Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Jututin tuossa yhtä moottorien chippausta ja uudelleen ohjelmointia tekevää kaveria.
Oli sitä mieltä näistä vapareista että ainakin ilmamäärämittäreita menee sen jälkeen koneesta useammin.
Perusteluna huonompi pienten hiukkasten suodatus.
Hyötyhän niistä on tosiaan marginaalinen muutenkin.
Samoin avaramman pakoputken vaikutus dieselissä kun moottori on chipattu on vähäinen.
Tämä tuli esille kun kyselin diesel moottorin chippauksesta.
Voisko kenties siihen mittareiden menoon vaikuttaa myös se öljy mitä vilttereihin useesti ruikitaan? Tosiaan ei noista filttereistä oo hyötyä juurikaan. Tietenkin ei saa yleistää
<font size=-1>[ This Message was edited by: Volkkarijermu on 2004-02-27 21:56 ]</font>
Juu ja työkaverilla oli Twister kiinni 7000km ilman pesua ja öljynvaihdossa löyty roskia öljyn seasta. Sinänsä outoa että silminnähtäviä roskia pääsee filtterin läpi.. Itse aion miettiä kahdesti laitanko kesäksi kiinni
On 2004-02-27 23:53, Sanek wrote:
...ja sitten ihmettelet kun se on talvella jäässä
18e moottorissa ainakaan JR:n kartiofiltterin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia kesällä eikä talvella. Sen filtterin tuomista hyödyistä voikin olla montaa mieltä...
On 2004-02-27 22:06, ChiquitaCorsa wrote:
Juu ja työkaverilla oli Twister kiinni 7000km ilman pesua ja öljynvaihdossa löyty roskia öljyn seasta. Sinänsä outoa että silminnähtäviä roskia pääsee filtterin läpi.. Itse aion miettiä kahdesti laitanko kesäksi kiinni
Selitäs nyt vielä että miten ne roskat pääsee öljyn joukkoon...........
Eikä ole muuten H&M jäätynyt ainakaan vielä tänä talvena.
<font size=-1>[ This Message was edited by: TUME on 2004-02-28 19:10 ]</font>
niinpä eihän ne roskat sieltä imuventtiilin kautta pääse pahemmin alakertaan sinne öljyjen sekaan... näin voisin melkeinpä sanoa autoasentajana, ellei ole reikää männässä
No mikäs olis sitte niinku laadukas kartiosuodatin? Itellä ois tarkotus ens kesänä laittaa sellanen rakettiin. Olen katellu tuolta marteliuksen sivuilta tota apeksin air attackkia.
On 2004-02-29 11:04, Undertaker wrote:
No mikäs olis sitte niinku laadukas kartiosuodatin? Itellä ois tarkotus ens kesänä laittaa sellanen rakettiin. Olen katellu tuolta marteliuksen sivuilta tota apeksin air attackkia.
kait tuo greentwister on hjyvä
<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-02-29 11:13 ]</font>
Itellä kadetis K&N ISO-FILTTERI ei oo kertaakaan jäätyny ja ei oo roskiakaan imeny et ihmettelen kyl miten sen filsun läpi menee roskia, ellei oo vetäny imuputkee läpi siitä filsusta....
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Mulla on Astrassa Greenin iso putsari eikä oo ollu ongelmia kesällä eikä talvella. Eihän se putsari jäädy jos ette juota sille vettä. Ja tosiaankin ei ne suodattimien pesusatsit ja öljyt mitään turhaan kamaa oo.
heh, näkyy olevan vähä arvokkaampiki toi greentwister suodatin mitä tuo ehdottamani apexin. Tuo apex on jotain 50€, greentwister halvimmillaan 150€. Onko tolla mitenkään käytännön hyötyä verrattuna norm kartio suodattimeen?