.5 - 5 litraa.
Eiköhän tässä ollut suurinpiirtein vaihtotyö.
Lisätkää muut jos jotain unohtui.

Onnistuu nosturilla tai rasvamontussa. Suurin ongelma millä saat öljyt laatikkoon kotikonstein, ei pääse oikein kaatamaan mistään.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Jeps, kiitoksia, eiköhän näillä saada jotain aikaan. =)
Vastaa Viestiin