Vectra syö öljyä?
Ostin hiljattain vectra 1.6 - 98 farmarin. Aj.60 000 km. Onko tälle autolle tavanomaista, että se syö öljyä ja kuinka paljon? Itse huomasin tikun laskeneen n. 0,5 l/3000 km. Tiedän Opelin "normaaliarvot" 0,75 l/1000 km, mutta minkälaisia kokemuksia on käytännössä?Ulkoisia merkkejä ei näy, joten tuli mieleen ne venttiilinkumit. Niitäkään ei viitsisi ihan huvikseen vaihdella. Hinta yli 1000e.
Venttiilinvarrenkumit kuulostaisi todennäköisimmältä vialta. Tonnia niiden korjaamisesta ei silti liene tarpeen maksaa, kyllä ne halvemmallakin saa uusittua. Muistelisin että hintahaarukka on karkeasti noin 400 eurosta yli tuhanteen euroon.
Tietysti jos työkalut pysyy kädessä niin voihan sen homman tehdä suurelta osin itsekin.
Tietysti jos työkalut pysyy kädessä niin voihan sen homman tehdä suurelta osin itsekin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Mulla on -00 1.6 veccula ja siinä 60tkm-90tkm välillä kului öljyä sen verran, että piti lisätä noin 1L/vaihtoväli eli varmaan suurinpiirtein samaa luokkaa. Nyttemmin alkaa näyttää siltä, että ongelma ratkesi pelkästään öljymerkkiä/huoltopaikkaa vaihtamalla. Eli käytin tuolloin ent EK-autossa eli nykyisessä Metro-Auto airportissa huollossa ja ne käytti jotain Katasrooffi (castrol) 5w30:stä ja kaikissa muissa huolloissa on käytetty joko nesteen tai shell:in 5w40:stä eli hiukan jäykempää tavaraa ja se on pysynyt paremmin koneessa ja suorittaa siten tehtäväänsä.
-
SilverStar
- 'Kadett'

Mulla oli omassa B-Vectrassa kans"öljynsyönti"ongelmia,vika oli vuotavassa kampiakselin stefassa.Tän mun öljyvuodon lähteen kyllä huomas heti kun vaan viitti auton alle vilkasta.Mielestäni ton öljypumpun tiivisteen vuodon voi siinä tapauksessa unohtaa jos ei"röpöttele"öljyä auton alustaan kovin laajalle alueelle?Käsittääkseni jos se sieltä vuotaa niin sit kans vuotaa ja reilusti??