Tyyppiviat ja osto opas?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

Onko täysin mahdoton idea, että esim. Vinkit ja vihjeet-osioon saisi eri mallien tyyppivikaluettelon, ostooppaan ja mitä kannattaa ottaa huomioon esim. jos ostaa tuontikäytetyn kyseistä mallia ?

Olen itse autoa ostamassa ja on eteen tullut monia kysymyksiä mutta niin vähän vastauksia... Tottakai olen vastaukset löytänyt, kun olen niitä hakenut. Kiva olisi katsoa rinnakkain eri mallien vikoja ja heikkoja kohtia.

Mitä luin Omega b:n kohdalta niin tuli paljon asioita esille, mitä en olisi älynnyt katsella iman asiantuntevaa foorumia. :wink:

Olen huomannut, että täällä paljon on tietoa, joten se ei olisi iso homma koota.

Tässä vaan mun isonpään aivoituksia...

TÄYSILLÄ SISÄÄN JA PAAREILLA ULOS...

<font size=-1>[ This Message was edited by: john_doe on 2004-02-25 16:48 ]</font>
rekordE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja rekordE »

Munkin mielestä tämä olisi hyvä juttu. tietysti searchillä nämäkin hommat on yleensä saatu hoidettua, mutta sinne voisi tosiaan keräillä yleisesti tiettyjä vikoja, niiden korjauksia ja ennaltaehkäisyä.

Kyllä täältä on itsekin useaan vikaan saanut apua ja vinkkejä.

Kiitos tästä foorumista!
Inkku A tiisseli
Soiled
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Soiled »

Tuo homma palvelisi kyllä hyvin tulevia opelisteja, kuten minua :smile:
Omassa tapauksessa sain kysymällä erittäin paljon vastauksia/apua asiantuntevilta henkilöiltä, mikä on todella hyvä asia auton hommaamisen kannalta.
Että Kiitoksia foorumille/tyypeille vaan minunkin puolestani!
zakke
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja zakke »

eikös hesarin sivuilta löydy tyyppiviat ..hakua ku käyttää hiukan niin..
CaliSport
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja CaliSport »

Hyvä idea. Kannatetaan.
Omega MV6 -99
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2004-02-26 15:31, zakke wrote:
eikös hesarin sivuilta löydy tyyppiviat
Juu, ja siellä tyyppivioksi lasketaan suunnilleen kaikki tyhjästä tankista alkaen.. Että ei mitään käytännön arvoa niillä listoilla :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Eiköhän se ole helpointa käyttää vain sitä searchia. Puskurissa olivat kyselemässä autoliikkeistä heidän merkin tyyppivikoja. Ei kuulemma ole sellaista edes olemassa kuin tyyppivika. Kaikki autot kuluvat kun niillä ajetaan. Tyypillisesti kaikista vanhoista paljonajetuista autoista joutuu uusimaan alustan osia, renkaita, äänenvaimentimia, vesipumppuja, latureita, starttimoottoreita jakohihnoja ym ym. Näihin kaikkiin saa aina varautua kun hankkii käytetyn auton.

Ja lopuksi, ei muuta kuin liity kerhoon ja ala kokoamaan vikalistaa ja päivität sitä tarpeen tullen. Ei olekaan ehkä enään niin helppoa.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
leutoranta
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja leutoranta »

Olenhan minä kerhon jäsen tai siis olin, kun jäi tuo jäsenmaksu maksamatta... Kohta taas ollaan jäsen...

Mitä "tyyppivikoihin" tulee niin olen ainakin täällä huomannut niitä jonkinlaisia olevan joka mallissa.
Oman A Vectran vikoja on ollut muissakin vectroissa... Kuten hätävilkun toimimattomuus...(vaikutta niiiiin paljon osto päätökseen :lol: )

Minun koneen käyttö on vielä lapsenkengissä. Itsellä ei ole konetta niin joutuu käyttämään arvokasta työaikaa tapahtumista perillä olemiseen.

Tämähän oli vain ehdoitus joka on helposti kumottavissa :wink: :wink: :wink:
Opel Mokka 1.4T 4x4
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2004-03-03 14:42, john_doe wrote:
hätävilkun toimimattomuus
Toissakesänä löytyi päinvastainen vika sorsan vilkusta, meni itsekseen päälle parkissa. Hetken aikaa katsoin että mitä helv.. kun tulin autolle ja se vilkutteli hätävilkkuja :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Meska
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meska »

Noo samaa tekee tuo A-Veccukin... :roll: Yks yö koetin saada nukuttua, tuiottelin kattoon niin yhtäkkiä alko keltanen vilkkuvalo heijastua huoneen kattoon... no sit kattomaan ikkunasta parkkikselle niin siellä veccu tahto huomiota :grin:
BMW M3 E92 Coupé
Vastaa Viestiin