2011 Astra J 1.6T, välillä starttaa muttei käynnisty

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
kimmon
'Agila'

2011 Astra J 1.6T, välillä starttaa muttei käynnisty

Viesti Kirjoittaja kimmon »

Eli tuollainen Astra kummittelee minulla tehden välillä sitä, että starttaa normaalisti muttei käynnisty. Heti perään starttaamalla lähtee käyntiin välittömästi.

- Mitään vikakoodeja ei tule, minulla on lisenssillinen Bosch KTA-käytössä
- Livedatassa ei näy mitään mikä selventäisi asiaa
- Tekee samaa molemmilla avaimilla
- Ed. omistaja ilmeisesti metsästänyt samaa vikaa ja autoon onkin uusittu kaikki pyörintäanturit, MAF, lämpötila-anturit...
- Ainoa mihin en saa yhteyttä testerillä on BCM. Olen boksin tarkastanut ja avannut, ei ollut kastunut ja kaikki näytti hyvin siistiltä myös sisältä. Kaikki varusteet ja vehkeet toimii autossa normaalisti

Voiko viallinen BCM kuitenkin aiheuttaa tuollaisen turhan starttauksen? Näissähän on starttaus automatisoitu eli käännät kerran avaimesta ja auto hoitaa loput. Käynnistyy aina kuitenkin sillä toisella yrittämällä heti, ikinä ei ole vaatinut esim. kolmatta starttia. Välillä voi mennä koko päivä niin, että käynnistyy ensimmäisellä ja sitten välillä tekee tuon parikin kertaa peräkkäin. En ole huomannut, että esim. lämpötila vaikuttaisi mitään siihen.

Kenelläkään hyviä ideoita? Niistä voidaan vaikka maksaakin :D Vikahan ei estä auton käyttöä mitenkään mutta ärsyttää aivan sieluttomasti...
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: 2011 Astra J 1.6T, välillä starttaa muttei käynnisty

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Astra H:ssa tutulla oli CIM:in kanssa samantyyppistä ongelmaa. Aina kun soitti mut hätiin, mä istuin autoon, suljin ja avasin ovet ja kerrasta käyntiin :D Voisko J:ssä olla samantapaista?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
kimmon
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kimmon »

Ei ainakaan nopealla googlailulla ole J-mallin yleisiä vikoja mutta H:ssa on. Eikä mun auto tarvitse mitään ovien sulkemisia/availuja, senkun vain kääntää avaimesta uudelleen ja käynnistyy heti. Edes avainta ei tarvitse välissä ottaa pois virtalukosta.
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Njoo, en tiedä oliko tulla ovien lukitsemisella ja avaamisella mitään virkaa, se on vaan tuttu niksi joka joissakin merkeissä saattaa auttaa jos ajonesto oikuttelee. Ei munkaan tietojen mukaan Ooppelissa, mutta aattelin aina että eipä siinä mitään häviä jos tuonkin kokeilee :D Saattanut olla ihan vaan mun tuuriakin, että aina lähti käyntiin sit kun mä kokeilin. Toki, jos jokin siellä temppuilee, niin ihmisillä on myös oma tyylinsä käynnistää auto, kyllä mä ainakin ensin käännät virrat päälle ja tsekkaan merkkivalot ym, tällaisenhan ei pitäis vaikuttaa mihinkään, mutta jos jokin on pielessä, mistäpä tietää jos sekin vaikuttaa miten pitkä aika on tuon virtojen päälle kääntämisen ja varsinaisen starttauksen välillä. Olihan mulla yks Saabbi joka ei lähtenyt ollenkaan käyntiin jos liian pitkään piti virtoja päällä.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Vastaa Viestiin