OPEL CALIBRA A (C89) 2.0 i (M07)C 20 NE . Autolla ajettu muutamia tuhansia alle 5 ja hihna vaihdettu 7-8 vuotta sitten. Ei talviajoa. Olen hakemassa autoa ja mietin uskaltaako ajaa noin 600 kilsaa ilman vaihtamista?
Olen hakemassa autoa pohjoisesta ja en ole löytänyt tekijää sieltä kun lomakausi päällä.
Hihna hyvässä kunnossa ja ei mitään ääniä. Eikö se niin ole jos hihna menee poikki niin kone eikä mitään muutakaan hajoa?
Opel Calibra -92 2.0, 8v
Re: Opel Calibra -92 2.0, 8v
Jos Oulun seudulla on tekijää vapaana lauantaina, niin voi pistää viestiä. Osat on.
viewtopic.php?t=144521&start=15
Tuossa viimeisessä kuvassa korkkasi 6v/8tkm ajettu hihna.
Ei riko mitään, muuta kuin matka loppuu kesken.
Todella harvinaista että noin "tuore" hihna kuitenkin rikkoutui.
Henkilökohtaisesti ajelisin menemään, ja aika lailla huoletta.
Tuossa viimeisessä kuvassa korkkasi 6v/8tkm ajettu hihna.
Ei riko mitään, muuta kuin matka loppuu kesken.
Todella harvinaista että noin "tuore" hihna kuitenkin rikkoutui.
Henkilökohtaisesti ajelisin menemään, ja aika lailla huoletta.
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Ostaisin hihnasarjan ja ottaisin työkalut mukaan niin ei tarvi vaihtaa kunnosat ja työvälineet on mukana
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Kyllä, tuskin se pettää, paitsi jos tekee niin ku minä, että ajattelee ääneen, että kyllä se vielä yhden kesän kestää
Eniveis, työkalut millä itse hommasta selvisin Astran kanssa (varhaisempi 92-malli, missä on vielä apulaitteet kiilahihnalla ja pelkkä vesipumppu kiristiminenä) :
0) tunkki ja pyöränavain, niin saa lisää tilaa pyörän irroittamalla, ei varmaan välttämätöntä, mutta hyvä varmaan pitkällä reissulla olla muutenkin
1) Kuusiokolohylsy (muistaakseni 5mm), räikkä ja pieni vasara millä naputella hylsy pohjaan, kampuran hihnapyörää varten
2) 10mm hylsy vesipumpun taustamuovia ja ilmanputsarikopan alaosaa varten ja pitkä 13mm hylsy vesipumpun pultteja varten. 13mm (räikkä)lenkki ohjaustehostimen kiristimen löysäämiseen ja laturin kiristyspultin löysäämiseen.
3) ruuvimeisselit imuputken klemmarien irroitukseen
4) esim. vääntövarsi tai vastaava vesipumpun varovaiseen kääntöön ja samalla voi sitten kääntää laturia, kun sen hihnaa kiristää
5) 17mm hylsy moottorin pyörittämiseen kohdilleen
6) valutusastia ja jäähdytinnestettä parisen litraa
7) karhunkieli tms vesipumpun pesän putsaukseen
Eniveis, työkalut millä itse hommasta selvisin Astran kanssa (varhaisempi 92-malli, missä on vielä apulaitteet kiilahihnalla ja pelkkä vesipumppu kiristiminenä) :
0) tunkki ja pyöränavain, niin saa lisää tilaa pyörän irroittamalla, ei varmaan välttämätöntä, mutta hyvä varmaan pitkällä reissulla olla muutenkin
1) Kuusiokolohylsy (muistaakseni 5mm), räikkä ja pieni vasara millä naputella hylsy pohjaan, kampuran hihnapyörää varten
2) 10mm hylsy vesipumpun taustamuovia ja ilmanputsarikopan alaosaa varten ja pitkä 13mm hylsy vesipumpun pultteja varten. 13mm (räikkä)lenkki ohjaustehostimen kiristimen löysäämiseen ja laturin kiristyspultin löysäämiseen.
4) esim. vääntövarsi tai vastaava vesipumpun varovaiseen kääntöön ja samalla voi sitten kääntää laturia, kun sen hihnaa kiristää
92 fastra caravan C20NE
Ikävä kyllä ei saa työkaluja otettua mukaan, junalla reissussa..
Onneksi kyseessä tuo 8v kone niin ei ole niin justiinsa jos hihnat vähän paukkuu
Onneksi kyseessä tuo 8v kone niin ei ole niin justiinsa jos hihnat vähän paukkuu
Tarvittaessa tien päällä toki, kun perille pitää vaan päästä, unohdetaan tuo vesipumppu. Siinä kohtaa varataan vaan ne hihnanvaihtotyökalut ja ne nyt sopii junareisulle reppuun. Jos mä olen X20XEV B-Vectraan laittanut hihnan paikalleen pelkästään yläkautta, auto pyörillään niin onnistuu se tähänkinlepOsimA kirjoitti: 13 Kesä 2024, 08:39 Kyllä, tuskin se pettää, paitsi jos tekee niin ku minä, että ajattelee ääneen, että kyllä se vielä yhden kesän kestää![]()
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00