Oven sisällä mikrokytkin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Jari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jari »

Auto -94 Vectra, karvalakki malli

Ongelmana kuskin oven sisältä löytynyt eksyneen oloinen mikrokytkin. Kytkin tuli vastaan murrettua lukkoa vaihtaessa. Kytkin on noin 1- 2 senttiä kanttiaan ja noin 5 mm paksu. Roikkuu johtojen päässä oven sisällä ja johdot tulee samassa nipussa keskuslukon johtojen kanssa. Kytkimessä ei ole ruuvinreikiä, murtumajälkiä tms. joka antaisi osviittaa kiinnitystavasta?

Pienellä etsimisellä en pystynyt järkeilemään mistä kytkin on irronnut, ilmeisesti jostain kohtaa lukko "vehjettä", mutta mistä? Onko tietäjiä?

Voiko olla sähköisiin ikkunan nostimiin liittyvä katkaisja, tässä autossa kun on veivillä ikkunat?
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Oliskohan keskus lukon kytkin,eli kun käännät avaimesta niin sielä lukon perässä sellanen lipu kääntyy ja painaa siihen kytkimeen!
j@h
'Agila'

Viesti Kirjoittaja j@h »

mikrokytkin on kiinni sellaisella peltiläpällä, joka tulee kytkimen ympärille u-kirjaimen muotoon. Kytkin ottaa kiinni lukkoon, kun käännät avainta lukossa.
Viitsitkö mitata kytkimelle tulevat jännitteet, kun itse ole varma tuleeko mulla sinne tarpeeksi jännitettä. Kiitos!
Jari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jari »

Kiitos neuvoista. Homma Ok.

Sain jännitteiksi vähän alle 2 volttia, noin 1.8- 1.9 V punaisesta mustaa ja punaisesta ruskeaan. Alkoi epäilyttää tulos ja tökkäsin mittarin saman tein akun napoihin, kyllä se kuitenkin näytti 12 V ja risat. Mittasin oven sisällä alareunassa olevalta liittimeltä. Katkaisijalle menevä liitin oli auki.
j@h
'Agila'

Viesti Kirjoittaja j@h »

Kiitos vaan jännitemittauksesta. Mulla vetää siis jokin johto maihin koska saamani jännite on kivin pieni. Tuo noin 2V kuulostaa ihan ok:lta koska turha sinne 12V laittaa.
Toivotaan että saat kytkimen paikalleen.
Vastaa Viestiin