Moi,
Osaisikoos viisaammat auttaa? Ongelmana opel astra -07 z18xe käyntiongelmat kylmänä heti käynnistyksen jälkeen, ongelma kestää muutaman minuutin ja tämän jälkeen tuntuu toimivan normaalisti. Kylmänä tyhjäkäynti saattaa humpata, välillä meinaa tukehtua(kuulostaa käyvän rikkaalla), välillä veto pois. Antaa P0170 vikakoodia. Muiden samoista ongelmista kärsineiden juttuja lukeneena, poikkeavana arvona olen löytänyt Long term fuel % trim - Bank 1 arvo on staattinen 11.72%, samoin oxygen sensor 2 Bank 1 Short term fuel trim -100%. Lambdojen jännitteet näyttävät käyttäytyvän järkevästi, lamda 2 hiukan rauhallisemmin, mutta kuormitusta muutettaessa seuraili lamda 1:n arvoja. MAF air flow rate tyhjäkäynnilla on 3.84 g/s(huom. yksikkö, huomasin tuon vasta, enkä vielä ehtinyt tsekkaamaan mitä tuo olisi kg/h).
Moottorin jäähdytysnesteen anturi näyttäsi antavan järkeviä lukemia.
Kiitos etukäteen vinkeistä, mistä voisi lähteä liikkeelle.
Z18XE käyntiongelma kylmänä...
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Re: Z18XE käyntiongelma kylmänä...
1. Tarkista savukoneella ettei ole imuvuotoja ja kokeile vaikuttaako evap tulppaaminen.
2. Lue tuo topikki missä mulla oli vectrassa samaa vikaa. Käyttäytyi kuin olisi kenguru bensaa tankissa ja ryytyi kylmänä kun koitti vedättää.
viewtopic.php?t=267237&start=135
3. Ilmamassamittarin lukema sulla liian pieni. Katso lukemat tyhjäkäynnillä ja 2000rpm kohdalla
2. Lue tuo topikki missä mulla oli vectrassa samaa vikaa. Käyttäytyi kuin olisi kenguru bensaa tankissa ja ryytyi kylmänä kun koitti vedättää.
viewtopic.php?t=267237&start=135
3. Ilmamassamittarin lukema sulla liian pieni. Katso lukemat tyhjäkäynnillä ja 2000rpm kohdalla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Re: Z18XE käyntiongelma kylmänä...
MAF lukemat:
Tyhjäkäynti 3.31g/s ja 10.76kg/hour
2000rpm 6.05g/s ja 21.85kg/hour
Savukonetesti pitänee käydä teettämässä jossain korjaamolla.
Tyhjäkäynti 3.31g/s ja 10.76kg/hour
2000rpm 6.05g/s ja 21.85kg/hour
Savukonetesti pitänee käydä teettämässä jossain korjaamolla.