No tossa jutussa ei tullut mitään selkoa mitä tolle venttiilille oli tapahtunut? Oliko kiila pettänyt / irronnut vai oliko tullut venttiiliin vaurio?On 2004-02-26 19:54, Hervast wrote:
Tämä topicci tuli kyllä vääjäämättä mieleen kun puhutaan venttiilinvarren murtumista
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... forum=5&13
uusi TM:ä Vectra 1,8i Comfort venttiileissä säröjä
Niin, tuosta oli jäänyt loppuratkaisu kertomatta. Sen verran tulkitsin kuitenkin, ettei siellä männän päällä mikään nostin voinut levätä 
Yksittäisiä venttiilin katkeamisia varmasti on autossa kuin autossa, olen itsekin nähnyt katkenneen venttiilin tekemää tuhoa (ei ollut Opeli kyseessä). Pidän kuitenkin tässä vaiheessa hätiköitynä sellaista johtopäätöstä, että nämä vialliset 1,8 -koneen venttiilit voisivat aiheuttaa tavanomaista suuremman määrän konevaurioita. Amatöörifysiikan mukaan (korjatkaa jos olen väärässä) venttiiliin kohdistuu varren suuntainen voima - kuinka moni saa lyijykynän poikki painamalla sitä sormella toisesta päästä?
Laadunvalvonta on venttiilien osalta tainnut pettää, mutta en usko tällä olevan kovin pahoja seurauksia - paitsi maineelle ja sitä kautta myynnille, joka ei nytkään suju erityisen hyvin.
Ovatko muut 1,8 -litraiset samoja myllyjä, ts. onko näitä venttiilivikaisia mahdollisesti myös Zafiran ja Astran keulilla? Jos on, niin eiköhän kerhostakin löydy vähintään toista sataa tuhatta ajettuja autoja, joissa venttiilien viallinen pinnoitus/rakamat venttiilivarsissa ei ole toistaiseksi aiheuttanut mitään huolta? Tietoa, kokemuksia?
Yksittäisiä venttiilin katkeamisia varmasti on autossa kuin autossa, olen itsekin nähnyt katkenneen venttiilin tekemää tuhoa (ei ollut Opeli kyseessä). Pidän kuitenkin tässä vaiheessa hätiköitynä sellaista johtopäätöstä, että nämä vialliset 1,8 -koneen venttiilit voisivat aiheuttaa tavanomaista suuremman määrän konevaurioita. Amatöörifysiikan mukaan (korjatkaa jos olen väärässä) venttiiliin kohdistuu varren suuntainen voima - kuinka moni saa lyijykynän poikki painamalla sitä sormella toisesta päästä?
Laadunvalvonta on venttiilien osalta tainnut pettää, mutta en usko tällä olevan kovin pahoja seurauksia - paitsi maineelle ja sitä kautta myynnille, joka ei nytkään suju erityisen hyvin.
Ovatko muut 1,8 -litraiset samoja myllyjä, ts. onko näitä venttiilivikaisia mahdollisesti myös Zafiran ja Astran keulilla? Jos on, niin eiköhän kerhostakin löydy vähintään toista sataa tuhatta ajettuja autoja, joissa venttiilien viallinen pinnoitus/rakamat venttiilivarsissa ei ole toistaiseksi aiheuttanut mitään huolta? Tietoa, kokemuksia?
Aivan..mutta sepä se oikeastaan onkin se pahin seuraus valmistajan,maahantuojan ja jälleenmyyjän kannalta..eli maine ja sen meno..On 2004-02-27 11:22, Superi wrote:
Useimpien meidän autonvalintaan vaikuttaa melkoisesti tunteet ja mielikuvat järjen,tiedon ja kylmien faktojen sijaan.
Opelilla kun on jo valmiiksi vanhastaan jonkinmoinen maine "huonona" autona niin jokainen tämän kaltainen artikkeli arvostetussa lehdessä vahvistaa entisestään tuota mainetta..siitäkin huolimatta vaikka itse artikkelistakin kävisi ilmi että kyseessä on pieni ja jopa harmiton vika. Nimittäin monen käsitys muodostuu pelkän otsikon tai yksittäiseten lauseiden perusteella..tai sitten "kaverilta kuullun" perusteella.
Esimerkki: TM kirjoittaa Opel-testinsä otsikkoon vaikkapa jotain tämän suuntaista "Vectra selvisi testissä mukavasti"...tällöin kovin monelle jää mielikuva "ahaa..kas vain..Opel onkin nykyään siis ihan kelpo auto.." VAIKKA itse artikkelissa olisi löydetty kuinka monta ongelmaa ja vikaa.
Jos taas otsikko on "Vectrassa ventiilivika.." niin mielikuva on väistämättä hyvin negatiivinen..vaikka artikkelin sisältö kokonaisuudessaan olisi hyvinkin myönteinen..
"Mediapeliä"...taas tässäkin asiassa..
<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-02-27 11:43 ]</font>